Aihe: Michael Romeo
1 2 3
Kärpäsruoska
09.05.2005 22:11:07
Romeolla on kyllä tekniikka kunnossa. Paremmin kuin minulla.

Hyvä esimerkki myöhään aloittaneesta soittajasta (18-vuotiaana.)

Zappakin aloitti kitaroinnin 18-vuotiaana.
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Volle
09.05.2005 23:31:49
En ole kaveria kuullut, mutta onko tää tyyppi siis juuri sellainen kuin Kummelissa ne pari jamppaa, jotka eivät tee virheitä musiikissa eivätkä elämässä muutenkaan?

Tuli vaan mieleen tosta tarkasta soittamisesta ja fuusiojatsista.
Nam.
Pande
10.05.2005 20:36:33

En ole kaveria kuullut, mutta onko tää tyyppi siis juuri sellainen kuin Kummelissa ne pari jamppaa, jotka eivät tee virheitä musiikissa eivätkä elämässä muutenkaan?

Michael Romeolla ja fuusiojatsilla eio pahemmin tekemistä keskenään. Vaivaton ja sujuva tekniikka kyllä, ja hyviä ideioita sooloissa. En kyllä juuri Symphony-X:n musiikkia jaksa kuunnella muuten, en tiedä miksi...

Loppukevennyksenä vielä hupaisa kuva Romeosta:
http://metalexpressradio.com/images/pictures/SymphonyX1.jpg
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
kayris
18.05.2005 20:30:05
Joo tosiaan joku mainitsi soolonsoiton tarkkuudesta, itsekin paljon maestro-malmsteenia kuunnelleena kuuntelin ensikertaa sellaista kepittäjää kuin Chris Impellitteri, bändin nimi muuten Impellitteri, yllätys, yllätys, niin johan kuulosti sikahyvältä kun mies on aivan tautisen nopea sormistaan ja aivan mieletön tarkkuus soitossaan ja vetää sellaista tilua että jopa itse maestrokin saattaisi pelästyä...
Jii
18.05.2005 20:41:29
Offtopiccia... Muutama vuosi sitten heräsin yöllä kun hyvältä ystävältäni tuli tekstiviesti tyyliin "Juttelin just Michael Romeon kanssa puol tuntia. En enää ikinä pese itteeni". Aamulla piti tarkistaa, olinko nähnyt unta. En ollut. Baarissa oli miehen tavannut.

Todella komea tekniikka Romeolla on, ja hyviä ideoitakin. Kova soittoniekka. Symphony X ei valitettavasti ole koskaan kuitenkaan oikein purrut.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Jzci
18.05.2005 20:43:27

Minä näin joskus Chris Impellitteriltä jonkun Young guitar pätkän ja se oli mielestäni ihan hävyttömän huono. Näitä perus lickkejä ja epätarkasti soitettuna.
JoeHans
19.05.2005 12:40:48
Hyvä esimerkki myöhään aloittaneesta soittajasta (18-vuotiaana.)

Eikös hän muistaakseni alottanu soittamaan jo aikasemmin, mutta alkoi reenaamaan kunnolla vasta 18-vuotiaana?
"Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" - Homer J. Simpson
seth
19.05.2005 13:18:08

Romeo on iha ykkönen.. mutta tästä vähän infoa tohon kymysykseen.

How + why did you start playing/ Early Influences/ Musical training/ First piece of gear, etc:

I started playing piano when I was about 10 years old. My parents had one at the house and I took lesson for a while, I also played clarinet. Around that time, I got my first Kiss album ( I think it was Alive I ). I remember hearing Ace Frehely doing this 'cool sound' on the guitar ( it was actually a pick-slide ) - I was like " I gotta learn how to do that ! " So I bought a cheap acoustic guitar at a garage sale - and noodled with it for a bit.and soon after, at about 12, I got my first electric guitar ( a no-name brand with a small practice amp.)
_,.-'¨´´¨'-.,_,.-Loud playing seriously harms you and others around you... please, think others :D -.,_,.-'¨´´¨'-.,_
Teme007
21.05.2005 12:23:58

Kutakuinkin.
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
1by4by9
23.05.2005 11:53:37

http://www.symphonyx.com/audio.html

http://www.ayreon.com/download/down … mp;project_id=130&keyword=romeo

Siinähän noita on. Jälkimmäinen linkki on Romeon Ayreon-vierailun soolo (tai osa siitä)
Onko kohtalon ivaa vai miksi sukunimeni on sama kuin eräs uskomattoman hyvä olutmerkki?
Eddie
23.05.2005 12:35:56 (muokattu 23.05.2005 12:36:49)

Eikös hän muistaakseni alottanu soittamaan jo aikasemmin, mutta alkoi reenaamaan kunnolla vasta 18-vuotiaana?

Näin se meni. Toteaa tämän siinä videossaan.

EDIT: Oho, tossa joku toinen ehti jo selvittää asiaa...
Markley
15.06.2006 11:59:23
ja romeolla on se vaadittava 120 kilon ynkkätilupaino..
Mitä vain
Kasu-_-
15.06.2006 12:11:15

ja romeolla on se vaadittava 120 kilon ynkkätilupaino..

Ja tämän takia piti nostaa :D
Tykkään kyllä itekin tosi paljon jätkän soitosta ja sooloideoista. Muutenkin Symphony X iskee aika kovaa.
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
Humu
15.06.2006 13:04:53
Tuli mieleen vain sellainen asia, että jos Ynkkä haluaa soittaa ns. eloisamman kuuloisesti? Ei viilaa studiossa jokaista särähdystä pois, vaan pitää sellaisen inhimillisen tatsin mukana siinä touhussa. Tästä on olemassa (mun tiedossa) kaksi aivan loistavaa esimerkkiä metallipuolelta: Paul Gilbert ja Jason Becker. Esimerkiksi Becker sanoi aikoinaan, ettei pyrkinytkään täydellisyyteen, vaan kävi nauhoittamassa juttunsa aina liian aikaisin ihan tarkoituksella. Hän ei halunnut puhdasta soundia, vaikka olisi siihen pystynytkin.

Ihan oon samoilla linjoilla. En oo mikään hirvee Malmsteenfani, mutta kyllä mun mielestä Ynkänkin soittoa kuuntelee paljon mieluummin, kun Michael Romeo tai joku Michael Angelo Batio...silläkin uhalla, että näiden soitto ois teknisesti taitavamaa tai puhtaampaa.

Molemmat on ihan ilmiömäisen teknisiä/taitavia soittajia ja ymmärrän, että jotkut haluu tällaiseen soittoon pyrkiä...ja toiset sitä ihailee, mutta kyllä noiden herrojen soitto aika kylmäksi ja etäiseksi meikäläiselle jää.
ANtTIKRISTUS
15.06.2006 13:20:00
Toivon, että Romeolla on X:n uutta levyä työstäessä unohtunut, miten sweeppejä sekä tappingia soitetaan, Mä oon niin kyllästynyt niihin ainaisiin tilusooloihin, vaikka muuten kitaristina arvostan aika korkealle. Sais tulla jos se bändin uusi levy, on nimittäin tullut aika hartaasti odoteltua.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Bonesaw
15.06.2006 14:00:16
Jotain juttuja oon äijältä kuullu ja ne oli ainekin suht luokatonta schaissea.
"Wahia pitää polkee sellai et mitkä fiilikset on nii sitä rataa... toimii ainakin mulla... se luo hyvin tunnelmaa... suosittelen."
Paranoid Trooper
15.06.2006 14:16:42

Mä tykkään. Jätkällä on musta hyviä riffejä ja sooloja. Hitaastikin osaa soittaa. Arvostan kyseistä henkilöä suuresti.
May all of your nuclear weapons rust in peace.
Rypsolisti
15.06.2006 14:30:14
Loppukevennyksenä vielä hupaisa kuva Romeosta:
http://metalexpressradio.com/images/pictures/SymphonyX1.jpg

Hullun ilme.
sartanen
15.06.2006 20:26:35
No kappaleen Smoke and Mirrors intro on ainakin hyvä sweeppitreeni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)