Aihe: Kaks samanhintasta komboa - onko oikeesti eroja?
1
Aslak64
14.06.2006 21:23:32
Peavey TNT 115S vaiko Warwick Sweet 15.2. Positiivinen valintaongelma, oletan..Onko nää jenkkikamaa vaiko Etelä-Amerikkaa/Aasiaa?

Kaks vahvaria vielä jäljellä "karsinnan" jälkeen, kokemuksia käytöstä?
Kavereilta kuultua?

Hintaero on pieni, eikä ominaisuuksissakaan ainakaan maallikolle näyttäis olevan suurensuurta eroa..vai onko?
sunder
14.06.2006 21:35:19
Warre on muistaakseni jossain halpamaassa tehty. Peaveystä en tiedä. Aika moni kampe on nykyään tehty kaukoidässä, oli merkki sitten mikä tahansa.

Peaveysta saa lisäkaapilla 200w, mikä on luultavasti kotisoitossa merkityksetön ominaisuus. Warre on reilusti kevyempi (40kg vs. 25kg). Noista kahdesta päätyisin warwickiin, ehkä jopa siihen halvempaan pillittömään malliin. Sillä kun ei suurta vaikutusta omien kokemuksien perusteella saundiin ole.
Aslak64
15.06.2006 12:14:34
Joo, alkaa näyttä wahwasti Warrelta tämä juttu. Ei oo hirveesti kuulunu ko. kamppeesta negatiivista mistään suunnalta...Viikko on vielä aikaa vertailla ja pohtia.
Johnny Buzz
15.06.2006 12:44:23

Peaveyssä on perinteisesti mukavan murakka soundi, josta olen itse aina pitänyt. Warwickin soundia on jossakin haukuttu vähän elottomaksi ja kolkoksi. En tuolla kyseisellä kombolla ole koskaan soittanut, mutta kaappi+nuppi -yhdistelmällä kylläkin ja havainnut jjonkin verran noita ominaisuuksia.

Tuosta Peaveyn vahvarista pienemmällä versiolla aloitin itse soittamisen ja tykkäsin soundista kovin. Välillä olen tuota pikkukeikoille lainannut ja miellyttää korvaa edelleen oikein paljon. Itse ottaisin tilanteessasi kyllä tuon Peaveyn.
www.soulstab.com
Soulstab live 17.6.2006 Club Hasselhoff @ Liberté, Helsinki w/ Lemmenpyssyt, Lovestone. Liput 4 ¤.
Boxeri
15.06.2006 12:53:12
Peaveyssä on perinteisesti mukavan murakka soundi, josta olen itse aina pitänyt. Warwickin soundia on jossakin haukuttu vähän elottomaksi ja kolkoksi. En tuolla kyseisellä kombolla ole koskaan soittanut, mutta kaappi+nuppi -yhdistelmällä kylläkin ja havainnut jjonkin verran noita ominaisuuksia.

Tuosta Peaveyn vahvarista pienemmällä versiolla aloitin itse soittamisen ja tykkäsin soundista kovin. Välillä olen tuota pikkukeikoille lainannut ja miellyttää korvaa edelleen oikein paljon. Itse ottaisin tilanteessasi kyllä tuon Peaveyn.

Mie komppaan edellistä... Peaveyn kannalla 110%.. ja hei 200W 2 ohmiin, jos joskus tarvitkin potkua munille niin kannattaa kyllä harkita... (200 watts (rms) into 2 ohms 150 watts (rms) into 4 ohms)
Valmistusmaasta en saanut selvää.... onko u.s.a vai honkong???
"Mä en tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.."
absqua
15.06.2006 12:53:38

TNT 60:llä itsekin aloittelin. Ja kyllä se on ihan kurantti peli edelleen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johnny Buzz
15.06.2006 12:58:57

TNT 60:llä itsekin aloittelin. Ja kyllä se on ihan kurantti peli edelleen.

Jeps, näin on. Tossa vappuna tolla kombolla soittaessa tuli sellanen fiilis, että siinä on ihan täydellinen soundi. Jotenkin sellainen mielyttävän pehmeä murina siitä lähtee.

Just vasta huomasin, että tossa olikin kyse TNT:stä. Itse alottelin siis TKO 75:lla.
www.soulstab.com
Soulstab live 17.6.2006 Club Hasselhoff @ Liberté, Helsinki w/ Lemmenpyssyt, Lovestone. Liput 4 ¤.
Boxeri
15.06.2006 13:05:40
Just vasta huomasin, että tossa olikin kyse TNT:stä. Itse alottelin siis TKO 75:lla.

Heeehhe!!! Sama täällä!! Joku 80-luvun puolivälistä tko75 ja yamahan 800 mk ritsa.. Helevetti! vaihtoehtona oli siis mopo tai bassokamat...
Johnny Buzz
15.06.2006 14:23:27

Eiku hei, sori. TKO se minunkin vanha paahdin on.

Missä luuraa basistien sisälukutaito, kun kolme häiskää lukee samalla tavalla väärin?
www.soulstab.com
absqua
15.06.2006 14:32:53
Missä luuraa basistien sisälukutaito, kun kolme häiskää lukee samalla tavalla väärin?

Mulla pätkii lukutaidon lisäksi myös muisti.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
juici
15.06.2006 15:27:43

Vaan mullapa on edelleen TNT150 ja hyvin Thunderbirdin kanssa murahtelee.
Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö."
willie
15.06.2006 18:05:52
Mulla on 80-luvun puolivälissä hankittu Peavey 130TNT (130W tehoa, 15" elementti).

Säätöjä on riittävästi/runsaasti ja tehoa "ainakin tuo 130W". Ääntä nimittäin lähtee ja tarvittaessa tosi läpitunkevaa sellaista. Kelpo combo, tosin melko painava yhdellä hantaakilla varustettuna.
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
Aslak64
15.06.2006 23:09:41
Perhanan polemisoivat pasistit!

Laaja lössi lukee luetteloani liian löysästi (vrt. tko/tnt) ;-)

Pukkaa päälle painetta pahasti, professionaalit puoltaa piiviitä!
Varre vissiin vaihtuu vakavampaan vääntöön, vaan vajaan viikon vielä voi vaihtaa vehjettä...

Kattokaa nyt, vasta alotteleva (uudelleenlämmittelevä pikemminkin) basisti, jolla sekä lukutaito että kyky hahmotella samalla kirjaimella alkavia sanoja näin hyvässä mallissa :-D

Kiitos kaikille aktiivisille vihjeistä, aina niistä jotain apua on. Hankinta on kuitenkin ainutkertainen, joten mielellään siinä onnistuis. Tavoitteena on, että käytössä olevalla rahalla olis mahollisimman hyvä hinta/laatu -suhde eikä tuo käyttöikäkään pahasta ole.
Boxeri
16.06.2006 09:26:30
Joo lähinnä tuo lukutaidottumuus johtaa menneisyyteen eli aikaisemmin Peneyt on osottautuneet ihan (s)oiviksi peleiksi joten urea acta est' ja päätös on sinun.....
Aslak64
18.06.2006 14:19:47
Niipä. Tämä kuiteski pompottaa täst ettepäin pömpöösillä piiviillä. Tö disisön is meid nau. Mii veit it tu cam from tsöömäni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)