Aihe: Mesan V-Twin kotistudion äänilähteenä?
1 2
passe
13.06.2006 20:16:00 (muokattu 13.06.2006 20:17:08)
Ihan mielenkiinnosta muuten: millaista soundia sä oot hakemassa? Mainitsit vaan ton 3-4 hyvää soundia, niin voi olla yhdestä etusesta noin monen soundin repiminen työn ja tuskan takia. Mä siis puhun nyt hyvistä soundeista, jotka on niitä parempia kuin podin ja tonelabin vastaavat.

Mutta pääpiirteittäin näin: analogiset etuasteet ja analoginen kaappisimu = parhautta ilman vahvaria. Mä ainakin diggailen enempi, kuin omistamistani mallintavista. Jos mulla ois tarvetta laajentaa nyt soundipalettia, niin mä ostaisin varmaan uuden kaappisimulaation (Red Boxin) ja jonkun kivan kasaripäristimen käytettynä.

Mikaan niponuuka hifisti en ole tuon soundin suhteen, kunhan ei kuulosta Hangon keksipaketilta eika Matrix-digilta... Rumpalismiehia kun ollaan, niin ei ole paassyt viela muodostumaan mitaan omaa pakkomielle soundia. Lahinna biisin kirjoitukseen, bandin sisaiseen demoiluun jne. tulee toistaiseksi kaytettya naita kotipeleja. Toki myohemmin sitten vahan totisempaankin demoiluun. Kylla tuo Microcube alkaa aika nopeasti jurppimaan, se ei vaan...

Ihan perus poprock-hardrock-perusheavy ja miksei vahan bluesahtavaakin soundeja kaytan. Eihan mulla ollut hajuakaan, etta tallaisiakin vehkeita on olemassa. Sita niin helposti eksyy kaidan tielta tassa Pod&Co. digi-viidakossa...

Edit:) Sori naa puuttuvat Æ:t Ja Ø:t... Ei natsaa talla koneella.
"Good is in the details..."
Antti1
13.06.2006 21:14:47
Mikaan niponuuka hifisti en ole tuon soundin suhteen, kunhan ei kuulosta Hangon keksipaketilta eika Matrix-digilta...

Joo, tervetuloa vaan kerhoon, vaikkei vielä olekaan mitään pakkomielteenomaisia päähänpinttymiä. :)

Mulla on vähän se vika, että kotona pitää kuulostaa tasan tarkkaan yhtä hyvältä kuin levyllä. Lukuunottamatta niitä tuplauksia yms. siis tietenkin. Kuitenkin niin valmis soundi, että se istuu suoralta kädeltä haluamallani tavalla miksaukseen. Tiedätkös, tämän ettiminen ei ookkaan sitten niin helppoa ja halpaa puuhaa pitemmän päälle. Onneksi mulla on jo kaksi aivan erilaista soundimaailmaa käsillä, mutta vielä puuttuu se täysin pieruton ja jyräävä ahtojuntta, jossa ei ole enää mitään selittelemistä. Aavistelen pahaa hinnan suhteen, vaikkei laite olekaan tiedossa vielä... :|
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Listen
13.06.2006 21:38:31 (muokattu 13.06.2006 21:41:02)
Vielä tyhmä kysymys: jos vahvistimessa olisi efektilooppi (Loop Send & Loop Return),
saisiko loopin ulostulosta signaalin Red Boxille ja sen kautta esimerkiksi mikserille?

Olihan se ostettava...

Mulla oli aikoinaan SansAmp GT2. Muuten hyvä peli, mutta kaiutinsimuulatiot eivät
oikein miellyttäneet. Jo silloin kävi Red Box mielessä, mutta hinta oli silloin esteenä.
Antti1
13.06.2006 21:49:38
Vielä tyhmä kysymys: jos vahvistimessa olisi efektilooppi (Loop Send & Loop Return),
saisiko loopin ulostulosta signaalin Red Boxille ja sen kautta esimerkiksi mikserille?

Kyllä kyllä. Looppihan on vaan tommonen ulostulo ja sisäänmeno etusen ja päätteen välissä. Riippuen vähän loopin toteutustavasta, niin tuollahan saa periaatteessa vahvarin vaimennettua, kun ei mene päätteelle tavaraa. En nyt osaa ulkoa sanoa miten näissä nykyään myytävissä Red Boxeissa on asian laita, mutta kai niistäkin saa puhtaan signaalin ulos myös. Sen voi sitten tarvittaessa vetää siihen loop returniin kiinni.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)