Aihe: aktiivi-pa
1 2
ämjii
07.06.2006 19:35:57
ois tarkoitus hankkia astetta jämerämpää aktiivikalustoa entisten tilalle. Harkinnassa on ollut Mackien SA1232 yläpäät ja lisäksi SWA1801 alapäät. Hintaluokkahan näillä on n. 5500 euroa.
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kyseisistä kaapeista?

Tietenkin panen harkintaan muitakin hyviä ehdotuksia eri merkeistä samassa hintaluokassa.
Dj.Dumbass
07.06.2006 19:53:48
Uutena menee hieman yli, mut jos onnistuis löytymään käytettynä ni HK-Audion Actor -setti. Tai tietysti myös Projector tai D.E.A.CON...
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
v_m_kangas
08.06.2006 09:32:52

ois tarkoitus hankkia astetta jämerämpää aktiivikalustoa entisten tilalle. Harkinnassa on ollut Mackien SA1232 yläpäät ja lisäksi SWA1801 alapäät. Hintaluokkahan näillä on n. 5500 euroa.
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kyseisistä kaapeista?

Tietenkin panen harkintaan muitakin hyviä ehdotuksia eri merkeistä samassa hintaluokassa.

On tosiaan jämerämpää :) Meillä on humppahelvetteihin riittänyt 1 kpl SWA1801:stä ja yläpäinä Yamahan RMS400 kaapit.

Ei ole pahaa sanottavaa SWA1801:stä. Ollut pari vuotta käytössä ilman ongelmia, eikä ole kertaakaan otettu vielä täysiä tehoja irti. Etulevyn sininen LED sammui kun siinä päällä on rullattu muuta kamaa keikkapaikoilla.
Humppaa tai soita humppaa
aimotuska
08.06.2006 12:22:39 (muokattu 08.06.2006 12:24:32)
Mä en oo oikein noille aktiiviseteille lämmennyt. Jotkut sanoo, että niissä on vähempi roudattavaa, mutta ei niissä oikeesti juurikaan ole. Ehkä tuo pääteräkki on yksi loota enemmän, mutta painossa ei voita mitään. Sähköjä saa repiä joka kaapille erikseen ja pitkiä signaalipiuhoja saa olla siinä missä kajaripiuhojakin. Joten jos passiivisetti kiinnostaa, niin tässä yksi ehtotus:

Yläkaapit:
2x HK Audio LR112 910€

Alakaapit:
2x HK Audio LR118 1139€

Päätteet:
2x QSC PLX3402 2558€

Jakari:
1x DBX 223XL 222€

Räkki:
Thomannin 6 unittinen rullilla 229€

Yhteensä 5058€ ja jää vielä reippahasti tilaa hommata kunnon kaapelit. Periaatteessa tuota settiä ajelisi komiasti yhdelläkin päätteellä, jolloin ei tarttis satsata edes aktiivijakariinkaan, mut parempaan pääsee kun pistää aktiivijakarin.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
PL
08.06.2006 12:29:39
Mä en oo oikein noille aktiiviseteille lämmennyt. Jotkut sanoo, että niissä on vähempi roudattavaa, mutta ei niissä oikeesti juurikaan ole. Ehkä tuo pääteräkki on yksi loota enemmän, mutta painossa ei voita mitään. Sähköjä saa repiä joka kaapille erikseen ja pitkiä signaalipiuhoja saa olla siinä missä kajaripiuhojakin.
.
.
.

jolloin ei tarttis satsata edes aktiivijakariinkaan, mut parempaan pääsee kun pistää aktiivijakarin.

Samaa mieltä, on hörhäkkeillä muutama piuha vähemmän revittävinä, eikä tartte aina pelätä että joku kaljansa jatkoroikan päälle kaatanut saa tappavan sähköiskun.
ämjii
09.06.2006 21:33:43
Ei ole pahaa sanottavaa SWA1801:stä. Ollut pari vuotta käytössä ilman ongelmia, eikä ole kertaakaan otettu vielä täysiä tehoja irti. Etulevyn sininen LED sammui kun siinä päällä on rullattu muuta kamaa keikkapaikoilla.

onko tuo swa1801 jo kiinanpoikien tekemä?
ämjii
09.06.2006 21:36:57
jotkut tahtovat moittia uusia Mackien kalustoa koska ovat kiinassa tehtyjä. onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Meillä on viisi vuotta vanhat srm450 yläpäät ja aina on homma toiminut, ei ole pahaa sanottavaa.
v_m_kangas
12.06.2006 13:11:18 (muokattu 12.06.2006 13:31:56)

...tökkii tää netti, katkesi kesken kaiken...

On tuo SWA1801 kiinalainen, mutta niin on moni muukin verme. Esim nuo Yamahan kaapit on Made in China.

Ei kait kokoonpanomaalla ole niin paljoa merkitystä kuin suunnittelulla ja komponenteilla. Tietysti valmistuttaja pitää olla jokin tunnettu, esim Mackie tai Yamaha. Kokoonpanijan on noudatettava valmistuttajan laatujärjestelmiä ja ohjeita.
isojussi
13.06.2006 10:43:24
Mä olisin Hjunnilan kanssa samoilla linjoilla.

Suosittelen tsekkaamaan Warfedalen LX-sarjan

Mulla on itsellä nyt LX12:t ja pääosin piisaa mun käyttöön. Hieno ja selkeä saundi, eikä mene tukkoon sitten millään - vaikka olis isompi pleitti, kuin Klabbilla.

EE-Nordicin ovh näyttäis olevan 365,- per styke.

Pääteenä on rohkeasti:

http://www.thomann.de/thoiw3_t-amp_ta2400_prodinfo.html

Ja hyvin on pelittänyt

Eli toi setti on ohjehinnoilla vasta 1039,-

Siähen oon aatellu LX-sarjan 15" subbasia passiivijakareilla á 430,- ohv

Eli tähän mennessä yhteensä 1899,- + plus väliputket ja kaapelit.

18" ovh olis á 549,-

En tiedä ostanko toista päätettä ainakaan alkuun, kun noikin jo imis tosta 2x1200W. Mikä varmasti riittää mun tarpeisiin.

Warfedalesta saa lisätietoa osoitteesta

www.emnordic.fi

Kannattaa tsekata. Ja kattokaa speksejä.
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
Antti1
13.06.2006 16:02:43
En tiedä ostanko toista päätettä ainakaan alkuun, kun noikin jo imis tosta 2x1200W. Mikä varmasti riittää mun tarpeisiin.

Hömm, toi pääte ei anna todennäköisesti lähellekään tuota tehoa ulos, koska noi "ulostulotehot" on laskettu suoraan trankkujen tehonkestoista. Varmaan puolet, korkeintaan 2/3 uskaltaisin luvata todelliseksi tehoksi. Ei sinänsä, kyllä se toimii, mullakin on tollanen. Ensimmäisen toinen kanava vaan oli paskana Thomannilta tullessaan, meni sitten vaihtoon.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
stagestar
14.06.2006 21:17:51
Laskettu miten laskettu, mutta okyä niissä tuntuu kuitenkin piisaavan. Monesti ollaan testattu ja verrattu. Nim. Itselläni ei yhtään tamppia käytössä
rok rok !!!
v_m_kangas
15.06.2006 15:05:39

Joo - ei lopu potku ihan heti. Haiskahtaa perinteiseltä dissauskampanjalta.

En sen kummemmin dissaa, mutta mulla on yksi Tamppi tuolla varastolla...toinen kanava pätkii. En enään koskaan ruuvaa Tamppia takaisin räkkiin, melkein samalla rahalla saa tunnetumpia Kiinan valmistuksena :)
Antti1
15.06.2006 16:19:00
Joo - ei lopu potku ihan heti. Haiskahtaa perinteiseltä dissauskampanjalta.

Haiskoot miltä haisee. En mä tota sen kummemmin dissaa, mutta jälkeenpäin oon ajatellut että olisi ne rahat voinut ehkä paremminkin sijoittaa johonkin käytettyyn laitteeseen. Ehkä. Toivottavasti tuo ei vaan laukea, on se jo vuoden tossa viikottaista käyttöä kestänyt.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
santtus
15.06.2006 17:45:46
Mulla olis myynnissä tuohon hintahaitariin sopiva HK:n Actor setti. Laita viestiä niin jutellaan.
ämjii
16.06.2006 14:47:05
Nyt menee kaikki uusiin harkintoihin. HK:n Actoria näyttää saavan miltei samaan rahaan kuin suunnittelemaamme Mackien systeemiä. HK:n systeemiä en ole päässyt "koekuuntelemaan", kaikki on toisten kommenttien varassa. Tietenkin ihannetilanne olisi testata kummatkin systeemit samaan aikaan.

ainoa miinus HK:lle on kaluston aikamoinen määrä. Se on melkoinen rompetori raahata johonkin kulmakuppilan nurkkaan.
aimotuska
16.06.2006 15:28:57 (muokattu 16.06.2006 15:31:07)
ainoa miinus HK:lle on kaluston aikamoinen määrä. Se on melkoinen rompetori raahata johonkin kulmakuppilan nurkkaan.

Tosta mackiesta sulla on pienin mahdollinen setti kokoluokkaa jääkaappi. HK:sta voit ottaa kyytiin pelkät yläpäät (ja vaikka yhden subin) jos tuntuu että niillä pärjää. Ne on kuitenkin tosi inhimillisen kokoisia verrattuna mackien leikkimökkeihin.

E: jaa, ei nuo mackien subit niin kauhean kokoisia olekaan... No kuitenkin ne 1232 yläpäät on reippahasti isompia kuin actorin yläkaapit.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
tuhlaajapoika
16.06.2006 17:01:04

Nyt menee kaikki uusiin harkintoihin. HK:n Actoria näyttää saavan miltei samaan rahaan kuin suunnittelemaamme Mackien systeemiä. HK:n systeemiä en ole päässyt "koekuuntelemaan", kaikki on toisten kommenttien varassa.

Hiukanhan nää on makuasioita, mutta pari kertaa olen Actorilla ajellut ja kyllä mun mielestä saundi on järkevää jo lähtökohtaisesti. Yläpää soi aika pehmeän mukavasti jo ilman equtusta (tää on totta maar myös tilariippuvainen asia). Alapäätäkin tuntui riittävän kivasti, tosin en päässyt alakerran soinnin tiukkuudesta ihan perille kun molemmissa tapauksissa sali teki alapäästä vähän epäselvän ja vaati aika väkivaltaista eq:n käyttöä.

Semmonen tunne mulla on silti, että Actor, kuten monet muutkin ton hintaluokan setit on tosiaankin riittävän hyväsaundisia, jotta hyväsaundinen, hyvässä balanssissa oleva bändi kuulostaa niitten läpi erittäin hyvältä. Enempi illan saundiin vaikuttaa ammattitaito sekä lavan puolella että miksaustiskillä, kuin se millä setillä vedetään. Toki olen silti vakaasti sitä mieltä, että kannattaa panostaa hyvään pa-settiin ja Actor on mielestäni varsin pätevä ainakin saundiltaan.
isojussi
16.06.2006 19:31:02
Maahantuojan edustaja kertoi mulle, että HK:n Lucas:in ongelmana ovat alimitoitetut yläpäät, jotka menevät helposti murolle. Pikkuvolumella kuulostavat kyllä hienolta.
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
JK
17.06.2006 16:57:14
Maahantuojan edustaja kertoi mulle, että HK:n Lucas:in ongelmana ovat alimitoitetut yläpäät, jotka menevät helposti murolle. Pikkuvolumella kuulostavat kyllä hienolta.

Pitää paikkansa. LUCAS on parhaimmillaan ihan tollasilla työväentalo/kartanokeikoilla. Helppo roudata, soundit on ihan hyvät. Mutta ne yläpäät on 8 tuumaiset ja ei sinne juurikaan muuta kuin laulut ja varovasti koskettimia voi ajaa. Rumpumikityksellä ne saa kyllä helposti "muroille".

Tosin tässä säikeessä keskustellaan hiukan eri luokan laitteista kuin LUCAS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)