Jäsen X 11.06.2003 09:20:35 | |
---|
Kahdella sormella... Miten onnistutte soittamaan pitelemään sitä kolmella sormella? Vaikea... Noh, itse käytän muutnekin "fuusio"-tyyli pickauksessani, eli ohuimpia kielia soittelen keskarilla, nimettömällä ja pikkurillillä... Mikäli tempo on tarpeeksi pieni eivätkä kuviot liian vaikeita... Tai oikeastaan... Silloin kun en soita sooloja... Siis kunnon tiluja. No eli pidän sitä peukulla ja keskisormella, ja etusormi tavallaan lepää ihan siellä plektran takaosassa, terävässä reunassa kiinni. Täytyy myöntää että oon nyt alkanut treenimään kahdella sormella, (peukalo-etusormi) mutta tollaset sahaukset ja nopeat down-stroket tuntuu kyllä aika tuskaselta! You can do it your own way, if it's done how I say. |
ryynikuolettaja 11.06.2003 12:22:02 | |
---|
Mä pidän kahella sormella, tumpelolla ja etusormella. Muut sormet roikkuu sitte lötkösti siinä tai joskus sahauksissa puristaa ne suoraks. Keskari on näin ollen vapaa vaikka pikku tappingille ja vapailla sormilla voi kans kuolettaa kielii joiden ei pidä soida. Kaveri pitää plekust kolmel sormel ja kyl se näyttää rajottavan aika paljo, tietysti varmaan tapauskohtastaki. Litteimpien kielien demppaus ainaki näyttää oleva hankalaa ja sweeppaus varmasti. Tottakai riippuu vähä et mitä soittaa ja mitä tekniikoit käyttää... Asenne kysymys:) |
R.Cooley 11.06.2003 15:23:01 | |
---|
Saatte sitten isona nähä kun mää oon kolmen sormen tilumies. Nopeus on soittotaidon mittari. |
Horror of Night 23.07.2003 00:09:57 | |
---|
kahdella |
Sahanpurija 23.07.2003 00:34:19 | |
---|
Pidättekö plektrasta kiinni 2 vai 3 sormella? ite pidän 3 sormella mutta on käynyt mielessä että se 2 sormen ote olis se "oikea"..? tässä jo 5-6 vuotta soiteltu niin ei oikeen enää voi vaihtaa vaikka oon yrittänyt. Se tuntuu vaan jämäkämmälle se 3 sormi-ote! Miten on, kitaransoittoa opiskelleet? Mitään en ole opiskellut, mutta aina on tuntunut luonnollisemmalta pitää kahdella sormella. Tavoitteeni muusikkona on luoda edes yksi kappale, jonka ulkopuolinen haluaa oma-aloitteisesti opetella soittamaan. |
Heart Of Steel 23.07.2003 14:26:27 | |
---|
Vain voimakkaimmissa rytmirutistuksissa kolmella, että saa kunnon metelin esim. yksiäänisessä palm mute-dägädägässä. |
skinkarde 23.07.2003 16:12:32 | |
---|
on ahdistavaa rajoittaa plekutekniikkaa tarkalleen tietynlaiseksi. kannattaa pitää plekua sen mukaan mitä soittaa. minä pidän enimmäksen kahdella sormella ja joskus neljällä hampaalla. -skag!- |
Manda 23.07.2003 16:42:54 | |
---|
Helloo vaan kaikille .. nytkun oikein mietin .. ( testaa.. ) .. niin kahdella. Mut eipä oo tullu mieleen kolmella soittaa .. näin pikaseen mietittynä saattais olla hankalampi soittaa nopeita saha pätkiä |
Timesby 23.07.2003 20:13:58 | |
---|
kahella sormella. joskus ku soittaa sammutettuja kieliä kuten smells like teen spiritin alussa vaihtuu kolmeen sormeen, mut ote vaihtuu sitten ku huomaan nii takas kahteen ~Ensi kerralla, Ikaros lentää yöllä~ J. Tervo |
twist555 12.10.2003 10:31:59 | |
---|
Mun kitara ope sanonu et pidän pelkusta samalla lailla ku van halen.. |
Peukalo-etusormi-otetta käyttelen. Joskus saatan tukea etusormea keskisormella. |
PoLFus 12.10.2003 16:49:45 | |
---|
kahdella . ~ why everybody always pickin' on me? ~ |