Aihe: Stemmojen treenaus?
1 2
jogo3000
12.06.2006 07:32:20

Itse olen treenannut stemmoja muunmuassa seuraavalla metodilla.

Otin kaverin kanssa pari biisiä. Minä nauhoitin "liidin" toiseen, ja kaverini toiseen biisiin. Tämän jälkeen lähetimme vedot toisillemme, tavoitteena että kumpikin laulaa toisen vetoon oman näkemyksen mukaiset taustalaulut.

Kun vielä koko homma on toteutettu ilman säestystä, tässä näki todella hyvin miten kukin stemma vaikutti biisin luonteeseen.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
ma ana
12.06.2006 15:48:50

Jahas sieltä onkin tullut paljon vastausta, kiitoksia.

Kaiketi tarvitsen vain lisää korvan- ja äänen koordinointiharjoitusta...

Äänitystilanteessa tulee mokailtua ja sehän on paha studiossa - menee ukkojen aikaa hukkaan jos siinä kohtaa alkaa harjoittelemaan. Hehe eli kertsien 'lisä-äänet' lähinnä vilkkuu vinoon.

Vielä vastaus tuohon useasti toistettuun kuorolauluharjoittele
Varmasti sopii hienosti useimmille.Tosin kuoro ei vain ole mun juttu, plus että jos ei ole vielä stemmalauluskillsejä niin ei sinne vielä sopisikaan! Hehe vielä ollaan kaukana Bachista!!
Powderfinger: Bless My Soul
tanjuli
12.06.2006 15:57:30
Tosin kuoro ei vain ole mun juttu, plus että jos ei ole vielä stemmalauluskillsejä niin ei sinne vielä sopisikaan! Hehe vielä ollaan kaukana Bachista!!

On helpompi treenaa stemmoi jos kaikki muut ympärillä osaa jo - ei tartte yksin rääppiä.
[i hear voices but at least they're on tune]
ma ana
13.06.2006 19:17:42

Hmm löytyisköhän helsingistä heviä kreisillä meiningillä varustettua gospel-kuoroa...
Harmi että keskustelufoorumin softa bugittaa.. Nähdään muilla foorumeilla!
Apricot
13.06.2006 21:57:25
Hmm löytyisköhän helsingistä heviä kreisillä meiningillä varustettua gospel-kuoroa...

Sun täytyy perustaa sellainen.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Flow
14.06.2006 21:47:57
Meisi treenaa stemmoja aina levyjen mukana laulaessani. Leadin päälle vaan kehittelen omiani ja annan mennä.
Eipä mulla tämän oppimiseen mitään taikatemppua ole. Practise makes perfect. Senkun vaan laulaa, niin se homma etenee...
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)