Thomy 14.06.2006 19:03:47 | |
---|
Mikähän olis soundiltaan paras pianon korvike studioon jonne oikea piano ei vaan sovi. Kelpoisa master-koskettimisto on jo, joten purkki tai softa on hakusessa. Naapurihuoneen tuottajaguru kehui ton NI:n Akoustik Pianon maasta taivaisiin poppihommissa. Ei kuulemma enää tarvitse ostaa studiosta Bösendorfer-aikoja 600e päivähintaan... Stadi on muuten kesällä siisti mesta, ku kaikki juntit häippäsee landelle ja ei oo parkkeerausongelmia. |
Janus 14.06.2006 20:28:30 (muokattu 18.06.2006 18:31:57) | |
---|
Akoustik Piano tarttui tänään mukaan kaupassa käydessä, pitää asennella huomenna paremmalla ajalla ja testata RTAS-ympäristössä ja standalonena. Voin laittaa tänne jotain kommenttia, mutta kehuttu laitos se on yhtä kaikki, etenkin pystypiano. |
Notefix 14.06.2006 20:40:29 | |
---|
Naapurihuoneen tuottajaguru kehui ton NI:n Akoustik Pianon maasta taivaisiin poppihommissa. Hoho, pitää ottaa vielä kokeiluun. Ensi yritys ei tosiaan vaikuttanut meikää. Stadi on muuten kesällä siisti mesta, ku kaikki juntit häippäsee landelle ja ei oo parkkeerausongelmia. Jep, tosin varsinainen kausi alkaa vasta juhannuksen jälkeen. Sun pajan tienoilta kyl löytyy hyvin parkkipaikkoja jos on pokkaa parkkeerata sinne rahvaiden joukkoon. Mulla on tullu vaan yks huomautus. "Layers of layers of shit!" |
Mikael 14.06.2006 21:02:54 | |
---|
Noi NI:n näytteet ainakin kuulostaa hyviltä. Varsinkin toi pystypiano! Siitä mistä aita on matalin... |
Thomy 15.06.2006 09:44:14 | |
---|
Noi NI:n näytteet ainakin kuulostaa hyviltä. Varsinkin toi pystypiano! Ahaa, hyvä. Flyygeli on muutenkin instrumenttina niin yliarvostettu, jotenkin niin kova ja macho. Löytyisköhän jostain softasta hyvä virtuaaliversio esim. Fazer Elegiasta... |
Mikael 15.06.2006 09:59:01 | |
---|
Ahaa, hyvä. Flyygeli on muutenkin instrumenttina niin yliarvostettu, jotenkin niin kova ja macho. Löytyisköhän jostain softasta hyvä virtuaaliversio esim. Fazer Elegiasta... Pystärissä on yleensä enempi jotenkin vaikeasti määriteltävä maanläheinen soundi ja ne tuntuu mahtuvan biisiin paremmin silloin kun kyseessä on oikeasti soitto, eikä vaan isot soinnut. Pystypiano aika pienessä huoneessa suht läheltä ääniettynä on yleensä mun makuun... Siitä mistä aita on matalin... |
Notefix 15.06.2006 10:09:57 | |
---|
maanläheinen soundi Ilmankos en siitä usein pidä :) Joo, siis pianosoundi on niinku kitarasoundi, periaatteessa simppeli, mutta loppujenlopuksi hirveän paljon riippuu musasta ja kuulijan/soittajan korvien välistä. "Layers of layers of shit!" |
Thomy 15.06.2006 10:46:13 | |
---|
Joo, siis pianosoundi on niinku kitarasoundi, periaatteessa simppeli, mutta loppujenlopuksi hirveän paljon riippuu musasta ja kuulijan/soittajan korvien välistä. Kyllä vaan. Toi mun Fazer Elegia kysely siis oli, nimittäin öh...huumoria (ei pitäis yrittää säkenöidä näin aamutuimaan). Soundit on siitä hieno asia, että yleensä kaikki käy - johonkin tarkoitukseen... |
Janus 15.06.2006 11:00:48 | |
---|
Pystärissä on yleensä enempi jotenkin vaikeasti määriteltävä maanläheinen soundi ja ne tuntuu mahtuvan biisiin paremmin silloin kun kyseessä on oikeasti soitto, eikä vaan isot soinnut. Pystypiano aika pienessä huoneessa suht läheltä ääniettynä on yleensä mun makuun... Mun mielestä yks tärkeä osa äänitetyn pystypianon soundia (josta on hankala ellei mahdoton päästä eroon, mutta ei toisaalta tarvitsekaan) on pedaalin käytöstä tuleva ääni. Oikean flyygelin kanssa se ei pompi silmille, mutta pystäri pienessä tilassa äänitettynä tuo pienetkin rasahdukset kuuluviin. Mun mielestä fiilis on silloin ihan omansa, erittäinkin maanläheinen. |
Mikael 15.06.2006 11:08:13 (muokattu 15.06.2006 11:08:44) | |
---|
Mun mielestä yks tärkeä osa äänitetyn pystypianon soundia (josta on hankala ellei mahdoton päästä eroon, mutta ei toisaalta tarvitsekaan) on pedaalin käytöstä tuleva ääni. Oikean flyygelin kanssa se ei pompi silmille, mutta pystäri pienessä tilassa äänitettynä tuo pienetkin rasahdukset kuuluviin. Mun mielestä fiilis on silloin ihan omansa, erittäinkin maanläheinen. Tämä pitää paikkansa. Saitkos jo savut siitä Akoustik Pianosta? Siitä mistä aita on matalin... |
Janus 15.06.2006 11:09:24 | |
---|
Tämä pitää paikkansa. Saitkos jo savut siitä Akoustik Pianosta? En vielä. Tänään pitäis asennella. Ensin salihommaa jne. |
Notefix 15.06.2006 12:38:00 | |
---|
Kyllä vaan. Toi mun Fazer Elegia kysely siis oli, nimittäin öh...huumoria . Tottakai, mitäs muuta! "Layers of layers of shit!" |
Timi 15.06.2006 13:40:42 | |
---|
Kyllä mä pojat ehdotan, että hankitte oikean pianon ja lakkaatte leikkimästä noilla softa- ja digipianoilla ja opettelette soittamaan itse ja mikittämään.Niistä digi ym. pianoista ei kuitenkaan saa samaa nautintoa kuin aidosta pianosta. On mullakin Kurzweilin digi, mutta ei sillä tee yhtään mitään klassisella puolella. Tanssiporukalle kyllä kelpaa. Kylmän viileesti! |
Timi 15.06.2006 13:52:46 | |
---|
-Miten uskalsit? Kohta sut lynkataan ;) En mä käsitä! Joku rohkeuden puuska. Mä oon rehellinen ja siksi niin äärettömän rohkea! Kylmän viileesti! |
Mikael 15.06.2006 13:56:10 (muokattu 15.06.2006 14:06:16) | |
---|
Kyllä mä pojat ehdotan, että hankitte oikean pianon ja lakkaatte leikkimästä noilla softa- ja digipianoilla ja opettelette soittamaan itse ja mikittämään.Niistä digi ym. pianoista ei kuitenkaan saa samaa nautintoa kuin aidosta pianosta. On mullakin Kurzweilin digi, mutta ei sillä tee yhtään mitään klassisella puolella. Tanssiporukalle kyllä kelpaa. Jos vaan tilat antaisivat myöden... Ehkäpä on syytä vielä tarkentaa, kun tuntuu että tosta alotusviestistä pointti ei oikein kaikille välittynyt: tätä pianon korviketta etsitään siis studioon johon oikea pianoa ei ole käytännöllistä hankkia. Kyseessä ei siis ole studio, jossa tehtäisiin pääsääntöisesti pianomusiikkia tai ollenkaan mitään klassista, vaan pääsääntöisesti poppia. Lisäksi ihan lähistöltä löytyy kyllä paikkoja, joissa oikeaa pianoa tai flyygeliä on mahdollista käydä tarpeen vaatiessa äänittämässä. Siitä mistä aita on matalin... |
baron 15.06.2006 20:23:04 | |
---|
Jos vaan tilat antaisivat myöden... Ehkäpä on syytä vielä tarkentaa, kun tuntuu että tosta alotusviestistä pointti ei oikein kaikille välittynyt: tätä pianon korviketta etsitään siis studioon johon oikea pianoa ei ole käytännöllistä hankkia. Kyseessä ei siis ole studio, jossa tehtäisiin pääsääntöisesti pianomusiikkia tai ollenkaan mitään klassista, vaan pääsääntöisesti poppia. Lisäksi ihan lähistöltä löytyy kyllä paikkoja, joissa oikeaa pianoa tai flyygeliä on mahdollista käydä tarpeen vaatiessa äänittämässä. Ota vähän rautalankaa ja väännä! Kyllä mä tiedän, että ei sulla periaatteessa mitään staikkaria vastaan ole. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Saitkos jo savut siitä Akoustik Pianosta? Tänään asentelin softan ja pari pianoa (Bösendorfer Imperialin ja Steingraeber-pystärin), testailin vain stand-alone -moodissa. Bösari oli hienoinen pettymys aluksi, mutta säätelemällä vähän presettejä siitä sai aika jämäkän soundisen ison flyygelin. Pystypiano taas kuulosti mun korvaan todella hyvältä, manuaalikin mainitsee tuon pianon kohdalla referenssinä just Tom Waitsin, ja todella lähelle päästään. Virityshommaa en vielä testannut, kuten en myöskään käyttöä plugarina ProTools-ympäristössä. Mun mielestä oli yllättävää, miten soitettava piano oli, vaikka äänikorttina on ihan perus-USB MBox 2 ja latenssi 11ms (samplet ulkoisella kovolla, LaCien 250 GB D2 7200rpm). Muuta statistiikkaa: PBook 15" 1,33GHz 2GB RAM. Ens viikolla tulee testiin FireBox, katsotaan jeesaako firewire-väylä latenssiin ollenkaan. |
Mikael 16.06.2006 10:41:57 | |
---|
Pystypiano taas kuulosti mun korvaan todella hyvältä, manuaalikin mainitsee tuon pianon kohdalla referenssinä just Tom Waitsin, ja todella lähelle päästään. kuume nousee... Siitä mistä aita on matalin... |
BotneLapio 16.06.2006 22:26:35 | |
---|
Mun mielipide on, et Ivory on ehdottomasti tän hetken paras. NI ei vaan kuulosta niin hyvältä. Toki toi pystypiano olis hyvä olla. Ja se kyllä demojen perusteella kuulostaa hyvältä. Mutta jos vertaa pelkkien demojen perusteella tätä: http://www.native-instruments.com/index.php?id=akoustikpiano_us tähän: http://www.ilio.com/synthogy/ivory/index.html#demos , on ero selvä. Ivory soi jotenkin puhtaammin, elävämmin, ja sen ihanan uuden flygarin tuoksun voi jotenkin aistia... hoho.... Ivory on lisäksi TODELLA HYVIN konfattu. NI:llä on välillä sellasii "pikkumokia", jotkut samplet napsuu jossain vaiheessa, jotkin samplet tulee kovempaa ym... Jotenkin jää tunne et ne on häthätää kasattu. Ton Ivoryn on kofannu sama jamppa joka aikoinaan duunas Kurzin pianosoundin, joten sen on PAKKO olla hyvä... ;) Osta Ivory. -=Botnee!!=- |
Derek 17.06.2006 00:09:37 | |
---|
Paras pianon korvike? Nainen. |