tilujätkä 19.05.2006 16:53:07 | |
---|
Kuvia projektista on tuola http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Uste%5E&album_id=649639 Ens viikolla pääsen alotteleen kaulan tekemistä. Saattaa kitara olla pintakäsittelyä lukuun ottamatta valmis ennen kesää. Meneekö pintakäsittelyssä kauan? jos vaikkapa viikon varaisin vielä kitaran kasaamiseen niin saako lakkauksen ennen kesälomaa valmiiks kun se alkaa joskus kesäkuun 4 päivä vai millon alkaakaan... |
the TT Allan 19.05.2006 17:16:57 | |
---|
Ihan hyvän näköisellä mallilla näyttää projekti olevan. Kyllä tosta varmaan hyvä keppi tulee. Malta vaan mielesi äläkä turhia rupea kiirehtimään. Huolella vaan loppuun asti ;) http://www.telemail.fi/timo.tuovinen |
tilujätkä 19.05.2006 22:57:25 | |
---|
tekisi mieli kyllä saada nopsaan valmiiksi kun jää niin pienestä kiinni ennen kesälomaa... sitten päälle 2kk tauko ja sitten pääsee vasta jatkaan... no, kyllä mieluummin huolella kunnon soittopeli kun nopeasti huono. |
tilujätkä 21.05.2006 22:17:45 (muokattu 24.05.2006 15:42:54) | |
---|
Nyt kun en viimekerralla kun olin osia ostamassa muistanut ostaa satulaa niin päätin tehdä sen itse kun ei varmaankaan kovin vaikeaa ole. Mutta mitään kunnon luu aihioo satulaa varten ei ole joten voisikohan sen tehdä omenapuusta? kestääköhän se? Tai sitten kun kaulan muotoo sahailen niin siitä jää vaahteraa ylitte. voisikohan siitä tehä? EDIT: Satulan tekemiseen ei mikään kiire ole koska kaulaa pääsen tekemään vasta kesän jälkeen kun ei ole puu vielä tarpeeksi kuivaa :( mutta alotin uuden projektin eli telecasterin :P |
tilujätkä 01.06.2006 14:52:16 | |
---|
Kun nyt on mulla telecasterikin tekeillä (tosin molemmat projektit menee kesälomalle 2 ja puoleks kuukaudeksi. nyyh.) ja sen ajattelin maalata toisin kuin stratoon menee pelkkä lakka, niin onnistuisko sellaset feikki reunalistat niin että ensin maalaa kitaran ihan normisti kokonaan, sitten hioo reunoista sen maalin pois niin et puusta tulee sellanen bindingi siihen. sitten vielä lakka päälle |
Juniper 01.06.2006 18:00:24 | |
---|
Kun nyt on mulla telecasterikin tekeillä (tosin molemmat projektit menee kesälomalle 2 ja puoleks kuukaudeksi. nyyh.) ja sen ajattelin maalata toisin kuin stratoon menee pelkkä lakka, niin onnistuisko sellaset feikki reunalistat niin että ensin maalaa kitaran ihan normisti kokonaan, sitten hioo reunoista sen maalin pois niin et puusta tulee sellanen bindingi siihen. sitten vielä lakka päälle Vielä helpompaa on rajausteipillä rajata binding. Maalauksen jälkeen repii teipit pois, niin ei tarvitse hioa. |
tilujätkä 01.06.2006 19:35:33 | |
---|
aaa. mä olin jo ihan innoissani että keksin jotain maata mullistavaa mutta joku olikin jo keksinyt paremman tavan... :D |
hemisphere 15.06.2006 17:58:38 | |
---|
Ei kannata puusta satulaa tehdä... Ei tule kestämään! Luuta saa halvalla ja on erittäin helposti työstettävissä! Ja kellastuu tyylikkäästi ajan mittaan, tosin ebenpuusta sellaisen voikin ehkä väsätä, mut paljon vaikeampi työstää! Sen verran kovaa puuta! Erich Kriegler.
-Itä-Saksan mestari. |
voikohan tästä mun kitarasta tulla yhtä hyvä kun vaikkapa joku squierin strato. Pisti miettiin koska uutta kitaraa oisin ostamassa koska tässä on niin tunkkanen saundi. Ja kun ostin tähän projektiin osat lähinnä sen perusteella että mitkä on halvimmat koska eka projekti vasta on niin en siltä paljoa odota. Että onkohan noista 30e pleksi+elektroniikkahökötyksistä mihinkään? |
Limes 20.06.2006 21:21:39 | |
---|
Jaa,eikös se oo niin että "Sama se millä kitaralla soittaa kunhan soittaa hyvin." : ) |
Squirrel2 21.06.2006 01:41:04 | |
---|
Etsi paikallinen metsästysseura ja saat sieltä ilmaiseksi hirvenluuta satulaan. |
tilujätkä 21.06.2006 15:05:59 (muokattu 21.06.2006 16:09:21) | |
---|
heh. Hyvä idea, varsinkin kun ei tarvi sitä metsästysseuraa etsiä vaan kaverin iskältä saa kun se käy hirvestämässä.. sitten vaan odotellaan seuraavaa kautta Edit: Jaa,eikös se oo niin että "Sama se millä kitaralla soittaa kunhan soittaa hyvin." : ) mutta mitäs sitten kun en soitakkaan hyvin ;) |
ruma-tero 23.06.2006 21:40:20 (muokattu 23.06.2006 21:43:30) | |
---|
Etsi paikallinen metsästysseura ja saat sieltä ilmaiseksi hirvenluuta satulaan. Mää varastin naapurin koiralta hirvenkäpälän ja tein siitä... Ja tulee vielä monta. Ja kyllä se ebenpuu pehmeempää on ku hirvenluu tai luu ylipäätään... Eli siis luu on parempi! Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
tilujätkä 23.06.2006 23:33:27 | |
---|
Mää varastin naapurin koiralta hirvenkäpälän ja tein siitä... Ja tulee vielä monta. On kyllä aika rakenteluun omistaunutta porukkaa kun koirilta luita viedään että kitaroita saadaan. Mutta se on hyvä se! Juu tuosta luusta varmaankin teen. Kyllähän luuta nyt löytyy vaikka mistä. |
Mike M. Hiirenloukku 25.06.2006 19:08:58 | |
---|
Mää varastin naapurin koiralta hirvenkäpälän ja tein siitä Minä vein taannoin omilta koirilta ;) That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Puavali 25.06.2006 23:23:38 | |
---|
Minä vein taannoin omilta koirilta ;) Oiskohan koiranluu hyvää? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
tilujätkä 25.06.2006 23:59:15 | |
---|
täytyykin kokeilla. seuraavan kerran kun naapurin koira tulee kuseksiin postilaatikon juureen niin sitten kyllä saan siitä villakoirasta monta satulaa. Hyvät lapasetkin voisi saada. |
tilujätkä 11.08.2006 17:35:51 | |
---|
Kesäloma on takana päin ja pääsee varmaankin ensviikolla kitaran kaulan kimppuun. Onko jotain Tiettyä juttua mikä kannattaa ottaa huomioon sitä kaulaa tehdessä? Missä vaiheessa esim liimaan otelaudan paikoilleen jne... Eli siis työjärjestys. Ja sitten kun tuli ostettua TOM talla niin sen siihen laitan eli kaulan ja rungon väliin pitäisi kalteva kiila tehdä. Kuinka paksu kiilan tulisi olla paksuimmasta päästä? ja miten se pitää ottaa huomioon kaulataskun jyrsimisessä? Jos esim kiilan paksumpi pää on vaikkapa 4mm paksu ja kaulataskun syvyys on piirrustuksissa (normaalile straton tallalle eli kaula suoraan) 30mm (mitat heitin ihan päästä tähän postaukseen) niin pitäiskö siitä taskusta jyrsiä sit 34mm syvä? |
Mike M. Hiirenloukku 11.08.2006 18:11:51 | |
---|
Jos minä nyt oikein ymmärsin niin älä laita kiilaa, vaan tee joko kaula tai kaulatasku oikeaan kulmaan. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
the TT Allan 13.08.2006 23:29:33 | |
---|
Olen edellisen kanssa samoilla linjoilla. Ei kiilaa vaan kaulatasku oikeaan kulmaan. Aina parempi jos kaula on kokonaan bodya vasten eikä välissä ole mitään ylim. Jätä vaikka alkuun hiukan työvaroja ja linjarin kans viilaile kulma sit justiinsa. Kaula mielestäni kannatta tehdä mahdollisimman lähelle standardi mittoja ,suoraksi . Sillä sehän se todennäköisemmin joudutaan joskus vaihtamaan ennemmin kuin body. http://www.telemail.fi/timo.tuovinen |