Aihe: Auttakaahan valitsemaan se oikea kepukka..
1
GuadanaHombre
14.06.2006 18:58:42 (muokattu 15.06.2006 01:37:55)
Voe helvete, kirjoitin puolensivun postin ja se katoaa kankkulan kaivoon.. no, tiivistettynä uudestaan:

Aion hankkia lähiaikoina American Deluxe Straton (älkää suositelko vaihtoehtoja.)
Valaiskaa minua seuraavista asioista:
1. Millainen soundi Ash eli saarni -runkoisissa kepeissä on? Onko parempi vaihtoehto kuin saturaisen halvempi Alder tai vaahtera?
2. Millainen on V-kaula ja sen edut/haitat?
3. Jos omistat kyseisen kepin niin kerro ihmeessä kaikki, miltä kuulostaa ja mitä tykkäätte etc. Soitan pääasiassa bluesia ja muita musiikkityylejä, joiden nimissä tuo sama termi esiintyy. Eli hakusessa parhaiten bluesiin soveltuva American Deluxe Strato. Ainoa vaatimus tällä hetkellä on ruusupuu -otelauta. (Ebonya ei kaiketi näissä malleissa tarjolla, mutta joku voi halutessaan mainita tästäkin sanan tai pari?)
5. Kertokaa Fat Strateista kaikki oleellinen :)
Eli siinä tiivistettynä kadonnut postini. Kiitos kaikille vastauksista jo etukäteen!

Aaaa viestini uhkaa hukkua jo kakkosivulle, jelppiä kiitos! I beg you!
Got my mojo workin' but it just don't work on you...
McNulty
14.06.2006 19:00:10
Auta itseäsi ja käy testaamassa liikkeissä erilaisia soittimia. Sillä se selviää mistä itse diggailee.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
GuadanaHombre
14.06.2006 19:08:14
Auta itseäsi ja käy testaamassa liikkeissä erilaisia soittimia. Sillä se selviää mistä itse diggailee.

Stratoista diggailen ja satojen netistä luettujen arvostelujen perusteella tää Deluxe on aika mehevä sellainen, joten siksi kyselen infoa.
GuadanaHombre
15.06.2006 01:38:31
Sori, pitää palauttaa tää viesti ykkös sivulle.. pahoittelen turhaa postia.
Imper
15.06.2006 01:50:15 (muokattu 15.06.2006 01:51:58)

Ei pahalla mutta panosta junalippuun Helsinkiin ja käy kaikki musaliikkeet päivän aikana läpi niin saat moniin noista kysymyksistäs omakohtaisen vastauksen.

Esim. V-kaulasta on turha kysellä mielipiteitä kun se on niin vedenjakaja: toinen rakastaa ja toinen inhoaa.

Ja ei noissa runkopuissa ole toista parempia, kaikki on vaan erilaisia ja eri mieltymyksiin. Yksilöerojakin kitaroiden välillä on niin paljon, että paha noista on mennä mitään vannomaan.
Everyone is a per-son
GuadanaHombre
15.06.2006 01:53:46
Helsingissähän minä asustelen, mutta tota keppiä ei löydä minkäänlaisena versiona yhtään mistään. Tai no, ainakaan Musa-fasusta, Bändikeskuksesta, Musamaailmasta, Kitarapajasta, Levytukusta etc.
Jucciz
15.06.2006 07:21:08 (muokattu 15.06.2006 07:22:28)
Runkomateriaaleista sen verran että leppärungossa (alder) on perinteisesti enemmän keskiääntä ("midrange punch") ja saarnirunko (ash) puolestaan soi tasaisemmin kaikilla taajuusalueilla. Kumpi tahansa on oiva valinta, mutta bluesmiesten mieleen tuntuu tuo leppärunko ainakin olevan, koska blues asuu keskiäänissä. :)

Fat Strat tarkoittaa Stratocasteria, jossa on kaksi yksikelaista ja yksi kaksikelainen mikrofoni, yleensä tallassa. Double Fat Strat on sitten kahden humbuckerin Stratocaster, ilman yksikelaisia mikkejä kokonaan.

V-kaula on nimensä mukaisesti "takapuoleltaan" enemmän V-kirjainta muistuttava. Tavallisesti kaulan profiili on C- tai D-kirjaimen muotoinen. Esimerkiksi Eric Claptonin signature-mallissa on ns. soft-V -kaula, joka on ensimmäisen parin nauhan alueelta selvästi V-mäinen (sic) ja pyöristyy hiljalleen C:ksi kun mennään ylemmille nauhoille.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
LaXu
15.06.2006 12:30:36
Runkomateriaaleista sen verran että leppärungossa (alder) on perinteisesti enemmän keskiääntä ("midrange punch") ja saarnirunko (ash) puolestaan soi tasaisemmin kaikilla taajuusalueilla. Kumpi tahansa on oiva valinta, mutta bluesmiesten mieleen tuntuu tuo leppärunko ainakin olevan, koska blues asuu keskiäänissä. :)

Minä sanoisin, että saarnissa on vähän keskialueen kuoppaa ja kirkas soundi jossa on potkua. Henkilökohtaisesti tykkään kyllä saarnin soundista leppää enemmän stratossa, oli mikkeinä humpparit tai yksikelaiset. Saarnissa on vaan jotenkin avonaisempi, "leveämpi" soundi.

Mitä H/S/S stratoihin tulee, itse olen kyllä huomannut välillä kaipaavani kaulamikkiä, joka olisi paremmin ulostulon suhteen tasapainossa tallahumpparin kanssa. Toisaalta H/S/H kitaroissa on yleensä ne väliasennot vähän köykäisen oloisia minusta.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
GuadanaHombre
15.06.2006 23:54:03
Kiitos posteista, näistäkin on jo ollut apua. Ja tuohon yhteen viestiin: Himoitsen siis American Deluxea, niinkuin ensimmäisestä postista ilmenee. Tässä on tosiaan suurin ongelma se ettei keppiä pääse testaamaan minnekään. Hyvä esimerkki tänään, olin musa fasulla soittelemassa, ensin meksikolaista stratoa, hinta 750€. Mahtava kaula, ihanat säädöt ja hyvä soundi jne, sitten otin 1400€:n jenkkiversion ja siinä kusi kaikki mikä kitarassa voi kusta. Se sai hirvittämään, että mitä jos tilaan kitaran ja sieltä tulee varsinainen susi. Vähän ikävä olisi todeta myyjille: "Joo emmä haluukkaan tätä.. mmoi."
LaXu
16.06.2006 00:59:46
Kiitos posteista, näistäkin on jo ollut apua. Ja tuohon yhteen viestiin: Himoitsen siis American Deluxea, niinkuin ensimmäisestä postista ilmenee. Tässä on tosiaan suurin ongelma se ettei keppiä pääse testaamaan minnekään. Hyvä esimerkki tänään, olin musa fasulla soittelemassa, ensin meksikolaista stratoa, hinta 750€. Mahtava kaula, ihanat säädöt ja hyvä soundi jne, sitten otin 1400€:n jenkkiversion ja siinä kusi kaikki mikä kitarassa voi kusta. Se sai hirvittämään, että mitä jos tilaan kitaran ja sieltä tulee varsinainen susi. Vähän ikävä olisi todeta myyjille: "Joo emmä haluukkaan tätä.. mmoi."

Toihan se monesti pelottaa jos ostaa kokeilematta ja varsinkin näkemättä. Suomen kaupoissa kun harvemmin on samaa malliakaan paria kappaletta enempää esillä..ja silloinkin taatusti eri värisinä.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)