Aihe: Virpan kalvo ei kestä
1 2 3
Paas
24.05.2006 21:17:17
Mulla ainakin Remon coated virppakalvoista kuluu se pinnoite vähän turhan nopeasti, vaikka snare on vaakasuorassa, iskut pomppaa kunnolla jne. keskeltä vain kuluu coating pois. Evansit ovat kestäneet mulla hieman pidempään, mutta sama niilekin lopulta käy, tosin Evansin power center tuntui kestävän ikuisesti, mutta siinä en pitänyt soittotuntumasta.
-Jaska

Niin se on aina ollut minullakin. Remossa parempi soittotuntuma kuin evanssissa mutta pinnoite kuluu rikollisen nopeasti verrattuna evanssiin.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
HeavyMachinery
24.05.2006 22:07:56

Niin se on aina ollut minullakin. Remossa parempi soittotuntuma kuin evanssissa mutta pinnoite kuluu rikollisen nopeasti verrattuna evanssiin.

SAmasta syystä ostin kokeeksi aquarin smooth joku plaa plaa 1kerros kalvon snareen ja eka kalvo jossa coating on täysin ehjä kahden viikon jälkeen....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
afro
24.05.2006 23:09:50
Mutku Remoissa on paras soundi ja fiilis.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
LumPus
25.05.2006 02:51:30

ja tämäkin on makuasia josta olen täydellisen erimieltä. eiköhän meille jokaiselle löydy se sopivin kalvo.
Magiz
27.05.2006 00:13:02

mielipidejuttu, ja kauneus on katsojan varpaassa, mutta itse pidän myös enemmän remoista. evans jotenkin napsuu liikaa. onhan se myös tietenkin niin, että jokaiselle rummullekin on se paras kalvoyhdistelmä, mikä toimii parhaiten. eniten kuitenkin vaikuttaa viritys.
Whatever happens, happens.
afro
27.05.2006 00:47:23
Jep, makuasiahan tuo, taisi hymiö unohtua. Mutta jotenkin mulle on tullut semmoinen vahva tunne noista kalvoista, että Remot soundaavat jotenkin elävämmiltä ja luonnollisemmilta ja niissä on hyvä tuntuma. Evansit taas on enemmän "keinotekoisia" niin soundiltaan kuin fiilikseltäänkin, mutta ne kestävät ehjinä ja hyväsoundisina pidempään. Nämä siis omia tuntemuksia. Tiedä sitten, onko kellään samantuntuisia kokemuksia?
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Tindrum
27.05.2006 01:28:13
Maan pinnalle.

Ja ehdotus alkuperäiseen kysymykseen. Tsekkaa ne reunaviisteet, jos eivät ole tasaiset, siinä syy.

Kalvokeskustelut sinne minne kuuluu....
m© Varmuus on paras.
La_te
28.05.2006 13:50:38
joo mulla tulee hirveen helposti taas lommoja tuohon ylätomiin joka on kyllä aika kaltevasti elikkä tomi osottaa melkein suoraan minua kohti kalvo edellä.
Pitäisikö sen olla ennemmän ylös päin vai lyönkö yksinkertaisesti liian lujaa !
Nolte
28.05.2006 14:19:11 (muokattu 28.05.2006 14:23:10)
joo mulla tulee hirveen helposti taas lommoja tuohon ylätomiin joka on kyllä aika kaltevasti elikkä tomi osottaa melkein suoraan minua kohti kalvo edellä.
Pitäisikö sen olla ennemmän ylös päin vai lyönkö yksinkertaisesti liian lujaa !

Tutki sitä lyöntikulmaa, jolla kapula osuu kalvoon. Sehän se on kaiken a ja o. Aika loiva kulma saisi olla. Kapulat voisivat tietysti myös olla sellaiset, joissa on aika pyöreä tippi.

edit. Hienosäätöä...
Huono soittaja!
Sonormies
28.05.2006 16:28:07 (muokattu 28.05.2006 22:17:39)
Eli missä (kaikkialla) vika voisi olla? Kalvoja menee turhan tiheään.

Tekniikkaongelma. Mä vaihdan huomenna snareni Ambassadorin uuteen, koska yli 20 vuoden aikana siitä on hieroutunut karkea pinnoite pois. Kyllä kalvo kestää, kun vaan soittaa niin, että kapulaa eteenpäin vievä voima hellittää ennen osumistaan kalvoon.

Jujutsumiehet lyövät ja potkaisevat "läpi", jotta kohde saa varmasti kyytiä. Vastaavaa liiallista voimankäyttöä ei rumpuja soittaessa tarvita. Voi toki soittaa lujaa (niin minäkin teen), mutta kapuloiden ja kalvojen kestävyyden salaisuus on sormien kontrolloimassa voimankäytössä.
Life is short and then you die.
rumpali-isti
30.05.2006 18:23:17
Mulla halkes muuten myös tässä eilen basarista PS3. Myöskin alle puolivuotta käytössä. Nuija vaan meni kalvosta läpi.
"Be the Devil's own, Lucifer is my name! Moonchild..."
Timi
30.05.2006 20:31:54
Nuorena poikana tahtoi olla sillöintällöin pulma että kalvo paukkui snaresta hajalle ja välillä tomeistakin kapulat oli välillä pesismaila luokkaa.Meni jokunen peltikinKokeili erilaisia tupla,öljy,täplä,paksukalvoja kunnes löysin kevlarin,Myyjä vakuutti että ei hajoa,nyt uskon kun sama kalvo on ollut ainaski 15 vuotta!Voi olla myös soittotapa ja ehkä tekniikan kehittyminenkin osasyynä.
Kylmän viileesti!
hollmi-5
30.05.2006 20:37:27
Minä vaihdan kalvoja mielelläni ja hyvin usein. Joskus lommojakin tulee, mutta alkuun pitäisi hiukan hissutella ja soitella kalvoa sisään. Näin se kestää pidempään. Lyöntikulma loivaksi ja tekniikka sellaiseksi, että kapula saatetaan matkaan ja otetaan pomppu käteen, niin hyvää tulee.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Anonymous-jazz
30.05.2006 20:39:54 (muokattu 30.05.2006 20:40:16)

Eli missä (kaikkialla) vika voisi olla? Kalvoja menee turhan tiheään. Vastauksia varmasti yhtä paljon kun vastaajiakin mutta antakaa jotain vinkkejä millä voisin saada kalvon kestämään vähän pidempään. Tiedän kyllä että lyön melko lujaa joten pitäisikö sitten vain hommata kestävämmät kalvot tai voisiko vika korjautua vaihtamalla kireyttä? Vai pitäisikö kenties vain opetella soittamaan? Kiitos.

Jos diiba-daaba taidejazzilla saisi virppakalvon hajalle niin se olisi varsin hatunnoston arvoinen suoritus :D HOHO Käyttämättä mitään moottorisahaa jne. pelkillä kapuloilla.
Ehtaa myrkytystä since 1981
HeavyMachinery
30.05.2006 23:04:36

Jos diiba-daaba taidejazzilla saisi virppakalvon hajalle niin se olisi varsin hatunnoston arvoinen suoritus :D HOHO Käyttämättä mitään moottorisahaa jne. pelkillä kapuloilla.

Enpä nyt sanoisi kun eikös tähän taide jatsii kuulu just kaikki avantgardiset rummun hakkaus systeemit joita harrastetaan taiteen nimissä :)
markkuliini
30.05.2006 23:06:35 (muokattu 30.05.2006 23:09:01)

Enpä nyt sanoisi kun eikös tähän taide jatsii kuulu just kaikki avantgardiset rummun hakkaus systeemit joita harrastetaan taiteen nimissä :)

Sanoisit vaan. "Diiba-daaba" tarkoittaa sellaista Ari Zwääng-tyylistä hiisuttelu/miekkailu/perus-jazzia. Ammattipiireissä ihan käytetty termi. Samaa kategoriaa musatyylin kuvailussa kuin esim "hudaa" /"perusbilekauraa" / "ränttätänttää" / "kokkaritapettia".
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
30.05.2006 23:12:30

Sanoisit vaan. "Diiba-daaba" tarkoittaa sellaista Ari Zwääng-tyylistä hiisuttelu/miekkailu/perus-jazzia. Ammattipiireissä ihan käytetty termi. Samaa kategoriaa musatyylin kuvailussa kuin esim "hudaa" /"perusbilekauraa" / "ränttätänttää" / "kokkaritapettia".

No okei sanon sitten :) ..........

Taidanpa ryhtyä reenaamaan miekkailu jatsia....

"Mitäs soitat ?"

" No pääasiassa miekkailu jatsia ja samurai-metallia ja joskus hieman miekka heviäkin....."

hUh.......
markkuliini
30.05.2006 23:19:09 (muokattu 30.05.2006 23:19:28)

Miekkailu-jatsi kuvaa hyvin joidenkin jazz-rumpalien soittoasentoa. Perinteinen ote ja kädet lähellä toisiaan, oikea kapula ridellä ja vasen virvelillä, hartiat lysyssä ja selkä kumarassa. Ja koko ridensoittotyyli on sellaista edestakaisin tökkimistä. Näyttää sellaiselta hätäänyneeltä miekkailulta!
www.vasamayhtye.com
grind
16.06.2006 11:24:33
koitan ujuttaa tän kysymyksen tähän threadiin.
Te ketkä soitatte blastbeattia, käytättekö kalvoa joka pompauttaa virvelin ylös enemmän kun "perus" virvelikalvo? Se on luultavasti iso apu, kun ranneliikkeellä saa vähän lisäapua. Päätin muuten vaan kysyä :)

Onkos semmoisia kalvoja jotka antavat enemmän ribaundia kuin "peruskalvo"? Kalvon kireydellä on suurempi vaikutus siihen ribaundiin, itse käytän ihan pinnoitettua 1-kerroskalvoa tappiin viritettynä.
Incarnate deathrash.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)