Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 514 15 16 17 1837 38 39 40 41
Ronsto
15.06.2006 15:49:29

Hahaa! Nyt kävin Kampin matkahuollosta hakemassa nupin! Jumalauta että se potkii! Tota en kyllä vaihtais mihinkään, sehän pieksee jo Mesa/Boogien pari kertaa kalliimmat nupit ihan mennen tullen =)

Kävi muuten hassu juttu ton postituksen kaa. Kokkolan laitevälityksessä olivat täyttäneet hinnan silleen kivasti väärin, että pilkku oli väärässä paikassa!
NiinQ näin:
Oikea hinta: 1015,00
"Niiden" hinta: 10150,00

Hetken aikaa se kyrsi :D

Eli ostos kannatti? :) Hyvä hyvä! Itsekkin olen erittäin tyytyväinen 6505:seen. Ihan parhautta!!
Ja näin...
ch LL
15.06.2006 16:12:21

Mites tuon 6505/6505+:n käyttäjien kokemukset, oletteko olleet tyytyväisiä (vielä alkuhuuman jälkeenkin) nuppiin?

Pitäs bändin toiselle kitaristille etsiä joku uusi nuppi. Käytiinkin testaan tota 6505:tä, mutta jotenkin jäi vähän laimee fiilis siitä. Kanavien vähyys, ehkä hivenen "sirinäsärö" (samanlainen kun mun Peaveyn 15 watin kotivahvistimessa :D), ja yksipuolisuus.

Tuntu että vaikka kuinka vääntää ja kääntää niin siinä on vain se yksi ja sama soundi kokoajan. Eli ei ainakaan monipuoliseksi pystynyt kehumaan.
Verrattuna vaikka tuohon omaan Engl Powerball nuppiin.

Mutta jäi vähän kaiveleen, että oliko se nyt siinä sitten?!
Noin 15 minuuttia ehti laitetta testata, ehkä pitäis vielä paremmalla ajalla tutustua lisää?! Vai onko se tosiaan niin että siitä ei löydy kun säröö ja vähemmän säröö? Equkaan ei paljon tuntunut vaikuttavan...
Ronsto
15.06.2006 16:24:47

Jaa, kyllä mä olen ainakin ihan tyytyväinen. Makuasioitahan nämä on. Ei ole mun alkuhuuma loppunut vielläkään :P Eikä tule loppumaankaan.
Ja näin...
ninos
15.06.2006 16:29:49

Mites tuon 6505/6505+:n käyttäjien kokemukset, oletteko olleet tyytyväisiä (vielä alkuhuuman jälkeenkin) nuppiin?

Tottahan toki sitä ollaan tyytyväisiä. Miksi turhaan maksaa noin paljoa, eli pakostakin sitä pitää olla tyytyväinen :D Noeipä, kun loistava saundi.

Pitäs bändin toiselle kitaristille etsiä joku uusi nuppi. Käytiinkin testaan tota 6505:tä, mutta jotenkin jäi vähän laimee fiilis siitä. Kanavien vähyys, ehkä hivenen "sirinäsärö" (samanlainen kun mun Peaveyn 15 watin kotivahvistimessa :D), ja yksipuolisuus.

Kuinkas kovilla volyymeilla testasitte? Kotivolyymiellä se tosiaan on SIRINÄsärö, pelkkää etuastesirinää. Treenikänpälle kun pääsee luukuttamaan, se todellinen 6505 avautuu ihan uutena ulottuvuutena. Ja kannattaa tsekata myös 6505+, siinä erilliset EQ:t molemmille kanaville. Itselläni tuo plussa ja tyytyväinen olen.

Tuntu että vaikka kuinka vääntää ja kääntää niin siinä on vain se yksi ja sama soundi kokoajan. Eli ei ainakaan monipuoliseksi pystynyt kehumaan.

Tuo 6505:sen oma EQ oli myös hieman pettymys kun ensi kertaa testasin, odotin laajempaa valikoimaa, mutta yllättävän monipuoliseksi osottautui nuppi. Siitä se meni sitten ostoon. Parhautta on kun pistää vielä erillisen EQ:n korostamaan middleä, lähtee se ns. "sirinä" pois ja tulee jykevyyttä tilalle. Suosittelen.

Mutta jäi vähän kaiveleen, että oliko se nyt siinä sitten?!
Noin 15 minuuttia ehti laitetta testata, ehkä pitäis vielä paremmalla ajalla tutustua lisää?! Vai onko se tosiaan niin että siitä ei löydy kun säröö ja vähemmän säröö? Equkaan ei paljon tuntunut vaikuttavan...

Se ei todellakaan ollut siinä! 15 minuutin testin jälkeen olin itse ainakin täysin hämilläni että mitä tapahtuu. En ollut ehtinyt paneutumaan edes murto-osaan vahvistimesta :D Eli testaamaan uudestaan vaan ja kovemmilla volyymeillä! Taino mikäs minä olen manipuloimaan. Toiset tykkää ja toiset ei, eli makunsa kullakin. :)
Katsokaa Oma Kuvaukseni, siellä saattaa olla kitarakamaa myynnissä...?
Ronsto
15.06.2006 16:31:39

Kuinkas kovilla volyymeilla testasitte? Kotivolyymiellä se tosiaan on SIRINÄsärö, pelkkää etuastesirinää. Treenikänpälle kun pääsee luukuttamaan, se todellinen 6505 avautuu ihan uutena ulottuvuutena. Ja kannattaa tsekata myös 6505+, siinä erilliset EQ:t molemmille kanaville. Itselläni tuo plussa ja tyytyväinen olen.

Juu tosiaan kannattaa kokeilla hieman kovemmilla volyymeilla.
Ja näin...
ch LL
15.06.2006 16:52:52

Jep tuon huomasin... kovalla kuulosti ihan hyvältä tuo säröpuoli.

Se ei todellakaan ollut siinä! 15 minuutin testin jälkeen olin itse ainakin täysin hämilläni että mitä tapahtuu. En ollut ehtinyt paneutumaan edes murto-osaan vahvistimesta :D Eli testaamaan uudestaan vaan ja kovemmilla volyymeillä! Taino mikäs minä olen manipuloimaan. Toiset tykkää ja toiset ei, eli makunsa kullakin. :)

Kyllä siitä jotain positiivistäkin jäi kuitenkin mieleen, että pitää kai vielä testata tuota plussaa.
DaKiller
15.06.2006 18:24:28

Jep tuon huomasin... kovalla kuulosti ihan hyvältä tuo säröpuoli.

Kyllä siitä jotain positiivistäkin jäi kuitenkin mieleen, että pitää kai vielä testata tuota plussaa.

Testailitko muuten sitä crunch-kanavaa? Sieltä löytyy hieman erityyppistä säröä ja se potkii kasseille myös aikas lailla.
ch LL
15.06.2006 18:29:48

Testailitko muuten sitä crunch-kanavaa? Sieltä löytyy hieman erityyppistä säröä ja se potkii kasseille myös aikas lailla.

Kyllä tuli testattua. Ja mielestäni juuri tältä kanavalta löytyi parempi/käyttökelpoisempi soundi.
migreeni
15.06.2006 22:53:03

Joo ei näin :) Jos on tottunut trankkuvahvareihin niin haremmin ymmärtää sen että putket syttyy kunnolla vasta kun niihin ajaa enemmän volaa.
ch LL
15.06.2006 22:59:12

Joo ei näin :) Jos on tottunut trankkuvahvareihin niin haremmin ymmärtää sen että putket syttyy kunnolla vasta kun niihin ajaa enemmän volaa.

Joo ei näin... mitä ei näin.....?!?!?!?!
johan tuossa olen useassa viestissä ilmoittanut, että vahvistinta tuli luukutettua niin kovalla kuin hiljempaakin, kummallakin kanavalla. Ja kokemusta putkivahvistimista on yli 10 vuoden ajalta, että en sinäänsä tajunnut pointtiasi, jos oli minulle suunnattu?
migreeni
15.06.2006 23:16:48

Joo ei näin... mitä ei näin.....?!?!?!?!
johan tuossa olen useassa viestissä ilmoittanut, että vahvistinta tuli luukutettua niin kovalla kuin hiljempaakin, kummallakin kanavalla. Ja kokemusta putkivahvistimista on yli 10 vuoden ajalta, että en sinäänsä tajunnut pointtiasi, jos oli minulle suunnattu?

Älä nyt riemastu :D Luin ton yhen vaan. Ymmärsin että oot jossain kaupassa hieman skulaillut (kauppavolyymeilla), eikä siitä nyt koskaan sitä vahvarin "oikeata" soundia saa esille.
ch LL
15.06.2006 23:18:48

Älä nyt riemastu :D Luin ton yhen vaan. Ymmärsin että oot jossain kaupassa hieman skulaillut (kauppavolyymeilla), eikä siitä nyt koskaan sitä vahvarin "oikeata" soundia saa esille.

Erään bändin treenikämpällä päästiin luukuttaan...
migreeni
15.06.2006 23:21:21

Erään bändin treenikämpällä päästiin luukuttaan...

No siinä tapauksessa! En tiedä, ehkä pilvipäissäni jätin muutamat lauseet lukematta ;)
maggot
16.06.2006 08:00:58

Juu täällä on myös yksi tyytyväinen omistaja, ei valittamista. Niinkuin tullut todettua mun käyttötarkoituksiin 6505 on juuri passeli. Loistavat säröt, niillä soittelen suurimmaksi osaksi ja puhtaatkin menettelee niissä muutamissa kappaleissa joissa tarviin niitä. Täytyy tietysti todeta että jos kovin monipuolista nuppia tarviit niin ehkäpä sitten kannattaisi katsastaa Peavey JSX, Triple XXX ja sitten ne Englit.
"reality is a very fragile thing after all..."
Vicious
16.06.2006 15:07:30

Mulla on peavey 5150 combon kanssa ollu vähän semmosta ongelmaa että tuntuis kun ääni liikkus ikään kuin oikealta vasemmalle pienillä voluumeilla. Osaako kukaan vastata mistä voi johtua?
lämmintä. -sanoi kettu napalmista
Vipu
16.06.2006 18:18:31
Juu täällä on myös yksi tyytyväinen omistaja, ei valittamista. Niinkuin tullut todettua mun käyttötarkoituksiin 6505 on juuri passeli. Loistavat säröt, niillä soittelen suurimmaksi osaksi ja puhtaatkin menettelee niissä muutamissa kappaleissa joissa tarviin niitä. Täytyy tietysti todeta että jos kovin monipuolista nuppia tarviit niin ehkäpä sitten kannattaisi katsastaa Peavey JSX, Triple XXX ja sitten ne Englit.

Itse olen kuullut että xxx juuri EI olisi monipuolinen.
PROt on parhaita!
koponen
16.06.2006 19:07:32

Olet kuullut väärin.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
kimurantti1
16.06.2006 20:42:44 (muokattu 16.06.2006 20:57:52)

Minä olen kokeillut sekä omin korvin kuullut ja mielestäni se juuri EI ollut monipuolinen. Sen lisäksi se oli mielestäni aivan kamala, enkä ymmärrä mitä kolmella kanavalla niin yksipuolisessa laitteessa tekee. Särö oli sellainen skrääkskrääks-tyyppinen sirkkeli ja soundimaailma kokonaisuudessaan aika kompressoitu - jotain sellaista mitä en putkivahvistimelta odota, saati toivo. Joku toinen on tietysti toista mieltä.

sen verran armottomilla eq-ruuveilla siitä varmaan säätämällä saa ihan päteviäkin soundeja irti.

Tuota tuota: Paljon säätöjä = monipuolinen/pätevä soundi? Mulle jäi vähän sellainen maku suuhun, että hirvittävällä määrällä säätöjä yritetään tehdä mielikuva monipuolisesta vahvarista. Aika autenttisen Satriani-leadin siitä sain väännettyä, mutten hyvällä tahdollakaan voi väittää pitäväni Satrianin soundista...

Eikös JSX:n soundi ole rakennettu XXX:n pohjalle? Ainakin jossain haastattelussa Peaveyn suunnitteilja sanoi, että puhdas kanava on ainakin saman tyyppinen. JSX:ää olen vain nopeasti päässyt testaamaan. Vähän samaa vikaa kuin XXX:ssä, vaikka enemmän tästä pidin. Soundimaailma oli ehkä vähän "hienostuneempi" kuin XXX:ssä. Säröt eivät olleet niin pahaa sirkkeliä.

6505 taas oli lyhyen testin perusteella asiallinen laitos, vaikka aika yksipuolinen peli onkin. Siinä on se oma tunnistettava soundinsa josta pitää tai ei. EQ ei tosiaan paljoa tuntunut vaikuttavan, ja säröä oli mun makuuni vähän liikaa. Ehkä sitäkin voisi koittaa jollain vähemmän gainia tuuppaavilla etuasteputkilla. Puhtaat soundin oli aika keskinkertaiset, mutta eihän tuolla puhtailla soitetakaan:-) Hyvät Van Haalenit siitä lähti, yllättäen. Jos haluaisin yhden soundin rokkipelin, niin kyllä mä kovasti tasapainottelisin tämän ja VHT:n Deliverancen välillä.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Jonnelite
16.06.2006 22:41:06

Eikös JSX:n soundi ole rakennettu XXX:n pohjalle? Ainakin jossain haastattelussa Peaveyn suunnitteilja sanoi, että puhdas kanava on ainakin saman tyyppinen. JSX:ää olen vain nopeasti päässyt testaamaan. Vähän samaa vikaa kuin XXX:ssä, vaikka enemmän tästä pidin. Soundimaailma oli ehkä vähän "hienostuneempi" kuin XXX:ssä. Säröt eivät olleet niin pahaa sirkkeliä.

Puhdas kanava ei ole todellakaan samantyyppinen kun XXX nupissa. (saatika 6505). JSX;ssä on puhtain clean osasto mitä markkinoilta saa ja siksi toimiva piezo mikin kanssa.
Jos koitat XXX puhtaiden/piezo mikin yhdistelmää niin ei toimi ollenkaan.
JSX nupista saa kaivettua myös 6505 crunch särö soundin, joten täydellinen vekotin omiin tarpeiiini.

Asiasta toiseen, minulla on myytävänä oikein hyvä kuntoinen 5150 kaappi !
(suora malli)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)