Aihe: Gibson Les Paul Classic
1
SugarDaddy
12.06.2006 14:24:30
Kertokaahan mielipiteitä kyseisestä mallista. Kaikkea mitä mieleen tulee. :)

..tiedän että näitä LP ketjuja on, mutta juuri tuosta kyseisestä mallista en löytänyt ja haku on mitä on..
7
J.Hollström
12.06.2006 14:26:47
McNulty
12.06.2006 14:28:25
Classic on Standardista "halvempi" versio. Muistaakseni Classicia ei saa kuin 60s kaulaprofiililla. Siksi en ole koskaan niistä diggaillut... 50s profiili on se miun juttu!
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Wahi
12.06.2006 15:18:59
Mikit on keraamiset, eli jonkun verran "kuumemmat" kuin Standardissa. Itse en pidä Classicin mikeistä.
"Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten.." -Friedman, kohta 16v.
joukov
12.06.2006 15:34:44 (muokattu 12.06.2006 15:38:24)
Täältä löytyy '03 Classic, loisto peli, suosittelen.
60s Slim Taper -kaula sopii meikäläisen käteen kuin lapanen pakkasella.

Lainaus toisesta threadistä, Fox: "Ei tuo Classicci oo ollenkaan Stankkua kummempi, siin on vaan vähän kuumemmat avokelamikit. No, onhan ne otelautamerkit sellaset "antiikkiset" eli vähän vihertävät."
McNulty
12.06.2006 15:38:30
Mikit on keraamiset, eli jonkun verran "kuumemmat" kuin Standardissa. Itse en pidä Classicin mikeistä.

Komppaan tätä... mielestäni nuo Gibsonin 496R ja 500T keraamiset mikit ovat kammottavia.

Kannattaa myös käydä testaamassa Classic-sarjasia, sillä minun kohdalle on sattunut pari hyvin soivaa yksilöä ja pari heikompaa esitystä. Eivät olleet huonoja mutta eivät koko hintalappunsa väärtejäkään.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
käsi
13.06.2006 15:14:22

Omaan classiciini olen enemmän kuin tyytyväinen. kuva omakuvassani, 03 valmistettu. Mikit ovat makuasia ja jossain vaiheessa saatan vaihtaa vähemmän "kuumiin" koska bändissäni tarvin pikkuisen pehmeämpää soundia, mutta katsoo nyt kuinka käy
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
SugarDaddy
13.06.2006 16:15:39
Tosiaan sellainen käsitys että ihan laatusoitin kyseessä.

Vääntäkääs rautalangasta mitä nää "kuumat" mikit ym on. Ja mielellään kun jotain, esim. mikkejä, sanoo huonoiksi, olisi kiva kuulla perustelu sille. Ja mielellään ihan suomeksi, mulla ei tää suomi-kitara termit-suomi -sanasto ole ollenkaan hallussa.
7
Joees
13.06.2006 16:33:25
Tosiaan sellainen käsitys että ihan laatusoitin kyseessä.

Vääntäkääs rautalangasta mitä nää "kuumat" mikit ym on. Ja mielellään kun jotain, esim. mikkejä, sanoo huonoiksi, olisi kiva kuulla perustelu sille. Ja mielellään ihan suomeksi, mulla ei tää suomi-kitara termit-suomi -sanasto ole ollenkaan hallussa.

Hyviä nuo ovat, toki on niitä hunompiakin kappaleita joukossa, mutta se nyt on yleistä kaikilla valmistajilla.

Kuuma tarkottaa sitä jotta niissä on ulostuloa paljon, ovat tehokkaat mikit. Eivät nuo mikit mun mielestä huonot ole, ne vaan ei sovellu kaikkialle. Mulla on noista mikeistä tosi vähän kokemusta, joten enempää on vaikea sanoa.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Wahi
13.06.2006 18:07:57
...eli toisinsanoen säröytyvät helpommin.
"Itse en ole paljoa teoriaa opiskellut vaan oon kanssa itseoppinut ja olen huomattavasti teoria kitaristeja parempi" - Eräs "tunnettu" mnettiläinen...
MarkoA
13.06.2006 21:10:09
Täältä kans yksi ääni noiden mikkien puolesta. Ajavat ASIANSA todella mallikkaasti. Paljon ulostuloa, mutta mielikuvani mukaan ei mene basso/keski voittoiseksi kuten useat tuhtikäämiset mikit. Johtuuko tuo sitten niistä keraamisista magneeteista vai mistä, en tiedä. Ei vintage soundia etsiville. Siinä mielessä outo valinta "Classic" malliin...
Wolfmother rokkaa!!!
MusaMasa
16.06.2006 09:17:34
Täältä kans yksi ääni noiden mikkien puolesta. Ajavat ASIANSA todella mallikkaasti. Paljon ulostuloa, mutta mielikuvani mukaan ei mene basso/keski voittoiseksi kuten useat tuhtikäämiset mikit. Johtuuko tuo sitten niistä keraamisista magneeteista vai mistä, en tiedä. Ei vintage soundia etsiville. Siinä mielessä outo valinta "Classic" malliin...

Jep! Sama täällä! Itse hankin LP Classicin Thomannilta 1500e:n hintaan. Kitaroideni
joukossa se on se jolla luonnistuu Rock! Ja siinä se on todella hieno laite!!!
Jazz/Proge/Blues tms. musiikin lajeissa otetaan sit Standard käyttöön...
SugarDaddy
16.06.2006 12:01:11
Kiitoksia vastanneille. Tosiaan tollasen olen tilannut. Omaan käteen se kaula sopii hyvin. Omassa akustisessa hieman paksumpi kaula ja siten mulle hankalampi soittaa.

Tulee pääasiassa varmaan jonkinsortin metallia soiteltua, kai tuo siinä ihan mukavasti menee. :p
7
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)