Aihe: Delay-boksi
1 2
wilo
16.06.2006 15:17:49
No niin, hyvät herrat ja naiset. Tarttisin digiboksin - eiku delayboksin. Siis semmosen, minkä voi laittaa vahvarin päälle/lähelle ja kytkeä efektilenkkiin. Lisäksi pitäisi voida kauko-ohjata päälle/pois jalkapedaalilla lattialta käsin tai jaloin. Eipä tuo tap tempokaan haittaisi.

Onko suosituksia? Analoogi ois kiva, mutta ehkä digikin kävis..
Exhausted
16.06.2006 15:27:48 (muokattu 16.06.2006 15:27:57)

Kelpaako myös lattiamallinen delaypedaali? Tulee halvemmaksi ja ei tarvitse erillistä jalkakytkintä. Suositeltavia malleja ovat esim Boss DD-3 ja Ibanez DE-7
wilo
16.06.2006 16:02:07
Kelpaako myös lattiamallinen delaypedaali? Tulee halvemmaksi ja ei tarvitse erillistä jalkakytkintä. Suositeltavia malleja ovat esim Boss DD-3 ja Ibanez DE-7

Käyhän se, jos pedaalin voi kytkeä päälle ja pois piuhan päähän laitettavalla kytkimellä.
Tartten siis laittaa itse kaikulaitteen vahvarin likelle ja jalkakytkimen itseäni liki.
Exhausted
16.06.2006 16:05:38

No sittenhän pedaalit eivät käy, koska niissä on vain sisäänrakennettu on/off-kytkin. Eli siis haluat välttämättä itse laitteen vahvistimen päälle?

Nyt täytyy kyllä sanoa etten osaa sanoa mikä olisi edullinen peli sinun tarpeisiisi. Ihan pienimmissä kaikulaitteissa ei taida olla footswitchiä, ja sitten isommat on aika kalliita pelkän delayn käyttöön.
Miikathebest
16.06.2006 16:20:11

Ibanez DE-7

Tuon saa nyt myös pinkkinä!
Hei sinä!
wilo
16.06.2006 16:56:28
No sittenhän pedaalit eivät käy, koska niissä on vain sisäänrakennettu on/off-kytkin. Eli siis haluat välttämättä itse laitteen vahvistimen päälle?

Varmaan suurin osa pedaalimallisista on tosiaan just tollasia. Jos pedaalimallinen kävis, oliskin valinta vähän helpompi - sen kun vaan musakauppaan testailemaan.
Haluan laittaa delayn vahvistimen lähelle siksi, ettei tartte vetää ylimääräisiä pitkiä piuhoja efektilenkistä.

Jos efektilenkkiin ei tuu muuta kuin se delay, niin jos efektilenkin voi pistää päälle/pois erillisellä kytkimellä, niin voi käyttää sitä.

Ei tuu kun delay toistaiseksi - mutta efektilenkkiä ei voi kytkeä kytkimellä pois. Muuten kyllä hyvä ajatus, tollai olisin tehnykkin...
wilo
17.06.2006 15:15:36 (muokattu 17.06.2006 15:18:35)
Laitetaas vähän lisätietoja.

Elikkä puuhaan käypäisiä laitteita olisivat mun tietääkseni yamahan vanhat analogilaitteet E1005 ja E1010. Molemmissa on lisäksi chorus, kiva bonus se.
Ongelma on siinä, ettei noita meinaa saada. Olisko kellään tietoa muista käypäisistä ja ehkä vastaavista laitteista?

Edit: Hm, ehkä bossin DD-20 giga delay kävisi, siinä taitaa olla mahdollisuus ulkoisen on/off kytkimen käyttöön. Tuokin taitaa olla kohtuutyyris kun maksaa jonkun matkaa kolmatta sataa.
offerotorium
17.06.2006 16:48:27
Todella hyvä vaihtoehto olisi Alto Alfaverb! Se tulee efektiluuppiina ja siihen saa 1 nappisen pedaalin päälle/pois toimintoa varten. Todella hyvät kaiut ja hyvä delay. Löytyy myös paljon muuta. Esim Oulun soitin ja tarvikkeessa sellainen kustantaa 120€ pedaalin kanssa.
Henko
17.06.2006 17:13:38

Delay on kyllä ehdoton, saa kunnon hälymeteleitä aikaseks. Kerran meni soundcheckissa delay pimeeks. Voi sitä vitutusta.
M.net onkin ämmien net.
wilo
19.06.2006 16:02:11 (muokattu 19.06.2006 16:20:31)
Alto vaikutti muuten ok:lta, mutta sitä haukuttiin herkäksi signaalitasojen suhteen. Kuulemma särkee aika helposti, eikä mun vaffarissa saa säädettyä efektilenkin volaa.

Olikos bossilla sellanen pieni puolikkaan räkkiunitin kokoinen delay? Onkohan muilla valmistajilla vastaavia?

Edit: vastaanpa itselleni: Bossilta löytyy RDD-10, RDD-20, RPD-10 ja RSD-10. Onko noista kellään kokemusta?
Entä vastaavista kuin Yamahan E1005 ja E1010?
Fortune
19.06.2006 20:09:29
Jokin halpa viiveräkkiviipale ja midipedaalikin voisi olla ratkaisu, mutta tokihan täysleveä räkkiviipale on varsin epäesteettinen hienon vahvistimen päällä...
Look behind you, a three-necked guitar!
Fortune
20.06.2006 15:10:39
Look behind you, a three-necked guitar!
wilo
21.06.2006 08:36:50
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=112530

Onko kellään kokemuksia Soundcraftista?
Olen tuotakin jo pari kertaa tsuumaillut ja tsuippaillut, mutta netistä ei meinaa irrota juuri mitään tietoa - pari hassua samplea.
Vainhaalee
21.06.2006 09:46:17 (muokattu 21.06.2006 09:51:24)
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0

Tuossa tuo toinen: Giga Delay 200e, ei mielestäni ole kovinkaan paljon hyvästä delaysta...

EDIT: Niin kävikö tuo nyt sitten vai ei? Kyllähän se nyppii kun noita johtoja on niin paljon (itselläkin pelkkä delay efektiketjussa ja 2x9 metriä letkua...)
Hail to the King, Baby!
wilo
21.06.2006 09:59:38 (muokattu 21.06.2006 10:00:01)
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0

Tuossa tuo toinen: Giga Delay 200e, ei mielestäni ole kovinkaan paljon hyvästä delaysta...

Niin, eikös tuo giga delay olekin mahdollista kytkeä ulkosella pedaalilla päälle ja pois.
Muuten varmasti hyvä peli - olen tuota tutkaillutkin - on vaan aika tyyris.
Vainhaalee
21.06.2006 11:45:21
Niin, eikös tuo giga delay olekin mahdollista kytkeä ulkosella pedaalilla päälle ja pois.
Muuten varmasti hyvä peli - olen tuota tutkaillutkin - on vaan aika tyyris.

http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=121
Kovin on vähäsanainen BOSSin sivusto, ei kerro moisesta...
Mutta jos ei perus-kaksi piuhaa lautaan -malli ole itselle juuri sopiva, pitää vain maksaa vähän ylimääräistä tai nähdä vaivaa haluamansa laitteen eteen... :)
Hail to the King, Baby!
McNulty
21.06.2006 13:14:54 (muokattu 21.06.2006 13:16:52)
t.c. Electronic D-Two - http://www.tcelectronic.com/D-Two
Loistava delay mistä löytyy kaikki mahdollinen. Ohjattavissa midillä. Voi jopa naputella oman rytmi-patternin sisään minkä tahdissa delay-efekti toistetaan.

Tuolle kaveriksi vain midilauta tai joku parin nappulan midikytkin millä voi vaihdella presettejä ylösalas. Toimii kuin nyrkki silmässä... tap-tempo, rhythm-pattern, erilaiset delay-moodit pingpongista ties mihin ja soundit laadultaan studiotasoa.

PS. ja tietysti tuossa on se etu myös, että delay-presetit saa talteen. Ei tartte biisien välissä ronata laitetta, muuta kuin vaihtaa presettiä.

Molemmissa on lisäksi chorus, kiva bonus se.

Samainen chorus-meininki löytyy tuosta D-Twosta.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
wilo
21.06.2006 15:17:17 (muokattu 21.06.2006 15:17:45)
t.c. Electronic D-Two - http://www.tcelectronic.com/D-Two

TC on kyllä hieno ja hyväsaundinen. Taitaa kuitenkin olla liian hankala käyttää ja kallis mulle - kyllä pitäis irrota alle kahdella sadalla pedaaleineen.

Lukaisin Boss DD-20:n manuaalista, että siihen käypi ihan tavallinen on/off kytkin, jolla voi bypassata efektin. Sikäli olis just passeli - harmi vaan kun on vähän tyyris tuokin ja 22 sekuntia "turhaa" delay-aikaa... 500 ms riittäis mulle, jos halvemmalla irtois laadukasta delay-aikaa.

No voe että. Onko se viive otettava sitte kuitenkin spedusta ennen vaffaria, höh.

Edit: mut niin se tais tehdä wallin peteki. Hyvältä kuulostaa.
McNulty
21.06.2006 15:29:59
TC on kyllä hieno ja hyväsaundinen. Taitaa kuitenkin olla liian hankala käyttää ja kallis mulle - kyllä pitäis irrota alle kahdella sadalla pedaaleineen.

Sepä se, siinä on nappulaa ja potikkaa enemmän kuin tarpeeksi. Siinä tosin on kyllä sitten kerralla kaikki eikä tarvitse murehtia.0

Lukaisin Boss DD-20:n manuaalista, että siihen käypi ihan tavallinen on/off kytkin, jolla voi bypassata efektin. Sikäli olis just passeli - harmi vaan kun on vähän tyyris tuokin ja 22 sekuntia "turhaa" delay-aikaa... 500 ms riittäis mulle, jos halvemmalla irtois laadukasta delay-aikaa.

Itse maksoin omasta DD-20 rasiasta uutena 180e. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, vaikka analog ja tape-moodeissa en suurta eroa huomaakaan. On kuitenkin juuri sellainen delay mistä minä saan kaiken tarpeellisen, ja helkkarin kätsysti. Mullekin riittää maksimissaan 1200ms ja tuossakin on puolet ihan vain "varmuuden vuoksi" lisää.

No voe että. Onko se viive otettava sitte kuitenkin spedusta ennen vaffaria, höh.

Ei, DD-20 vaan tai metsästät jonkun midiohjattavan räkkimallisen kaiun käytettynä.

Edit: mut niin se tais tehdä wallin peteki. Hyvältä kuulostaa.

No se mies kuulosti hyvältä millä vaan :)
Toiset tykkää että delay on ennen etuastetta, toiset taas vaativat että se on jälkeen. Minä olen kokeillut DD-20 kummassakin... retrotteluun se on hyvä olla linjassa sisään ja muuhun menoon sitten ehdottomasti loopissa. Käytän siis kumpaakin tarpeen mukaan.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)