Aihe: Missä pidätte plektrakättänne(soittaessanne)
1 2 3
Askorbiinihappo
15.06.2006 10:02:32

Juu,kun minulla pääsee tuo plektrakäsi aina valumaan tonne tallalle asti,ja tulee pelkkää demppausta =D.Eli missä te pidätte plektrakättänne,lähempänä tallaa vai otelautaa?
Alussa Uusis loi taivaan ja maan.....
apenaattori
15.06.2006 10:31:30
Juu,kun minulla pääsee tuo plektrakäsi aina valumaan tonne tallalle asti,ja tulee pelkkää demppausta =D.Eli missä te pidätte plektrakättänne,lähempänä tallaa vai otelautaa?

Oikeastaan välillä plekukäsi meinaa eksyä tuonne ihan otelaudan puolelle, olen kyllä onnistunut asian huomattuani pitämään sen plekukäden alempana.
Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan.
diabami
15.06.2006 10:37:54
Kokoajan kämmen on tallassa kiinni.
Jööhannes
15.06.2006 10:41:30
Liidi- tai avosointusoitossa melko lähellä tallaa, dempatessa vähän kauempana tallasta tiukan soundin takia.
Groke's Clan -> www.grokesclan.com
McNulty
15.06.2006 10:43:06
riippuu ihan siitä mitä soittaa ja millaisella tekniikalla...
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
J.Hollström
15.06.2006 10:48:58
Komppikäsi voi vaeltaa ihan missä vaan, jopa kaulalla. Ihan riippuen mitä soittaa ja mitä soundia hakee. Ei kannata jumittautua mihinkään tiettyyn asemaan, vaan varioida tarpeen mukaan.
Stratocaster_90
15.06.2006 10:51:47

Kaula ja keski mikin välistä pikkailen, jos pelkkiä arpeggioita niin lähes otelaudalta, jos nopeita arpeggioita joissa on välissä tappingia, niin silloin upstroket tulee pikkailtua samalla kun käsi palaa otelaudalta normaaliin paikaan. Minulla on melkein kaikki sormet koukussa. Peukalo ja etusormi pitää plektrasta kiinni.
Amplifier
15.06.2006 10:58:57
taskussa...
Wahi
15.06.2006 11:54:53
Kompatessa ihan vapaana, mutta sooloja soittaessa ihan tallan vieressä niin, että ei kuitenkaan demppaa. Pikkaus osuu straton keskimikin kohdalle ja pikkurilli/ja nimetön lepää pleksiä vasten.
"Itse en ole paljoa teoriaa opiskellut vaan oon kanssa itseoppinut ja olen huomattavasti teoria kitaristeja parempi" - Eräs "tunnettu" mnettiläinen...
HungryFD
15.06.2006 12:12:43
Peukalo ja etusormi pitää plektrasta kiinni.

Pitääkös kukaan tappinghirmu täällä peukalon ja keskisormen välissä plektraa?
"And did we tell you the name of the game, boy, We call it Riding the Gravy Train." THV-klubi #51
Apricot
15.06.2006 12:24:46
Pitääkös kukaan tappinghirmu täällä peukalon ja keskisormen välissä plektraa?

Ei, koska hirmutappinki hoidetaan keskisormella niin ettei plektraotetta tarvitse irroittaa.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Krice
15.06.2006 12:40:50

Täsmälleen yksikelaisen keskimikin kohdalla. Se rasittaa, koska mikissä keskimmäiset navat on korkealla ja plektra juuttuu niihin! En kyllä ikinä enää osta kitaraa, jossa on keskimikki.
Apricot
15.06.2006 12:42:22
Komppikäsi voi vaeltaa ihan missä vaan, jopa kaulalla. Ihan riippuen mitä soittaa ja mitä soundia hakee. Ei kannata jumittautua mihinkään tiettyyn asemaan, vaan varioida tarpeen mukaan.

Juuri näin. Eli, mitä tahansa soittaakin, sooloa tai komppia, tulee käsien olla elastiset, että ne mukautuvat kulloiseenkin tilanteeseen, ja voi hetken mielijohteesta ottaa erilaisia soundeja kitarasta.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Jzci
15.06.2006 13:48:09

Juuri näin. Eli, mitä tahansa soittaakin, sooloa tai komppia, tulee käsien olla elastiset, että ne mukautuvat kulloiseenkin tilanteeseen, ja voi hetken mielijohteesta ottaa erilaisia soundeja kitarasta.

Yhdyn tähän. Oikea käsi tuntuu vähän tilanteesta riippuen pyörivän vähän missä sattuu.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
J.Hollström
15.06.2006 14:06:47
Yhdyn tähän. Oikea käsi tuntuu vähän tilanteesta riippuen pyörivän vähän missä sattuu.

Eli vähän niinkuin Keith Richardilla.
http://digilander.libero.it/thestoners/The_Book/n7.jpg
http://digilander.libero.it/thestoners/The_Book/20051128_az1.jpg
http://digilander.libero.it/thestoners/The_Book/keith_richard2.jpg
http://es.geocities.com/miguelperezpardo/fotos/keith_richard2.jpg

Tolla on soundipoliittisestikin iso merkitys milloin mistäkin pikkailee. Käden lukitseminen tietyyn asemaan rajoittaa ilmaisua.
Paranoid Trooper
15.06.2006 14:14:34

Kokoajan kämmen on tallassa kiinni.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
May all of your nuclear weapons rust in peace.
Walrus
16.06.2006 12:54:03
Vähän missä sattuu mutta pikatessa otan kädelle aina tukea kitaran kannesta pikkurillillä ja nimettömällä.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Kahis
16.06.2006 14:25:17 (muokattu 16.06.2006 21:34:08)
Taskussa tai vahvistimen säätönupeissa
N.I.B
16.06.2006 22:22:11
Hevimedallia komppaillessa plektrakäsi pysyttelee tallan lähettyvillä, jollon hoituu demppaukset kätevästi samalla. Riffejä soitellessa pidän nykyään kättä melko suljettuna eli solmet löysähkössä nyrkissä.
Kevyemmän materiaalin puolella nakit roikkuu vähän vapaammin ja kätönen saattaa olla täysin aukikin soinnuilla rimputellessa. Soolosoitossa huomaa käden liikkuvan hivenen otelautaa kohden, arpeggioissa sitten vielä sitäkin enemmän. Joskus saatan pikkailla ihan otelaudan tyvestä asti pehmeätä ja kilttiä soundia haettaessa.
Soundin ja mukavuuden ehdoilla pikkauspaikka vaihtelee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)