fludir 14.06.2006 12:06:33 | |
---|
(Kiroilua aikaisemman pitkän tekstin pois pyyhkiytymisestä, uusi yritys) Eli asia koskisi sopivaa vahvistinta. Tiivistän aiempaa tekstiäni tähän, koska kärsivällisyys ei riitä sen uudestaan kirjoittamiseen. Mihin käyttöön? : Treenikämpälle ja keikoille. Kitarat? : Fender Telecaster Deluxe ja Tokai ALS-48 Efektejä? : Distortion/Overdrive, Delay, Wahwah (harevmmin myös flanger, chorus, tremolo) Millaiseen soittoon? : Indie rockia ja new-wave tyylistä. (Vaikuttajia Joy Division, Interpol, The Smiths, Placebo, Editors, Nick Cave, Morrissey, The Cure, Franz Ferdinand and so on) Hinta haarukka? : Ei varsinaisesti ole. Tilanteen mukaan. Ainaisen paskoilla lainavahvareilla soittelun jälkeen haaveeksi on noussut Fenderin '65 Twin Reverb, mutta onkohan tuossa kaikin puolin liikaa tehoja? Fender Hot Rod'istakin hyvää on kuultu, mutta näistä ja kaikista muistakin sopivista olisi kiva kuulla vielä lisää tietoa ja arvosteluja/vertailuja. Mitä ilmeisemmin päädyn ostamaan mielelläni putkivahvistimen sen saundin takia. Mielestäni on turhaa ostaa sellaista mitä ei halua vain sen takia että voisi joskus myöhemmin vielä lisää kehittyessään ostaa sen mitä alun alkaenkin halusi. Mutta, koska todellakin olen hyvin vähän itse ollut päätösvastuussa vahvistimista joilla olen soittanut, tarvitsen nyt apuanne ja tietämystänne. Kiitän! |
fludir 14.06.2006 12:07:13 | |
---|
jostain syystä tuli kaksi samaa, pahoittelen! |
oiva tumpeloinen 14.06.2006 12:14:58 | |
---|
Kannattaapi varmaankin käydä testaamassa Oranssit, jos niistä löytyisi sopiva. |
StJerky 14.06.2006 12:16:10 | |
---|
Kannattaapi varmaankin käydä testaamassa Oranssit, jos niistä löytyisi sopiva. Orange tuli mieleen minullakin. AD-30 tai Rocker. |
superfly 14.06.2006 12:17:11 | |
---|
Fender Blues Junior on mainio noihin musatyyleihin myös. Teho riittää kyllä vaikka on 15 wattia. Pienet klubikeikat menee ja isommille sitten kuitenkin aina laitetaan mikkiä eteen. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
fludir 14.06.2006 12:30:51 | |
---|
Hmm.. Kiitos. Luulen, että vaikka olisi hienoa saada tuollainen Orange, niin talouteni ei kestä :/ Sukulaisia olen muutenkin ajatellut tämän asian tiimoilta hieman kosiskella. Katsotaan jos pääsisin heidän kelpuuttamaansa oppilaitokseen syksyksi, niin ehkä samalla hellenisivät kukkaroiden nyöritkin. Mites nuo Fenderit, millaista kokemusta/tietoa? |
Luulisin että joku pienempi Fenderin combo olis sun juttus. Hyvä cleani soundi jonka eteen on hyvä syöttää pedaaleja. |
oiva tumpeloinen 14.06.2006 12:36:26 | |
---|
Hmm.. Kiitos. Luulen, että vaikka olisi hienoa saada tuollainen Orange, niin talouteni ei kestä :/ Sukulaisia olen muutenkin ajatellut tämän asian tiimoilta hieman kosiskella. Katsotaan jos pääsisin heidän kelpuuttamaansa oppilaitokseen syksyksi, niin ehkä samalla hellenisivät kukkaroiden nyöritkin. Sä sanoit, että budjetti tilanteen mukaan. Ja sulla kuitenkin selvästi on katto siinä? Mikäköhän se mahtaa olla? Noi Orangen nupit ja combot ei kuitenkaan ole ihan kalliimmasta päästä kunnon vahvareita hankittaessa... |
fludir 14.06.2006 12:36:40 | |
---|
Mielessäsi jotain aivan tiettyä esimerkkiä hyvästä pienemmästä combosta? |
juhakki 14.06.2006 12:38:10 | |
---|
VOX AC-15 ? "keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin" |
fludir 14.06.2006 12:39:13 | |
---|
Sä sanoit, että budjetti tilanteen mukaan. Ja sulla kuitenkin selvästi on katto siinä? Mikäköhän se mahtaa olla? Noi Orangen nupit ja combot ei kuitenkaan ole ihan kalliimmasta päästä kunnon vahvareita hankittaessa... No yritän pitää kattona sellaista 1500e. Pitäsi päästä muuttamaan tässä puolen vuoden sisään myös, syö rahaa sekin :/ Mutta otan kaikkeni ehdotukset harkintaan, siksi ei ole selkeää kattohintaa, pitää katsella kun olen laskenut että syyskuun alkuun viimeistään rahatilanne itsellä on hyvä ja sukulaiset anteliaita, joten kaikesta voin yrittää neuvotella. |
oiva tumpeloinen 14.06.2006 12:43:58 | |
---|
No yritän pitää kattona sellaista 1500e. Pitäsi päästä muuttamaan tässä puolen vuoden sisään myös, syö rahaa sekin :/ Mutta otan kaikkeni ehdotukset harkintaan, siksi ei ole selkeää kattohintaa, pitää katsella kun olen laskenut että syyskuun alkuun viimeistään rahatilanne itsellä on hyvä ja sukulaiset anteliaita, joten kaikesta voin yrittää neuvotella. No Oranssin AD30 ainakin mahtuu tuohon budjettiin..... |
fludir 14.06.2006 12:48:36 | |
---|
No Oranssin AD30 ainakin mahtuu tuohon budjettiin..... Nopealla haulla löysin lhalvimman maksavan 1600e? Voit kyllä olla aivan oikeassa. Pistän kaikenlaisen huolimattomuuteni inhalaattorin aiheuttaman sydämmen ylikäynnin ja käsien hillittömän tärinän piikkiin. Kiroan lääkkeiden sivuvaikutukset. |
ballfish 14.06.2006 12:49:43 | |
---|
Nopealla haulla löysin lhalvimman maksavan 1600e? Voit kyllä olla aivan oikeassa. Pistän kaikenlaisen huolimattomuuteni inhalaattorin aiheuttaman sydämmen ylikäynnin ja käsien hillittömän tärinän piikkiin. Kiroan lääkkeiden sivuvaikutukset. WRONG!!!! http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/175/ Fuusiojazz on parasta. |
fludir 14.06.2006 12:52:08 | |
---|
Hienoa! Siis tosiaan, laitetaan tämä niiden uusien lääkkeiden piikkiin. Tai sen, että olen tottunut saamaan kaiken halvemmalla ulkomailta. |
superfly 14.06.2006 12:54:57 | |
---|
Tai sen, että olen tottunut saamaan kaiken halvemmalla ulkomailta. Esim. tuo Fender Blues Junior oli halvempi Tampereella kuin Saksan maalla... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
JuSu 14.06.2006 13:00:30 | |
---|
WRONG!!!! http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/175/ad30r.phtml Varmaankin hyvä peli, mutta huomioni kiinnittyi painoon, 37 kg... "hanki combo, sitä on helppo roudata".... =) Mä en ikimaailmassa hankkisi moista jöötiä, laiska kun olen. Nuppi ja kaappi, kiitossss... Mutta vanha totuus lienee, että soundi painaa. =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
fludir 14.06.2006 13:22:37 (muokattu 14.06.2006 13:28:52) | |
---|
Aloinpa katsella noita VOXin AC30 CC1 ja CC2, mitkähän mathtavat ihan noin käytännössä olla näiden suurimmat ja selvimmät erot? //EDIT: Nyt on tullut luettua niin ristiriitaisia kommentteja antavia keskusteluita (ei täältä), että kumpi skulaa paremmin tuo VOX vai se Fenderin '65 Twin Reverb. Äh, hämmentää muutenkin jo hämmennetyn pääni. Kertokaa nyt joku :D! |
ballfish 14.06.2006 13:22:59 | |
---|
Fuusiojazz on parasta. |
Guitar Hero 14.06.2006 13:48:27 | |
---|
Fender Blues Junior on mainio noihin musatyyleihin myös. Teho riittää kyllä vaikka on 15 wattia. Pienet klubikeikat menee ja isommille sitten kuitenkin aina laitetaan mikkiä eteen. mun korvaan ainakin zookin keikalla brynin juniorin saundi oli todella mutainen ja presenssitön; En tiedä, johtuuko elementistä vai säädöistä vai mikeistä vai kitarasta. Come to the dark side. We have cookies |