Aihe: EQ skitan sisään 1 | |
---|---|
![]() 13.06.2006 13:28:54 | |
Elikkäs tuli mieleen kun tollatteessa puoliakustisessa vai elektroakustisessa vai mikä nyt onkaan niin on tuossa kyljessä tollanen EQ. Sitten välähti että tällänen ois niin kätevä sähkökitarassa, ja voisihan sellasen tehdä. Ja jos nyt jollain tälläinen behhun EQ, mitä ajattelin sinne sisään änkee, on niin voisiko laittaa kuvia sen sisuskaluista että kuinka paljon ne vievät tilaa. Jos tälläisen ostaisi ja rakentaisi sen kitaran sisään. Olisi aika kätevää, mutta mahtuukohan se? Ja mitä pitäis ottaa huomioon? Jos joku on rakennellut jotain efektejä tai muuta roinaa kitaransa sisään niin vois kertoa vähän neuvoja ja että onnistuuko ylipäätään ollenkaan. | |
![]() 13.06.2006 13:51:37 | |
Ainahan sinne voi jyrsiä vähän tilaa lisää jos tarttee.. Täällä puhutaan taas sekavia. | |
![]() 13.06.2006 14:01:14 (muokattu 13.06.2006 14:03:11) | |
Ja jos nyt jollain tälläinen behhun EQ, mitä ajattelin sinne sisään änkee, on niin voisiko laittaa kuvia sen sisuskaluista että kuinka paljon ne vievät tilaa. Jos tälläisen ostaisi ja rakentaisi sen kitaran sisään. Olisi aika kätevää, mutta mahtuukohan se? Ja mitä pitäis ottaa huomioon? Behringerin sivuilta löytyi manuaali, joka antoi mitoiksi 54mm x 70mm x 123mm (korkeus, leveys, syvyys), eli piirilevy lienee suunnilleen tuon 70mm x 123mm kokoinen. Tämän kokoisen paperipalan voi helposti itse leikata ja mallata mahtuuko se kitaran valmiiksi koverrettuihin koloihin. Muista myös jos itse ajattelit RAKENTAA efektin, niin käytät luultavasti erilaisia ja eri kokoisia komponentteja. Behringereissä on käytetty pintaliitoskomponentteja, jotka ovat huomattavasti tavallisia komponentteja pienempiä. Pintaliitoskomponentteja on aika turha edes kuvitella käsipelillä kasaavansa. Ja esim. tuollaisen 7-kaistaisen EQ:n säätimet on mielestäni ehkä hiukan hankalaa laittaa sähkökitaraan. Niitä on ensinäkin monta ja ne ovat pieniä. Jos käytät isompia hattuja vivuissa, niin kitarasta tulee kovaa vauhtia uusi Nintendo. En haluaisi nyt tietty tuomita ideaasi, mutta itse kyllä jättäisin isompi alueiset EQ:t lattialle/räkkiin tai rakentaisin pienemmän EQ:n kitaran sisään. Jos joku on rakennellut jotain efektejä tai muuta roinaa kitaransa sisään niin vois kertoa vähän neuvoja ja että onnistuuko ylipäätään ollenkaan. Onhan noita efektejä rakennettu kitaroiden sisälle. Varmaan ainoa rajoitus niille on, että mahtuvatko ne kitaran rungon sisään ja mistä ne ottavat virtansa. Koppaa voi aina jyrsiä lisää ja pattereita ja muita virtalähteitä hommata, mutta rajat tulevat aina jossain vaiheessa vastaan. Hyvänä esimerkkinä esim. Muse-orkesterin Matt Bellamyn custom-kitarat, jossa on riittäny ingengörillä väkertämistä : http://www.liquid-fire.co.uk/musegear/musegear/blackguts.jpg EDIT: Niin juu. Itse olen rakentanut vain yksinkertaisen boosterin kitaran sisälle. Sen sai mahtumaan suht pieneen tilaan kun oli niin yksinkertainen, eikä tarttenut jyrsiä stratoa sen enempää. | |
![]() 13.06.2006 19:01:30 | |
Ei sellasta kitaraa olekkaan että mä mahtuisin sisään ;?D K100#10 | |
![]() 13.06.2006 20:34:34 (muokattu 13.06.2006 20:35:09) | |
![]() 14.06.2006 22:12:10 | |
EDIT: Niin juu. Itse olen rakentanut vain yksinkertaisen boosterin kitaran sisälle. Sen sai mahtumaan suht pieneen tilaan kun oli niin yksinkertainen, eikä tarttenut jyrsiä stratoa sen enempää. ei kuulu varsinaisesti tähän mut minkäslaisen busterin oot tehny ?auttaisi jos kertoisit että miten touteutit sen ? jaa että tomiiko?hienoa! | |
![]() 15.06.2006 13:51:28 | |
ei kuulu varsinaisesti tähän mut minkäslaisen busterin oot tehny ?auttaisi jos kertoisit että miten touteutit sen ? Ihan venettä ei ole vielä tullut rakennettua, mutta tälläisen väsäsin reikälevylle joskus : http://www.till.com/articles/GuitarPreamp/ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)