Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Mustang basso
1
irwing
14.06.2006 22:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapa mitenkä tuo ko soitin murisee? Soiko se yhtä hyvin kuin perinteinen Fenderin pressari?? Siis löytyykös tanakkaa soundia? Onko se skaala siinä miten paljon lyhyempi kuin tavallisessa kepissä?
 
DVD
15.06.2006 00:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapa mitenkä tuo ko soitin murisee? Soiko se yhtä hyvin kuin perinteinen Fenderin pressari?? Siis löytyykös tanakkaa soundia? Onko se skaala siinä miten paljon lyhyempi kuin tavallisessa kepissä?
 
Ei ole henk.koht kokemusta tuosta mutta eikö siinä liene perinteinen lyhyt skaala eli 30"
 
PQ
16.06.2006 09:54:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapa mitenkä tuo ko soitin murisee? Soiko se yhtä hyvin kuin perinteinen Fenderin pressari?? Siis löytyykös tanakkaa soundia? Onko se skaala siinä miten paljon lyhyempi kuin tavallisessa kepissä?
 
Jokunen vuosi sitten soittelin Mustangilla. Sikäli kun muistan, soundi oli kohtuullisen murea. Presariin en osaa verrata. Skaala on todella lyhyempi ja ainakin oman Mustangini kaulakin oli lyhytnäppiselle sopivan kapea. Todella miellyttävä peli soittaa.
 
Kun Tilaisuus koputtaa ovelle, Pessimisti valittaa melusta.
bize
16.06.2006 10:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapa mitenkä tuo ko soitin murisee? Soiko se yhtä hyvin kuin perinteinen Fenderin pressari?? Siis löytyykös tanakkaa soundia? Onko se skaala siinä miten paljon lyhyempi kuin tavallisessa kepissä?
 
Lyhytskaalaisissa ei ole samalla tavalla ongelmia dead spottien kanssa g-kielellä, ja perusääni soi voimakkaammin verrattuna pitkäjakoisiin bassoihin. Just tossa sattumalta soitin Ala-Kuhalle ni tuli juteltuakin asiasta.
 
...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi...
Perzzza
16.06.2006 11:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhytskaalaisissa ei ole samalla tavalla ongelmia dead spottien kanssa g-kielellä, ja perusääni soi voimakkaammin verrattuna pitkäjakoisiin bassoihin. Just tossa sattumalta soitin Ala-Kuhalle ni tuli juteltuakin asiasta.
 
offtopic: Paras allekirjoitus ;D
 
/offtopic
 
Vastuuttomat ihmiset raiskaavat luonnon ekosysteemiä pitämällä bassoa pussissa. Basso tykkää että sillä soitetaan!
hollstro
16.06.2006 15:52:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhytskaalaisissa ei ole samalla tavalla ongelmia dead spottien kanssa g-kielellä, ja perusääni soi voimakkaammin verrattuna pitkäjakoisiin bassoihin. Just tossa sattumalta soitin Ala-Kuhalle ni tuli juteltuakin asiasta.
 
Syy miksi perusääni soi voimakkaammin lyhytskaalaisessa lienee siinä että harmoniset kerrannaiset eivät pääse esiin. Siksi saundi on tummempi.
 
Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen Mustang-bassosta niin hirveen vähän sitä on käytetty missään. Oisko Talking Headsin Tina Weymouth kuuluisin soittaja? Olen soittanut ja kuullut livenäkin ja sellainen tumma huminahan siinä on.
 
2541
16.06.2006 16:27:31 (muokattu 16.06.2006 16:28:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen Mustang-bassosta niin hirveen vähän sitä on käytetty missään. Oisko Talking Headsin Tina Weymouth kuuluisin soittaja? Olen soittanut ja kuullut livenäkin ja sellainen tumma huminahan siinä on.
 
Staus Quon Alan Lancaster käytti pitkään ja soundia kuulee useilla vanhoilla (ja hyvillä) Quon levyillä, esim. "Quo" tai "Blue For You". Glenn Hughes taisi myös soitella Trapezen "Medusa" ja "You Are The Music" -LP:t.
 
Uudemmista levyistä Mustangin soundia voi kuulla esim. Jason Falknerin soololevyillä.
 
DVD
16.06.2006 16:40:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

offtopic: Paras allekirjoitus ;D
 
/offtopic

 
Tuo Bissen allekirjoitus on ote elävästä elämästä. Bassopalstalla tuo oli. Kehtasin kerran nauraa kirjoitukelle ja siitäkö tuli moitteita.
 
Antti K.
16.06.2006 16:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nähnyt jonkun 70-luvulla tehdyn videoinnin Deep Purplen keikalta, ja siinä Glover vetelee Mustangilla. Olisko aikaa ennen Machine Head? Machine Headilla se soittaa kuitenkin Rickenbackerilla. Machine Headin takakannessa on Fender-basson kaula takaa, mutta taitaa olla presari tai jasso.
 
Itselläni (tai tyttärelläni) on 75/76 Mustang, johon kuitenkin on vaihdettu Bill Lawrencen L-510 kitaramikki, joten originaalisoundinen ei tämä peli ole. Presarityyppinen soundi kuitenkin on humpparillakin. Basso on kevyt, kaula nopeasoittoinen. Talla on läpibodyn malli, joten saattaapi olla sustainia enempi kuin esim. Musicmasterissa.
 
Ennen tätä Mustangia mulla oli 79 Musicmaster, ja sen mikki oli aivan ponneton ja yksikelaisena hurisi. Käteen toki samanlainen kuin Mustang (paitsi että sen yksilön kaula oli huonompi kuin tuon Mustangin).
 
"Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa!"
juici
16.06.2006 17:03:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cisse Häkkinen käytti vuosina 1972-73 Mustang bassoa, sen jälkeen hänellä käyttöön taisivat tulla enemmän tai vähemmän Presarit. Niin ja tietysti Gibson Ripper.
 
Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö."
2541
16.06.2006 22:06:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nähnyt jonkun 70-luvulla tehdyn videoinnin Deep Purplen keikalta, ja siinä Glover vetelee Mustangilla. Olisko aikaa ennen Machine Head?
 
Fireballilla taitaa soittaa Mustangilla, ainakin tuon aikaisissa studiokuvissa sillä on Mustang kourassa.
 
bize
17.06.2006 19:59:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä Phaserilla kokeilin tuota niin ei silleen humissut sen enempää kuin presari, tositoimia se ei tietenkään vastannut mutta mukavalta kuulosti siellä ainakin. Ehkä musarimikki tallaan vielä niin olis aika tulivoimainen ase?
 
...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi...
Spandau-
30.11.2012 16:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Squierin VM Mustangista?
 
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
Nazareth
30.11.2012 17:55:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazarethin Pete Agnew soitti käsittääkseni Mustangilla bändin alkuaikoina.. korjatkaa jos olen väärässä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=YJTe_VYH-24
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Espe99
01.12.2012 08:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Cisse Häkkinen käytti vuosina 1972-73 Mustang bassoa, sen jälkeen hänellä käyttöön taisivat tulla enemmän tai vähemmän Presarit. Niin ja tietysti Gibson Ripper.
 
Ja nythän tuota Cissen tykitystä Mussella voi kuunnella Live In Hamina -levyllä!!!
 
upright
01.12.2012 09:49:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli 74-Mustang Bass ja siinä d-äänet aivan skikkeböödööd. Saundit oli muuten todella mureat, mutta joku edellinen oli siis vaihtanut fenderin Presarimikit siihen. Mahtava basso soittaa, ainakin jos mikit on vaihdettu ja soittaja on pienikokoinen.
 
"Hanki parempi harrastus." - R. Nieminen
luppa
06.12.2012 00:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaiset kielet teillä on kiinni Mustangissa? Tai sama kysymys oikeastaan kaikkiin lyhytskaalaisiin. Mitkä vahvuudet, onko erikseen lyhytskaalaisille suunnattu kielisetti, onko 34"-skaalaiseen verrattuna millainen tatsi, mistä tulee tummempaa, mistä heleämpää soundia?
 
tuquoque
26.12.2012 18:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luppa: Millaiset kielet teillä on kiinni Mustangissa? Tai sama kysymys oikeastaan kaikkiin lyhytskaalaisiin. Mitkä vahvuudet, onko erikseen lyhytskaalaisille suunnattu kielisetti, onko 34"-skaalaiseen verrattuna millainen tatsi, mistä tulee tummempaa, mistä heleämpää soundia?
 
Mustangiin paras kielten pituus on 32 tuumaa.
Muut ominaisuudet ovatkin sitten makuasioita.
Itse käytän D'addarion 32" hiottuja.
Sopii mulle, 70-luvun lapselle :)
 
m.
Heikki L.
26.12.2012 18:57:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Mustangiin paras kielten pituus on 32 tuumaa.
Muut ominaisuudet ovatkin sitten makuasioita.
Itse käytän D'addarion 32" hiottuja.
Sopii mulle, 70-luvun lapselle :)

 
Joo, 30 tuumaiset saattavat jäädä liian lyhyiksi tuon tallasysteemin takia. Eli kielet saa vedettyä pelkästään bodyn läpi, joka "syö" muutaman sentin kielen soivaa pituutta.
 
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
LaeLea
03.01.2013 03:31:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luppa: Millaiset kielet teillä on kiinni Mustangissa? Tai sama kysymys oikeastaan kaikkiin lyhytskaalaisiin.
 
Mä käytän normiskaalasia viiskielisen light-settejä niin, että laitan sen H-kielen Eeksi ja loput normaalisti. Paksuudet on muistaakseni .040-.125. Yläkielet on aavistuksen lerput, mut alapää soi jo oikke mukavasti. Aikasemmin käytin lyhytskaalaselle tehtyjä settejä, mut jotenkin niissä on aina liian löysä E. Tosin, sillon kun mulla vielä oli 34"-skaalanen, niin siinä vaiheessa kun E alko soimaan niin muita ei tällänen löysä hippi oikeen jaksanu otelautaan painaa. Isommilla Miehillä tää ei varmaan oo niin tarkkaa.
 
Kick Out The Mother, Mother!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «