Aihe: Kirjoista
1
EADG
13.06.2006 22:09:02
Olisiko kellään heittää mitään vinkkejä, kun tarvitsisin vähän lisämotivaatiota tähän kesäsoitteluun.

Eli jonkunlaista kirjaa, mieluiten funk tai disco. Tämän hetkiset taidot eivät mihinkään jamiroquai- taikka jaco linjalle, mutta en ihan alottelija kirjojakaan kaipaisi, kun niitä jo jotain on.

Olen sitä Motown kirjaa katsellut, varmasti lainaankin, mutta olisiko kellään suositella mitään muuta?
Karlsson
14.06.2006 08:52:32
Mites tää James Brown Rhythm sections-kirja? Suoraan alkulähteiltä.
EADG
14.06.2006 23:11:49
Mites tää James Brown Rhythm sections-kirja? Suoraan alkulähteiltä.

Toi pitäs kyllä tarkistaa, onhan Herra ruskean alataajudet suht. herkkua kuunneltavaa.

Noniin ihmiset, lisää näitä!
aho
15.06.2006 10:56:47 (muokattu 15.06.2006 10:58:57)
En tiedä tarkoitatko tuolla Motown-kirjalla juuri sitä James Jamerson opusta, mutta se on aika pätevä. Sieltä löytyy kaikki ikivihreät bassolinjat nuotinnettuina ja ceedeellä. Biiseistä oli muistaakseni myös ns. harjotusversiot ilman beisiä. Suosittelen. Skaala on vaikeasta helevetin vaikeaan.
Johannes_t
15.06.2006 12:10:58

Skaala on vaikeasta helevetin vaikeaan.

Suurin osa matskusta on semmosta, että ainakin meikäläinen joutuu tosissaan treenaaman ennen ku kulkee.
MikkiHiiri
19.06.2006 13:53:23
Kysyisin tähän väliin, että onko jollain kokemusta "bassoa keltanokille" (nimestä en ole varma; ei ole välttämättä suomeksi) -kirjasta. Olen jonkunverran tutustunut muihin keltanokka-sarjan kirjoihin, ja ainakin ne, joita tunnen, ovat erittäin korkeatasoisita. Jonkinlaista alkeellista huumoriakin niissä on!

Voisi siis olla harkinnanarvoinen hankinta.
EADG
19.06.2006 16:36:05
Kysyisin tähän väliin, että onko jollain kokemusta "bassoa keltanokille" (nimestä en ole varma; ei ole välttämättä suomeksi) -kirjasta.

ne "for dummies" kirjatko? Itse näin jossain mainoksen, mutta eipä ole sattunut vastaan.

Brownin kirja on nyt siis hommattu, kiitos hyvästä vihjeestä. Oikein mukavia grooveja täynnä :) Lisää saa ehdotella jos mieleen tulee.
MikkiHiiri
20.06.2006 08:56:58
ne "for dummies" kirjatko? Itse näin jossain mainoksen, mutta eipä ole sattunut vastaan.

Jep, juuri niitä tarkoitan. Ei ole itsellekään sattunut vastaan, mutta kiinnostaisi tutustua. Kuten sanottu, varsin positiivisia kokemuksia muista ko. sarjan kirjoista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)