Joudun polkaisemaan tästä uuden aiheen, koska haku ei toimi, eikä parinkymmenen sivun selailu tuottanut tulosta. Hankin Sonyn MD-soittimen ja Perlosetin S1-mikin haastattelukäyttöön molemmat käytettyinä Huuto.netistä. Onnistuin kuitenkin hankkimaan liki ainoan nauhoittavan Sonyn MD:n, jossa on Line in, mutta ei power-pluginia. Eli MD ei anna pihaustakaan virtaa mikille. Line in-liitäntä oli äärimmäisen harhaanjohtava. S1 ei normaalisti tarvitse apuvirtaa, mutta ei se pyhällä hengelläkään toimi. Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa tarvitsisin siis pienen etuvahvistimen, ns battery-packin noiden kahden väliin. Perloset ei itse enää tee näitä valmiina, eikä noita tunnu mistään muualtakaan saavan. No, preampin turausohjeita on netti väärällään. Ongelma onkin se, että kun ei ole elektroniikka- eikä musiikkialan harrastaja, ei osaa sieltä valita sitä helpointa ja yksinkertaisinta kytkentäkaaviota. Täältä varmaan löytyy kavereita, jotka osaavat heittää mahdollisimman simppelin kytkiksen tuollaisen tekemiseen. Siis paristolla toimiva battery-pack/etuvahvari, joka puskee 2-3 voltin jännitettä, mielellään vielä miniplugilla varustettuna. Kolvi kyllä pysyy kädessä, mutta kytkisten luku ilman vinkkejä on turhan työlästä. Tietysti jos joku osaa heittää neuvon, mistä tuollaisen saa valmiina, niin hyvä. Neuvoista kiitos! |
Tässä ascii kytkis:
|---- 10k ---- Mikki ---- 1.5µF --- Minidisk 9V--| |---- 10k ---- Mikki ---- 1.5µF --- Minidisk
Lisäksi kaikki maat yhteen. Eli kaksi 10k vastusta, 2 1,5µF polkoa (ei elkoa), 9V neppari ja tarvittavat liittimet. Itse käytän tuollaista 9V:lla ja toimii hyvin. Perlosetiltä kertoivat, että 9v on suurinpiirtein optimaalinen jännite. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Tässä ascii kytkis:
|---- 10k ---- Mikki ---- 1.5µF --- Minidisk 9V--| |---- 10k ---- Mikki ---- 1.5µF --- Minidisk
Lisäksi kaikki maat yhteen. Eli kaksi 10k vastusta, 2 1,5µF polkoa (ei elkoa), 9V neppari ja tarvittavat liittimet. Itse käytän tuollaista 9V:lla ja toimii hyvin. Perlosetiltä kertoivat, että )v on suurinpiirtein optimaalinen jännite. Tämä näyttää sopivan yksinkertaiselta, kiitos! Tarkoitit varmaan siis että 9 voltin jännite on sopiva? |