Youni 13.06.2006 20:34:32 | |
---|
Viimekesänä yksi kaveri törmäsi kanssapyöräilevään naiseen sillä seurauksella,että on nykyään sairaseläkkeellä lippojen johdosta,molemmat kädet tuhannen paskaksi,kylkiluita,selästä nikamia ja leukaluu halki kahdesta kohtaa.Siinä oli kaverilla kiva viikonluppu mökillä...kannattikohan mennä. Juu, mutta kuinka monta vastaavaa tapausta tiedät? Kyllä minäkin tiedän tapauksen, jossa naishenkilö kaatui ilman kypärää, seurauksena kallonmurtuma ja henki pois. Nämä ovat yksittäisiä tapauksia. Mutta jos et kaadu, niin pyöräilyssä ei mikään paikka rasitu samalla tavalla kuin esim. jalkapallossa tai jääkiekossa. Toki pyöräilemälläkin saa itselleen rasitusvammoja, mutta silloin saavat jo kilometrimäärät olla huimia. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
Magiz 13.06.2006 21:28:41 | |
---|
eräs mun sukulainen kaatui kävellen, seurauksena kallon lievä halkeama. korjattiin liimalla. nykyään hän ei kuitenkaan kunnolla saa edes elää. kävelykin on siis vaarallista. yhteenvetona voisin todeta, että jos et halua kuolla tapaturmaisesti, älä tee mitään, älä syö mitään, älä ole mitään... kävellessäkin voi loukata itsensä pahasti, ruokaan voi tukehtua, nukkuessaankin voi sylkeensä tukehtua, sydän voi sanoa kaput milloin tahansa, ehkäpä jopa ennenkuin ehdit sanoa kissankakka. elämä on ihmeellistä, siinä sattuu ja tapahtuu. eihän sitä nyt voi miettiä mitä voi oikeasti tehdä, jos mitään vaarallista ei saa tehdä.. nyt alkaa minun löpinäni mennä jo niin ******jauhannan puolelle, että haenpa takkini.. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia. |
nekronaut 13.06.2006 21:29:03 | |
---|
joo, ala-asteella vuoden nuorempi tyyppi ajoi pyörällä, tuli rekka vastaan, naps!, kallo paskaks, aivot ajoradalle ja avot, oli hienoa. Niin vaaratonta on pyöräily :D onneks ei ollu kaveri, olis voinu vituttaa... |
mika_89 13.06.2006 23:34:59 | |
---|
Itse harrastan sulkapalloa. Kyllä siinä joskus on meinannut nilkka muljahtaa mutta onneksi ei ole näin käynyt. Asialliset sisäpelikengät tukevat jalkaa melkoisen hyvin että ei tartte koko ajan pelätä :) Kyllä jos olen töissä vaikka tuossa pihalla tjs. niin otan aina varovasti, koska ei todellakaan olisi kiva jos käsi tai jalka murtuisi. Ei soitosta tulisi mtn pitkään aikaan... TAMA on kyllä meleko hyvä |
p.g. 14.06.2006 00:26:51 (muokattu 14.06.2006 00:53:55) | |
---|
Juu, mutta kuinka monta vastaavaa tapausta tiedät? Mä tiedän aika paljon kaikkenlaisia onnettomuuksia.Kun puhutaan urheilusta harrastetasolla niin luulisi aika vähäisiä olevan ainakin rasitusvammat.Itse pelaan lätkää veskassa ja olen pelannut jo 15 vuotta enkä ole ikinä loukannut itseäni,mustelmia ja pikku naarmuja sillointällöin,mutta ei mitään vakavaa onneksi toistaiseksi. Mun pointti oli lähinnä se,että MINUN mielestä on turha valita harrastuksia sen mukaan että siinä saattaa loukkaantua,äkkiä joutuu alkaa valitsemaan duunitkin sen mukaan. Mä en kirjoittanut vittuiluna vaan sanoin mielipiteeni. |
Roberto 14.06.2006 07:56:54 | |
---|
Kiitos, kiitos. Vaan viitsitkö luopua kiertopalkinnostasi lainkaan?? Hehe, tottakai, se onki jo vähän pölyttyny tuolla kaapin päällä. Älkää olko niin vakavina. Älkää luulko et täällä ollaan niin vakavina. |
hollmi-5 14.06.2006 09:30:40 | |
---|
Kun pyöräilee paljon, on minimalistinen satula paras. Pehmeät ja leveät satulat hiertävät nahan rikki. Suvunjatkamisen kanssa ei ole ollut ongelmia, vaikka satula on vain 135 grammainen Selle Italia SLR. Maastopyöräilyssä ei ole muu liikenne vaaraa aiheuttamassa, kuin siirtymätaipaleilla. Maastossa vaikeissa paikoissa on vauhtikin vähäinen, joten kaatumiset ovat melko harmittomia. Jos on nivelsiteet venähtäneet ja soittaminen ei suju, kannattaa aika varovaisesti soitella. Sisulla ja kivun sietäen soittaminen saattaa vain tehdä lisää vahinkoa tai ainakin pitkittää kuntoutumsta. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
funcrusher 14.06.2006 10:18:15 | |
---|
Meikäläisellä meni pari vuotta sitten olkapää sijoiltaan muutamaa päivää ennen studiokeikkaa. Siittä sitten vaan saman tien soittelemaan vaikka ei sillä kädellä olis oikein saanu tehdä mitään vähään aikaan. Eipä ole menny uudestaan, vaikka helpomminhan se menee taas sijoiltaan kun on kerran mennyt. Joskus sain rasitusvamman vasempaan jalkaan liiallisista basaritreeneistä (+ jalan liiasta jännittämisestä). Niin että eipä ole täysin turvallista rumpujenkaan soitto :P |
Limbus 14.06.2006 10:55:56 | |
---|
Kuinka pitkä aika tossa oli kulunut? Puolisen vuotta menee helpostikin kuntoutuessa jos nilkka napsuu huolella, ja varsinkin jos kyseessä ei ole eka kerta. Teitkö mitään kuntoutustreenejä vai löhöilitkö vaan? Ensimmäisen kerran paukahti noin 4 vuotta sitten. Sen jälkeen kun jalka rupesi taas kestämään soittamista aloitin sellaisilla mukavantempoisilla tuplaiskuilla jalan kuntoutuksen. Venyttely astui mukaan kuvioihin hieman myöhemmin. Nyt kun tämän p*rkeleen tästä vielä saisi kuntoon, niin samankaltaisilla treeneillä ajattelin sitä ruveta kuntouttamaan. Kuuntelee vähän miten jalka jaksaa ja sen ehdoilla mennään. Joskus sain rasitusvamman vasempaan jalkaan liiallisista basaritreeneistä (+ jalan liiasta jännittämisestä). Niin että eipä ole täysin turvallista rumpujenkaan soitto :P Tästä voimme vetää jo yleispätevän johtopäätöksen, että mikään ei ole turvallista. :) "Voin hyvällä syyllä sanoa alkaneeni elää vasta kun pidin itseäni kuolleena miehenä" -Rousseau- |
Roberto 14.06.2006 12:51:28 | |
---|
Ensimmäisen kerran paukahti noin 4 vuotta sitten. Sen jälkeen kun jalka rupesi taas kestämään soittamista aloitin sellaisilla mukavantempoisilla tuplaiskuilla jalan kuntoutuksen. Venyttely astui mukaan kuvioihin hieman myöhemmin. Nyt kun tämän p*rkeleen tästä vielä saisi kuntoon, niin samankaltaisilla treeneillä ajattelin sitä ruveta kuntouttamaan. Kuuntelee vähän miten jalka jaksaa ja sen ehdoilla mennään. Juu.. venyttelyä ja liikuttelua ilman rasitusta, sillä vertyy nopeiten. Hieronta toimii myös jos on jotain lihashäilää sattunut samalla, ja nopeuttaa tietty parantumista. Tästä voimme vetää jo yleispätevän johtopäätöksen, että mikään ei ole turvallista. :) No jos veri ei kierrä niin tulos on jossain vaiheessa toi. |
Youni 14.06.2006 13:13:28 (muokattu 14.06.2006 13:14:32) | |
---|
Mun pointti oli lähinnä se,että MINUN mielestä on turha valita harrastuksia sen mukaan että siinä saattaa loukkaantua,äkkiä joutuu alkaa valitsemaan duunitkin sen mukaan. Mä en kirjoittanut vittuiluna vaan sanoin mielipiteeni. Ok, onhan se näinkin. Totesin vaan, että pyöräilyssä näitä rasitusvammoja ei niin paljoa synny. En sitä vittuiluna ottanutkaan. Ollaan kavereita. E: Täähän sensuroi sydänmerkin! Siis "pienempi kuin kolme"-merkin. Weird. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
On tullut pelattua jalkapalloa ja jääpalloa nuorempana. Jossain vaiheessa ajoin myös motocrossia. Nykyään tulee ajeltua maastopyörällä maastossa ja miekkailtua. Koskaan ei ole vielä muistaakseni sattunut mitään suurempaa, sellaista mikä estäisi soittamasta. Hyvä säkä kenties. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
timppa67 14.06.2006 13:31:18 | |
---|
Nyt varsinkin kun jo kesää vietetään, unohtui teiltä arvon kolleegat paras liikuntamuoto joka on; uiminen... Aikoinaan kävin arki-aamuisin, ennen duunia, vetäsemässä hallilla kilometrin. Alkuun neljässä osassa, sitten kahdessa, kunnes jaksoi yhteen menoon, sitten kelloa vastaan... Saunat päälle ja vot... Uidessa ei pauku nivelsiteet ja kyllä irtoaa nortin natsat.... Huono homma on tietysti jos ei Uimahallia/uimalaa ole lähistöllä... |
Paas 14.06.2006 13:46:53 | |
---|
paras liikuntamuoto joka on; uiminen... Aikoinaan kävin arki-aamuisin, ennen duunia, vetäsemässä hallilla kilometrin. Totta. Tässä kevään aikana kävin jonkun aikaa uimahallissa arki-aamuisin vetämässä noin kilometrin. Piristää muutenkin niin että jaksaa ihan eri tavalla tehdä ja touhuta. Eikä tosiaan hajoa paikat. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Pieni rumpalipoika 14.06.2006 14:04:37 | |
---|
Jep. Mummeleiden kans aamupäivällä vesijumppaan vaan! Saattaa heruakin samalla ;-) Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Magiz 14.06.2006 16:20:14 | |
---|
Jep. Mummeleiden kans aamupäivällä vesijumppaan vaan! Saattaa heruakin samalla ;-) nohnoh, eipäs nyt.. :D tänään just duunissa paukautin ranteeni. sattuu niin maan perkeleesti. ei oikein kestä raskaita taakkoja sen poikki menon jälkeen, on tullut huomattua. noh, siitä se taas paranee. :) Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia. |
hollmi-5 14.06.2006 17:57:01 | |
---|
Nyt varsinkin kun jo kesää vietetään, unohtui teiltä arvon kolleegat paras liikuntamuoto joka on; uiminen... Uiminen on hyväksi. Ei se parasta kuitenkaan ole. Juniorina harrastin uimista oikein uimaseurassa ja urakalla. Siitä on jäänyt sellainen tekniikka, että enimmäkseen tulevat muut uimarit kantapäät edellä vastaan. Siksi en ui, kun omaa rytmiä on mahdoton ylläpitää. Ja jokainen rumpali sen tietää: myös liikkuessa tahtoo tehdä sen rytmissä ;-) http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Roberto 14.06.2006 18:07:21 | |
---|
Ja jokainen rumpali sen tietää: myös liikkuessa tahtoo tehdä sen rytmissä ;-) Heheh... asiasta kananhoitoon, on muuten kiintoisaa huomata miten juostessa sisäänhengityksen rytmi menee aina tasan joko yhden, kahden tai kolmen askeleen kanssa vauhdista riippuen. |
HeavyMachinery 14.06.2006 18:33:08 | |
---|
On tullut pelattua jalkapalloa ja jääpalloa nuorempana. Jossain vaiheessa ajoin myös motocrossia. Nykyään tulee ajeltua maastopyörällä maastossa ja miekkailtua. Koskaan ei ole vielä muistaakseni sattunut mitään suurempaa, sellaista mikä estäisi soittamasta. Hyvä säkä kenties. Soitatko markkuliinin mainostamaa "miekkailu jatsia " ? Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
moderndrummer88 14.06.2006 20:35:59 | |
---|
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |