Aihe: Mikä laite täydentämään (mättö)säröarsenaalia?
1
Antti1
16.06.2006 08:09:43
Multa löytyy ENGL Screamer ja Hughes & Kettner Tubeman II, joista mä saan kaikki humpasta tommoseen melko hurjaan heviin ja metalliin asti. Nyt mä kaipaan noiden kaveriksi vielä sen ihan äärimmäisen laitteen. Se laite saa olla sopuhintainen etuaste, tai melko kalliskin säröpedaali.

Tässä lista laitteista, joita ei tarvitse ehdotella:

-Line6:n tuotteet (tai muitakaan mallintavia, nää on jo kokeiltu)
-Ibanez Smashbox, Distortion, Seventh Heaven
-Visual Sound Jekyll & Hyde
-Digitechin polkimet
-DOD Deathmetal
-Boss MetalZone

Painotan siis sitä, että nyt mä haen laadukasta, vain yhden soundin poljinta ja sen tulee olla aivan armotonta mättöä. Hurjempaa mitä tuosta Screamerista lähtee. Ei niinkään gainin määrässä, tai scoopatulla keskialueella. Soundin pitää vain olla ärjympi, rokkirouheudet otetaan tällä kertaa muualta. Yksi hyvä pointti voisi myös olla saatavuus, mä en jaksa metsästää kovin monia kuukausia. Käytetyt pääasiassa, mutta sopuhintaiset uudetkin kiinnostaa. Hinta ei nyt oo kuitenkaan se tärkein pointti.

Kaksi kiinnostavaa laitetta ovat MXR Dimedistortion ja Damage Controlin Demonizer. Noistahan lähtee varsin erilaiset soundit, mutta molemmat tippuvat jokseenkin melko hyvin tuohon säröhurjastelun äärilaitaan mun mielestäni. Ehdotuksia?
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
mathias
16.06.2006 08:26:10 (muokattu 16.06.2006 08:26:46)
Minkähänlainen tuo Krankin uutuus, Distortus Maximus mahtaisi olla? Tuoreimman Riffin tuoteuutiset-palstalta tuon huomasin. Veikkaisin että säröä tuosta vehkeestä irtoaa. Hinta on vaan melko suolainen, 199e Musamaailmassa.
Antti1
16.06.2006 08:36:06
Minkähänlainen tuo Krankin uutuus, Distortus Maximus mahtaisi olla?

Mahtaisi olla äärettömän mielenkiintoinen! Hinta on tosiaan suolainen noin pienestä kuutiosta, mutta sen Guitar Worldin arvostelun törkeä hehkutus pitää paikkansa, niin kyllä se hintansa haukkuu mennentullen. Menkääpä joku testaamaan mun puolestani tuota ja sanokaa, kannattaako sitä vaivautua edes harkitsemaan.
Jucciz
16.06.2006 08:43:46
Tota... jos Screamerista ei vielä erillisen säröpedaalinkaan kanssa irtoa "äärimmäistä" säröä niin miten hemmetin paljon sitä säröä oikeasti pitää olla? Minulle itse Screamerikin tarjosi säröä jo ihan naurettavat määrät, suurin osa loppupään säröistä oli jo täysin käyttökelvotonta sirinää ilman mitään pedaaleja. Tarkoitan että erottelu, dynamiikka ja selkeys on tuossa vaiheessa jo tipotiessään ja usein kierto-ongelmat ja muut häiriöäänetkin ovat melkoisen isot Screamerin tyylisen vahvistimen ääriasetuksilla.

Mietin tuota ihan bändikontekstin kannalta: usein paljon tehokkaampi, tanakampi, jäsentyneempi ja vakuuttavampi särösoundi lähtee itse asiassa tarkasta soitosta eikä särön määrästä. Jos kuuntelee levyjä, joissa on tuhdit särökompit vaikkapa, säröä on itse asiassa yleensä hyvin maltillisesti: ainoastaan soittopuoli on tarkkaa ja tukevuus tulee siitä, että myös rummut ja basso hoitavat omat tonttinsa kunnolla.

Kokeilepa vaihtaa jämäkämmät etuasteputket vahvistimeen tai tehokkaammat mikit jos on ihan pakko saada lisää säröä: saatat säästää hieman rahaa. Toivottavasti kuitenkin tulet samaan lopputulokseen kuin minä ja lukuisat hevituottajat. :)

Millaiseen käyttöön olet lisäsäröä tarvitsemassa? Yksin vai bändin kanssa soitteluun?
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Antti1
16.06.2006 08:47:06 (muokattu 16.06.2006 08:48:23)
Jucciz, lukaseppa tämä lause: Hurjempaa mitä tuosta Screamerista lähtee. Ei niinkään gainin määrässä, tai scoopatulla keskialueella.

Eli en mä kaipaa gainia, enkä scoopattua keskialuetta. Esimerkkinä: mulla on Screamerista käytössä lo lead ja gain klo 14. Se ei liene liikaa sunkaan mielestä? Tuossa Screamerin soundissa on vain sellainen tietynlainen rokkimeno mukana ja hyvä niin. Nyt mä vaan haen sitä säröä, josta rokit puuttuu tyystin.

EDIT: Ja nyt kun kysyit käyttötarkoituksesta, niin tää tulee lähes pelkästään nauhoittelua varten. Mä tykkään kun soi monta erilaista särösoundia yhtäaikaa, kuulostaa isolta. Bändin kanssa mä pärjään Screamerilla mitä mainioimmin, en edes halua purkkeja pyörimään jalkoihin.
Jucciz
16.06.2006 08:48:51
Okei. Sit vaan testailemaan iso liuta pedaaleja ja päätymään lopulta siihen, että se on kokonaan joku toinen vahvistin, josta se haluttu soundi irtoaa. :)
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Antti1
16.06.2006 08:52:14
Äää, ei mulla oo varaa. Kyllä mä tiedän, tiedän mikä se nuppikin olisi. Ei mulla vaan oo varaa, eikä tarvetta. En mä muuten täällä oikotietä onneen etsisikään.

Tää nyt on muutenkin vaan tämmöstä haihattelua. Oon mä jo aika pitkään kartoittanut niitä särösoundeja, mutta nyt taas vaan iski pieni GAS päälle. Tiedä sitten olenko edes ostamassa oikeastaan mitään loppupeleissä. Ehkä tosiaan niitä Tungsolin putkia vois tilata Mikolta lisää, ne oli hyviä. JJ:t mettään ja mättämään. :)
Antti1
16.06.2006 09:44:35
Hyviä ehdotuksia! Kiitokset siitä. Ehkä tosiaan täytyy heittää vähän jäitä hattuun ja ruveta testaamaan polkimia pidemmällä aikavälillä. Sillävälin taidan tilata niitä putkia. :)

Mä en oikein tuosta eq:sta oo silleen innostunut. Mulla on mielestäni vahvarin equtus jo omista nappuloistaan suurinpiirtein hanskassa ja ainoat korjattavat asiat vaatisivat sitä parametrista enemmänkin. Mulla oli aikanaan se Bossin GE-7 ja se oli valehtelematta turhin hankinta ikinä. Voisi varmaan koittaa tota Joemeekin Threeq:ta ihan arpapelillä kitaravahvarinkin kaverina loopissa, josko sen eq ja optinen kompura tekisi jotain kivaa soundeille. Ken tietää kokeilematta...
McNulty
16.06.2006 10:10:49
Mistäs Joemeekin kamoja saisi?
Tuo ThreeQ vaikuttaa mielenkiintoiselta... vaikka en usko että sillä kuitenkaan MXR:n sinistä 6-band EQua korvaan :) Muutenkin haluan kompuran ensimmäiseksi signaaliketjuun.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
Antti1
16.06.2006 10:14:06
Mistäs Joemeekin kamoja saisi?

Saksastahan mä ton tilasin vuosi sitten, kun edullisesti möivät. Liekö Suomessa tällä hetkellä maahantuojaakaan?
Niknak
16.06.2006 10:18:42
En mä mitään mättöä tuosta Demonizerista ole irti saanut. En D.I.:nä, enkä loopissa etuasteena. Enemmänkin aikas pehmeä särö yleisluonteeltaan.
McNulty
16.06.2006 10:22:02
En mä mitään mättöä tuosta Demonizerista ole irti saanut. En D.I.:nä, enkä loopissa etuasteena. Enemmänkin aikas pehmeä särö yleisluonteeltaan.

Putkilaitteissa on tunnetusti lämpöä...
Se miten sen hyödyntää on sitten käyttäjästä kiinni. Vanhojen VOXien kanssa pysyy teekuppi lämpöisenä kun jättää styrkyn päälle reenien ajaksi, hehe.

Mielestäni Damageplanin levy on hieno osoitus siitä että vaikka kaikissa biiseissä se särö ei olekaan kaakossa niin rankkuutta ja mättöä löytyy. Kannattaa tutustua tuohon levyyn.
ballfish
16.06.2006 10:24:59
Mites joku räkkietunen ?? Tuolle Tech 21:lle Peavey Rockmaster oli kuin taivaanlahja.
Fuusiojazz on parasta.
Niknak
16.06.2006 10:33:12
Putkilaitteissa on tunnetusti lämpöä...
Se miten sen hyödyntää on sitten käyttäjästä kiinni. Vanhojen VOXien kanssa pysyy teekuppi lämpöisenä kun jättää styrkyn päälle reenien ajaksi, hehe.

Mielestäni Damageplanin levy on hieno osoitus siitä että vaikka kaikissa biiseissä se särö ei olekaan kaakossa niin rankkuutta ja mättöä löytyy. Kannattaa tutustua tuohon levyyn.

Levy on hyllyssä:) Ei se silti muuta Demonizeria mättösäröksi. Kyllä ne Damage Controllin sivujen clipit antaa aika tarkan kuvan laitteen luonteesta.
McNulty
16.06.2006 10:50:11 (muokattu 16.06.2006 10:52:12)
Levy on hyllyssä:) Ei se silti muuta Demonizeria mättösäröksi. Kyllä ne Damage Controllin sivujen clipit antaa aika tarkan kuvan laitteen luonteesta.

Saattaapi olla että tuo Solid Metal voisi tosiaankin toimia Demonizeria paremmin tuolla mäiskeessä.

ps. klipit eivät toimineet ainakaan damagecontrolusa.com sivustolla. Yhdellä "tutulla" kaverilla olen tuota kuullut ja mielestäni se sai siitä ihan sopivat soundit metallin soitteluunkin. Tiedä sitten... kun henkilökohtaisesti pidän tuon mokkulan muotoilua ja ulkoasua vastenmielisenä.
Juustonaksu
16.06.2006 11:16:09
Hei lukasin nopeasti nuo muut ja kiireessä tässä väännän, mutta Bonecrusher ehdotti tosiaan MXR DD-11 Dime Distortionia. Jos ei siitä niin kokeile myös Hookoon Warp Factor -pedaalia. Se musta möllykkä, siitä jos ei irtoa raastava ja "rankka" särö niin ei muustakaan. :)

Onnea etsintään!
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
mikko1
16.06.2006 11:55:13
Boss HM-2.
Leper Messiah
16.06.2006 13:16:52
Itse olen saanut raskaampia soundeja vahvistimesta ulos uraltone-modatun SD-1:n avulla.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)