Ossi 12.06.2006 23:47:41 | |
---|
Fleetwood Macin "Albatross". Kitaramusan suhteen tuossa kipaleessa mulle kulminoituu kaikki oleellinen. Tunnelma, melodisuus, herkkävireinen soittopelin hallinta ja päälle päätteeksi koko bändi soittaa selvästikin samaa biisiä :) Ja tahkotaan nyt vielä tätäkin kulunutta levyä. Derek & the Dominosin tuplavinyylin "Layla and Other Assorted Love Songs" nimibiisi ja vaikkapa "Why Does Love Got to Be So Sad" tihkuu mun mielestä oikeasti tuskaa ja tunteenpaloa. Niin laulussa kuin soitossa. If love remains
Though everything is lost
We will pay the price
But we will not count the cost -
by N.Peart |
Voi olla aika peruskamaa tämä vastaus, mutta Metallica kun vetelee Nothing else mattersia livenä, siinä on sellainen jännite, että huomaa tunteen olevan vahvasti mukana. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Flash 14.06.2006 08:32:53 | |
---|
Neil Young - Like a Hurricane. On tunnetta pelissä sooloissa (surua, kaipausta.... kaikkea). Niilolla nyt on muitakin vastaavia biisejä vaikka kuinka. Se äijähän ei osaakkaan soittaa kuin tunteella. Live Music Is Better! |
StJerky 14.06.2006 09:23:56 (muokattu 14.06.2006 09:25:39) | |
---|
Minulla tulee ensimmäisenä mieleen monikin George Harrisonin tekemä kappale: While My Guitar Gently Weeps I Me Mine Something Here Comes the Sun Taxman My Sweet Lord jne. Viimeinen levy Brainwashed on niin tunnepitoinen, että tippa tulee linssiin kuunnellessa. (tunnetta ei tunnelmointia). |
Puoskari 14.06.2006 18:48:03 | |
---|
Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine hehe, repesin. Musiikki on perseestä. |
Märzä 14.06.2006 19:10:57 | |
---|
Rauli Badding Somerjoki - Fiilaten ja höyläten Kyllä välittyy meinaan hyvin, että sälliä panettaa suht roimasti. Etsitään laulajaa hevibändiin!!! |
Apricot 14.06.2006 19:30:27 | |
---|
Mua huvittaa tää ketju niin paljon, että laitanpa oman vastaukseni. Shitter Limited: Helena Pesola On Huora. Siinä sitä on tunteen paloa. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
mattiz 16.06.2006 22:23:07 | |
---|
Shitter Limited: Helena Pesola On Huora Hohhoh, jätkät vetää semmosella tunteen palolla että! Asiaan, ainakin Emperorin The Wandererissa on sitä tunnetta, miten sen nyt selittäis, synkkää tai jotain... Don't hate the players, hate the game! |
mafiakingkong 16.06.2006 23:32:26 | |
---|
Santana - Black Magic Woman ja tietty Europe. Siinnä kaksi biisiä missä vedetään tunteella. Saa kovan fiiliksen aikaan. Guns N' Roses - Rocket Queen. Siinnä soolo osuudessa on tunnetta. Gunnareillakin olisi useampi mainitsemisen arvoinen biisi.. |
Marshallga 17.06.2006 01:27:24 | |
---|
Black Sabbath - Black Sabbath. Tuossa on oikeasti "pelon" tunnetta mukana. Hevi on paskimmillaankin parasta. |
Wahi 17.06.2006 09:43:32 | |
---|
Santana - Black Magic Woman ja tietty Europe. Siinnä kaksi biisiä missä vedetään tunteella. Saa kovan fiiliksen aikaan. Samba Pa Ti:sta puhumattakaan! "Itse en ole paljoa teoriaa opiskellut vaan oon kanssa itseoppinut ja olen huomattavasti teoria kitaristeja parempi" - Eräs "tunnettu" mnettiläinen... |
Heepu 20.06.2006 00:40:24 | |
---|
No ainaki Pink Floydin Timessa ja Comfortably numbessa on mahtava fiilis! Varsinki ku soolot "jyrähtää" kaijuttimista soimaan nii se on uskomaton mikä fiilis! Varsinki ku niitä kuuntelee LP:ltä jos sattuu omistamaan :) mut on ne muutenki helen tunnelmallisia biisejä. Sit kans Neil Youngin - Like a hurricanessa on hyvä fiilis. Bruce Springsteenin I´m on fire ja the River! Noi on tosi tunnelmallisia. I´m on fire on kiva kuunnella yksikseen illalla :) ja the River on todella... hmm... haikea biisi. Ja vielä the Arkin It takes a fool to remain sane, Tell me this night is over sekä the Most radical thing to do. Noissa biiseissä on ainaki tosi paljon tunnetta mukana ^____^ |
Pande 20.06.2006 22:32:26 | |
---|
Näitä olis kiva listata lisääkin (edellisen listauksen lisäksi) mutta pitää nyt mainita vielä tämä yksi maestro jolla on lähes biisissä kuin biisissä muhkeasti juhlallista tunnetta: Frank Sinatra "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
Les Partisans de la Grotte Pompeux #5 |
Heikki 20.06.2006 22:34:04 | |
---|
Santo & Johnny - Sleepwalk |
J.C 27.06.2006 23:38:36 | |
---|
Biisit joissa on tunnetta, mutta eivät ole herkkiä/koskettavia: MC5 - Kick Out The Jams. Rob Tyner laulaa tunteella. Iggy & The Stooges - Raw power. Aah Iggyn laulu ja soiton "karkeus" jotain aivan mahtavaa. Frank Zappa - Willie The Pimp Zappan soolotelussa on tunetta, vaikka muille jakaa. Rolling Stones - Start Me Up Keijo - Sedän kitarointi on jotain käsittämätöntä. Biisit joissa on tunetta, ja liikutaan hieman herkemissä tunnelmissa: Neil Young - Like A Hurricane ja Southern Man Kuten monissa muissakin Youngin biiseissä. Ozzy Osbourne - So Tired Ossi laulaa tuneteella (vaikka onkin luultavasti vetänyt rekkalastillisen kokkelia ennen kyseistä biisiä.) Dire Straits - Tunnel Of Love Aah, Markun kitarointi ja laulu. Derek & The Dominos - Layla. Erkin laulu, mies vetää tunteella. That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! Lemmy Kilmister |
Piraatti 28.06.2006 18:08:10 | |
---|
Ilo: Guns N' Roses - Sweet Chid O' Mine Suru: Hammerfall - Fallen One Viha: Pantera - Fucking Hostile Ahdistus: Guns N' Roses - Estranged Hilpeys: Dire Straits - Walk of Life Tapan itteni (ja kyseisen artistin) -tunne: Fareri Orgasmi: Steve Vai - Tender Surrender (ainakin Vai saa orgasmin) Ei näitä |
suoperkele 29.06.2006 22:45:50 | |
---|
Kaikki Panteran biisit :D You're so fat.. but yet... so cold |
suoperkele 29.06.2006 22:49:29 | |
---|
Zakk Wylde - In This River zakk muistelee dimebaggia meinas itku päästä ku katto ton videon :D You're so fat.. but yet... so cold |
shlässi 30.06.2006 13:21:35 | |
---|
Jos vaikka rokkiosastolta: Rainbow - I Surrender Whitesnake - Here I Go Again Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine Van Halen - Ain't Talkin' 'bout Love
ainakin gunnareiten SCOM:in loppuosasta tulee kylmätväreet. :o |
doom crew 30.06.2006 22:43:17 | |
---|
Näitä on paljon mut sanotaan nyt vaikka, BLS: In this river paljon surullisempaa biisiä ei enää voi tehdä R.I.P DIME. Ja sit vaikka Metallica Live is to die R.I.P burton |