Aihe: SRV:n Live at Montreux
1
Jake24-25
09.10.2003 19:37:21
Oletteko, Muusikoiden.net kaverini, kuulleet Stevie Ray Vaughanin Live at Montreux-CD:tä? Jos olette, mitä mieltä olette siitä? Minusta se on loistava live-paketti. Soundit ovat hyvät ja soitto on puhdasta dynamiittia. SRV osasi soittaa sekä herkästi, että voimakkaasti mikä on sekin taito sinänsä. Dynamiikan vaihteleminen soitettaessa vaatii harjoittelua. Minäkin yritän nykyisin soittaa erilaisilla tatseilla. Joskus se onnistuu ja joskus ei. Mutta ei se mitään, on hauska että on aina uutta harjoiteltavaa.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Keppi
09.10.2003 20:01:36
Joo...itse omistan myös kyseisen levyn, mutt täytyy sanoo, ett Vauhgan ei mun mielestä noilla keikoilla ollu ihan kaikkein parhaimmillaan. Vanha Live At Elmocambo on mun mielestä täydellinen keikka. Toki hyvä levy toi Live at Montreuxkin on. Stevie Ray on Stevie Ray;)
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
Jake24-25
09.10.2003 20:07:15
Joo...itse omistan myös kyseisen levyn, mutt täytyy sanoo, ett Vauhgan ei mun mielestä noilla keikoilla ollu ihan kaikkein parhaimmillaan. Vanha Live At Elmocambo on mun mielestä täydellinen keikka. Toki hyvä levy toi Live at Montreuxkin on. Stevie Ray on Stevie Ray;)

Kiitos keskusteluun osallistumisestasi, Keppi! Makuja on monia ja hyvä niin. Itse tykkään tästä Montreuxin keikasta Elmocambon keikkaa enemmän vaikka sekin on tosi hyvä. Loppukommenttisi on todella osuva. Stevie Ray on todellakin Stevie Ray eli on vain yksi ja ainoa SRV eikä toista todennäköisesti koskaan tule.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
weelie
09.10.2003 20:33:00
El Mocambo DVD. Siinä on SRV parhaimmillaan.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
PekKampela
09.10.2003 21:47:41

El Mocambo DVD. Siinä on SRV parhaimmillaan.

Tuo pitäisi hankkia...kuten paljon muutakin!
Kop kop! Ovi auki, ovi auki...täältä tulee hauki!
reijoteppo
09.10.2003 21:53:16
Jeeps, Mocambo on superia. Hoitakaa jostain itsellenne Stevien Rockpalast-show vuodelta 1984, se mun mielestä paras live-show mitä oon nähnyt.Sakemannien Rockpalast-firma meinaa julkaista sen pian dvd:nä tai on jo julkaissut.En nyt muista sitä päivää. Guukkelittamalla löytyypi kyseisestä dvd:stä tietoa lisää.
JC
09.10.2003 21:56:11 (muokattu 09.10.2003 21:58:46)
Tuo pitäisi hankkia...kuten paljon muutakin!

Ei ole paha hinta CDONissa:

http://www.cdon.com/main.phtml?prod … 00&navroot=905&page=product

EDIT: Taitaa olla kuitenkin joku toinen dvd väärällä kuvalla.
Dr. Muff
09.10.2003 22:06:35
Ei ole paha hinta CDONissa:

http://www.cdon.com/main.phtml?prod … 00&navroot=905&page=product

EDIT: Taitaa olla kuitenkin joku toinen dvd väärällä kuvalla.

Correct. Kansihan on El Mocambosta ja settilista sama kuin Live In Austin Texas -83/89 DVD:llä. Kyseessä ei kuitenkaan ole sama DVD vaan laatu on paljon huonompi, ihan kun olisi telkusta nauhoitettu ja pistetty DVD:lle. Paska.
Brian May jr.
10.10.2003 15:16:14
Correct. Kansihan on El Mocambosta ja settilista sama kuin Live In Austin Texas -83/89 DVD:llä. Kyseessä ei kuitenkaan ole sama DVD vaan laatu on paljon huonompi, ihan kun olisi telkusta nauhoitettu ja pistetty DVD:lle. Paska.

Tuo Live In Austin Texas on muutes hyvä dvd.
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
EsaJS
11.10.2003 11:40:13
Vähän kummastuttaa se, miten tuota Live At Montreaux levyä on hehkutettu levyn kansiteksteissä. Osa biiseistä on jo julkaistu aiemmin Live Alive levyllä, ja jos oikein muistan sitä pidetään epäonnistuneena tekeleenä. Jopa SRV itse oli sitä mieltä, ja korjaili studiossa sooloja ym. ennenkun julkaisi levyn. Ja nyt kuitenkin yhtäkkiä samat biisit julkastaan uudestaan ja voila, ne ovatkin yhtäkkiä muka mestariteoksia??
KooAa
11.10.2003 11:41:33
Tuo Live In Austin Texas on muutes hyvä dvd.

Tuosta on helppoa olla samaa mieltä.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
EsaJS
12.10.2003 16:50:38 (muokattu 12.10.2003 16:52:36)
Kyllä Live Alive- levylläkin hetkensä on. Järjettömästä työtahdista ja täysin käsistä riistäytyneestä huumeidenkäytöstä johtuen jälki oli noihin aikoihin hyvin epätasaista. Tuo Montreauxin keikka oli kuitenkin melko onnistunut ja siltä taltioidut biisit Live Aliven parhaimmistoa.

Omasta mielestäni tuo ykköslevy buuauksineen on vieläkin mielenkiintoisempi.

Joo, totta. Ei kumpikaan levy Live Alive tai Montreaux, mitenkään huonolta kuullosta. Oikastaan Montreauxin soundit ovat suorastaan loistavat. Harmittaa oikein kun tietää ettei se mikään oikea live levy ole. Moni biiseista (siis tuolla jälkimmäisellä keikalla) on uudellen miksattu ja jopa osittan uudellen soitettu studiossa. Eihän siinä sinällään mitään, biisit kuullostaa hyviltä ja bändi toimii hyvin. Mutten kuitenkaan oiken osaa arvostaa studiossa muokattua "live" taltioinia. Siitä syystä itse pidän tuota jonkun mainitsemaa El Mocamboa onnistuneena live julkaisuna, kuten myös In The Beginning - levyä. Niin ja Austin live materiaali on kyllä aivan mahtavaa.
Shaft
12.10.2003 18:27:20
Oikastaan Montreauxin soundit ovat suorastaan loistavat. Harmittaa oikein kun tietää ettei se mikään oikea live levy ole. Moni biiseista (siis tuolla jälkimmäisellä keikalla) on uudellen miksattu ja jopa osittan uudellen soitettu studiossa.

Tiedätkö varmuudella, että Montreauxin keikkaa olisi myöhemmin retusoitu? Joitakin Live Aliven biiseistä on kyllä korjailtu, mutta kuuluuko tämä siihen joukkoon? Uudelleenmiksauksessa ei sinällään ole mitään vikaa.
EsaJS
13.10.2003 08:12:45
Tiedätkö varmuudella, että Montreauxin keikkaa olisi myöhemmin retusoitu? Joitakin Live Aliven biiseistä on kyllä korjailtu, mutta kuuluuko tämä siihen joukkoon? Uudelleenmiksauksessa ei sinällään ole mitään vikaa.

Miksauksessa ei mitään vikaa olekaan, oikeassa olet. Mutta kun osia soitetaan uudestaan niin siinä on. En tietenkään voi väittää tietäväni varmuudella mitään kun en ole levyä ollut tekemässä :) Mutta jos todisteita kaipaa, niin kantsii vaikka lukea levy kansitekstit. Se pikku präntti, muistaakseni siellä lopussa.
Keppi
15.10.2003 18:16:44
Kyllä Live Alive- levylläkin hetkensä on.

Samaa mieltä. Esim. Mary Had A Little Lamb on kyllä tosi mahtava versio...johtuen osittain just kosketinsoittajasta. Stevellä on hyvä groove siinä päällä;)
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)