Mä taltioin, tarvittaessa, bändimme live-vedot suoraan pöydästä (kaikki mikitetty) Creativen DAP kovalevy-mp3-soittimeen, jossa on line in-sisääntulo. Tallennus-formaatti on pakkaamaton wav-tiedosto(t). Pöydästä signaali lähtee yhdestä auxista, jonne tulevat kanavat on miksattu kantapään-kautta. Kyllä sinne, ainakin AllenHeatin-mikseristä, saadaan myös kaiut mukaan. Eikös tossa ole se pulma että kun ottaa auxista, niin silloin ei välttämättä saa soittimien keskinäistä balanssia oikein. Jos ottaisi sen lähdön esim. ryhmälähdöstä, niin silloin olisi myös soittimien balanssi kohdallaan. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
Sam 14.06.2006 22:39:42 | |
---|
Kaks kitaraa, basso ja rummut? Rummut (4kanavaa), basso, kitara, keyb (4kanavaa), 3x laulu |
EP 14.06.2006 22:40:35 | |
---|
Mä taltioin, tarvittaessa, bändimme live-vedot suoraan pöydästä (kaikki mikitetty) Creativen DAP kovalevy-mp3-soittimeen, jossa on line in-sisääntulo. Tallennus-formaatti on pakkaamaton wav-tiedosto(t). Pöydästä signaali lähtee yhdestä auxista, jonne tulevat kanavat on miksattu kantapään-kautta. Kyllä sinne, ainakin AllenHeatin-mikseristä, saadaan myös kaiut mukaan. Mikä tommonen mp3- soitin on millä pystyy tallentamaan mikseristä? Ja ennen kaikkea, MISTÄ NIITÄ SAA? |
paice60 14.06.2006 22:42:13 | |
---|
Mikä tommonen mp3- soitin on millä pystyy tallentamaan mikseristä? Ja ennen kaikkea, MISTÄ NIITÄ SAA? Veikkaan että kaupasta. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
baron 14.06.2006 22:44:19 (muokattu 14.06.2006 22:44:38) | |
---|
Veikkaan että kaupasta. Ei ihan niin helppoa. Mä oon kerran kiertänyt Itä-Helsingin kaupat löytämättä sellaista. Ne tallensi kaikkiin muihin mahdollisiin formaatteihin, mutta ei MP3:een. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
paice60 14.06.2006 22:46:00 | |
---|
Ei ihan niin helppoa. Mä oon kerran kiertänyt Itä-Helsingin kaupat löytämättä sellaista. Ne tallensi kaikkiin muihin mahdollisiin formaatteihin, mutta ei MP3:een. Et sitten käynyt Länsi-Helsingissä, josko siellä olisi ollut (puhdas arvaus, kävin suihkussa). Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
jjussila 14.06.2006 22:47:17 | |
---|
On tainnut helle pehmittää jäsentelykeskusta, tä....? ... ja kyllä jämpti on näin!?.. |
Sam 14.06.2006 22:48:42 | |
---|
Eikös tossa ole se pulma että kun ottaa auxista, niin silloin ei välttämättä saa soittimien keskinäistä balanssia oikein. Jos ottaisi sen lähdön esim. ryhmälähdöstä, niin silloin olisi myös soittimien balanssi kohdallaan. Joo, oikeassa olet. Tallenne ei, välttämättä, kuulosta samalle, miltä kuulostaa salin perälle, mutta tallenteella balanssit ovat yleensä (kantapään-kautta) aika kohdallaan. Tärkeämpi syy tallenteiden ottamiselle on mitä soitetaan/miten soitetaan. Esim. treeneissä uusien biisien sovituksia hiotaan ja kun ne saadaan talteen jälkikuuntelua varten, on suurempi todennäköisyys sille, että ko. sovitukset muistetaan myös keikalla. |
baron 14.06.2006 22:48:48 | |
---|
Et sitten käynyt Länsi-Helsingissä, josko siellä olisi ollut (puhdas arvaus, kävin suihkussa). Missä sellainen on? There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Flatron 14.06.2006 22:56:35 (muokattu 14.06.2006 22:57:42) | |
---|
Kyllä sellaisia Itä-Helsingingistä saa. Mikä tahansa soitin, jossa Line-in liitin. MUTTA! suoraan mikseristä ei saa kovinkaan tasaista äänitystä. Sieltä kun tulee se mixaus, joka yleisölle vahvistetaan. Siis kitarat rummut jää pahasti laulun kiippareiden ja basson alle. Oiken hyvän saa, kun nauhoitaa raidat erikseen ja mixaa myöhemmin tasapainot kohdalleen.. T : Tomppa |
Sam 14.06.2006 22:59:03 | |
---|
Pieni kertaus tuosta tallennus-formaatista: Tallennus-formaatti on pakkaamaton wav-tiedosto(t). Se ei siis tallenna pakattuun mp3-formaattiin, eikä ole tarvekkaan, sillä tilaa riittää ettei tarvitse tehdä äänenlaatua heikentävää pakkausta. Tarvittaessa wav->mp3 onnistuu jälkikäteen hetkessä. Itse tuo laite on vanha, mutta aika kätevä: http://www.peliplaneetta.net/artikkelit/64/ Siinä artikkeli viiden vuoden takaa. Kirjoittajalla on jäänyt ko. line in-ominaisuuden käyttötarkoitukset hämäriksi, mutta hän kirjoittaa riemukkaasti näin: "Laitteen takapaneelista löytyy myös sisääntulo-liitäntä, jonka tarkoitus allekirjoittaneelle jäi hieman hämärän peittoon, sillä sen herkkyys ei riitä mikrofonille. Voihan siihen tietysti liittää vaikka kasettidekkinsä ja siirtää vanhat C-kasetilla olevat Jamppa Tuomisen kootut hitit digitaaliseen muotoon." |
baron 14.06.2006 22:59:08 | |
---|
Kyllä sellaisia Itä-Helsingingistä saa. Mikä tahansa soitin, jossa Line-in liitin. MUTTA! suoraan mikseristä ei saa kovinkaan tasaista äänitystä. Sieltä kun tulee se mixaus, joka yleisölle vahvistetaan. Siis kitarat rummut jää pahasti laulun kiippareiden ja basson alle. Oiken hyvän saa, kun nauhoitaa raidat erikseen ja mixaa myöhemmin tasapainot kohdalleen.. Jos tarkoitus on saada vain palautetta bändille itselleen, niin kovin suurta vaivaa ei viitsisi nähdä. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Sam 14.06.2006 23:02:27 | |
---|
MUTTA! suoraan mikseristä ei saa kovinkaan tasaista äänitystä. Sieltä kun tulee se mixaus, joka yleisölle vahvistetaan. Siis kitarat rummut jää pahasti laulun kiippareiden ja basson alle. Ei jää, jos kaikki on mikitetty ja äänitystä varten on oma aux-kanava, jonne tulevat signaalit (kaikki) on miksattu "kantapään-kautta" kohdalleen. |
ÄM 14.06.2006 23:23:07 | |
---|
Meillä on onnistunut hyvin monillakin tavoilla: - Suoraan main outeista, kun on ollut tarpeeksi iso mesta, niin balansitkin on kunnossa. - Tekemällä kahdella AUXilla stereomiksauksen äänitystä varten. Sound checkissä kokeilee tasot kohdilleen, pari kertaa ku tarkistaa, niin yllättävän hyvää on tullu. Siis ei nyt mitään studiotasoa tietenkään, mutta niin että kehtaa esim taustamusaks settien välissä pistää tulemaan. - Kanavien direct outeista moniraita-äänikortilla sisään läppäriin ja sitten miksailee rauhassa himassa. Kyllä esim hääpareille kun pistää tarjousta menemään, niin on mukava pistää mukaan "onnistunutta" liveäänitystä; tulee jotenkin rehellisempi olo, kuin jostain viimeisen päälle hiotusta studio-demosta. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Begemoth 14.06.2006 23:25:24 | |
---|
Mieluiten stereona, kahden auxin avulla. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
paice60 15.06.2006 13:29:48 | |
---|
Meillä kun kaikki on mixerissä, eli lavalla on vain kontrollit, niin mixeristä saa juuri sen mitä tulee ulos. Nyt joku sitten kysyy että mites rummut. Roland Virtuaalit pelissä, niin sekään ei haittaa. Akustisien kanssa onkin sitten vähän vaikeampaa. Siinä kannattaa tosiaan käyttää niitä auxeja. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
mack the knife 15.06.2006 13:33:19 | |
---|
Jos ei tarvi keikkaa myydä sillä tallenteella, niin ei kun MiniDisc mikserin perään ja recnappula päälle. Riippuu tosiaan tarkoituksesta. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
paice60 15.06.2006 13:39:27 | |
---|
Jos ei tarvi keikkaa myydä sillä tallenteella, niin ei kun MiniDisc mikserin perään ja recnappula päälle. Riippuu tosiaan tarkoituksesta. Aivan oikein, muu on turhaa hienostelua. Tarkoitus ratkaisee. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
mukeli 21.06.2006 23:20:53 | |
---|
Itse olen keikalla nauhoittanut suoraan mixeristä CD-R rompulle (pitää olla audio levyke) RCA-kaapelilla (liitäntä mixerissä, stereo L,R) PHILIPS:in malli 770 kirjoittavalle HI-FI asemalle, jota voi sitte käyttää myös laadukkaana soittimena...En tiedä saako enää uutena..Haku päälle..Hintaluokka n. 200 ecua.. Mainio apuväline ja kun laittaa RW-levyn (audio) voi äännittää uudelleen jne. Voi sitten tulomatkalla kuunnella autossa tyrmistyneenä..Ei nukuta sitte.. Olenkohan oikeilla jäljillä, mitä ajoitte takaa..? T. Mukeli |
TiVe 21.06.2006 23:23:03 | |
---|
Itse olen keikalla nauhoittanut suoraan mixeristä CD-R rompulle (pitää olla audio levyke) RCA-kaapelilla (liitäntä mixerissä, stereo L,R) PHILIPS:in malli 770 kirjoittavalle HI-FI asemalle, jota voi sitte käyttää myös laadukkaana soittimena...En tiedä saako enää uutena..Haku päälle..Hintaluokka n. 200 ecua.. Mainio apuväline ja kun laittaa RW-levyn (audio) voi äännittää uudelleen jne. Voi sitten tulomatkalla kuunnella autossa tyrmistyneenä..Ei nukuta sitte.. Olenkohan oikeilla jäljillä, mitä ajoitte takaa..? T. Mukeli Ajat takaa juuri oikeaa asiaa...mikä laite tuo Philips 770 on? -TiVe- |