Aihe: 00:00 Yle2 Live: System of a Down
1 2 3 4 5
Max-X
12.06.2006 20:04:10
Toivottavasti se tauko tekee hyvää, kyllä tuon bändin tarinan soisi kaikesta huolimatta jatkuvan!

mä en kaipaa yhtään uutta mezmerizä tai hypnotizeä...

uuden toxicityn kylläkin
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
Lord of the strings
12.06.2006 20:12:24
Oli väsynyttä meininkiä. Odotin paljon enemmän. Soundit oli tosiaan kököt ja esiintyminen muistutti lähinnä tikkuja paskassa/Dream Theateria.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
marke-
13.06.2006 01:45:29
Uskokaa jo että ne bändit jotka studiossa kompuran avulla tehdään tiukaks ja iskeväks on juuri tollasia sitten livenä.

*köh*strappingyounglad*köh*

Eipä tuo ollut ku simppelisti tylsä tuo soadin esitys.
Seksi
greshgurt
13.06.2006 01:45:41
Olihan tuo vähän väsynyttä menoa, mutta ei kannattaisi tuon perusteella mielestäni SOADin livevetoja tuomita. Itse olen nähnyt bändiltä todella energisiä ja iskeviä keikkavideoita, ihan Mezmerize/Hypnotize -ajaltakin. Ja esimerkiksi Mars Voltan lämmittämä jenkkikiertue viime vuodelta on kuulemma hemmetin hyvää soittoa.

Tuossa nyt saattoi olla jotain kiertueväsymystä tai ehkä jopa tympääntymistä bändin tuon(tämän?)hetkiseen olotilaan. Ei sinällään outoa, jos tollasten vetojen jälkeen kuuleekin huhuja Tankianin HIV:stä, hähä.

Edelleenkin pidän SOADia kyllä hemmetin kovana livebändinä, ja todellakin haluaisin itsekin heidän soittoaan todistaa. Mieluiten ehkä vähän pienemmällä venuella kuin tuossa pätkässä.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
moottorisaha
13.06.2006 02:57:23 (muokattu 13.06.2006 03:04:00)

Lavalla saa liikkua :)
Joskus näin aikaisemminkin SOADin keikan telkusta ja lavaesiintyminen oli samaa, yhtä tylsää kuin Dream Theaterilla . Tennarit liimattu esiintymislavaan ja siinähän sitä sitten seistään omassa spotissa alusta loppuun. Harvinaisen tylsä bändi livenä.

Tuo DT-juttu on taas näitä niin perinteisiä Mnet-totuuksia. James Labriehan hyppii jatkuvasti edestakaisin lavaa, Mike Portnoy vetää poikkeuksellisen elävää show:ta rumpaliksi (soittaa välillä seisaalteen, pyörittelee keppejä näyttävästi ja muutenkin joraa ihan kunnolla sen musiikin tahtiin) ja Rudess ilmeilee sekä pyörii niin paljon sen kiipparin kanssa, kun kiipparilla on mahdollista. Petruccilla on nykyään selkeästi hillitympi lavaesiintyminen, mutta kyllä hän ainakin Helsingin keikalla ihan musiikin tahtiin liikkui, vaikka ei mitään simpanssishowta vetänytkään. Myung on taas tyyppeistä se joka seisoo lähes koko keikan paikoillaan. Eipä esim. jollain Metallicalla tuota bändiä ihmeellisempää lavashow:ta ole, niinkuin ei oikeastaan valtaosalla muistakaan bändeistä. Harvalla bändillä se homma pohjautuu siihen että venkoillaan lavalla kuin apinat, vaan siihen että vedetään niitä biisejä hyvällä meiningillä.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
ANtTIKRISTUS
13.06.2006 07:07:52
Tuo DT-juttu on taas näitä niin perinteisiä Mnet-totuuksia....

Itsekkin miltei avauduin, mutta onneksi teit sen ensin ja kiteytit kaikki ajatukseni joten säästyin kirjoittamiselta :)
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Jokunen
14.06.2006 15:40:45
Tänään tulee ilmeisesti tuo sama pätkä uusintana. Sama kanava, sama kellonaika.
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
strophe
14.06.2006 22:24:13
Malakian vetää kyllä stemmat kankuille melkein järjestään. Ei sen puoleen, en itsekään pystyisi parempaan, mutta jostain kumman syystä vain harvassa kohdassa mies heittää kohdalleen ja vaikka levyllä lauluääni kuulostaa suhteellisen "tiukalta" ja "hallitulta", niin livenä ääni horjuu, "vuotaa" ja kuulostaa "löysältä". Liekö syy sitten energisen esiintymisen vaatimasta verosta vai studioajan määrässä... Mieluummin jättäisi puhtaat laulut kokonaan Tankianille ja keskittyisi vetämään ainoastaan niitä huutoja. Jostain syystä Lonely Day kuitenkin menee nuotilleen, sääli vain, että kyseessä on niinkin paska kipale... :(
Helppoa kuin lapsen lyöminen!
Marwel
14.06.2006 22:42:15
Serj mun mielestä vetää todella falskisti. stemmat joo reisille menee mutta ei syy yksin malakian ole. Tossa pätkässä ahisti itteä ainaki tankianin syna joka oli melko juustonen. välistä tuntuu että serj pysyy nuotissa hyvin mutta välistä hänellä katoaa kokonaan. mutta ei siinä mitään.. levyllä bändi on kyllä yks tämän hetken kovimmista livenä ei.
kingdom
14.06.2006 23:29:13 (muokattu 14.06.2006 23:29:32)
Melko tylsä ohjelma.

Tässä on aivan sairaan tiukka keikka SOAD:in alkupäästä: http://video.google.com/videoplay?d … ;q=system+of+a+down+duration%3Along

Ekan levyn biisejä, me likey.
petrutsi
14.06.2006 23:30:12
Minusta tuo kakkosen pätkä oli soadin livevetojen paremmasta päästä mitä niitä oon nähny. Soitto ja laulu pysy tuon bändin asteikolla hyvin kasassa.
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?
south_of_heaven
15.06.2006 00:08:36
on tainnu jäädä symbaalit ilman mikkejä.
itki south_of_heaven
Juugeli
15.06.2006 00:10:51
Melko tylsä ohjelma.

Tässä on aivan sairaan tiukka keikka SOAD:in alkupäästä: http://video.google.com/videoplay?d … ;q=system+of+a+down+duration%3Along

Ekan levyn biisejä, me likey.

No onpas tosiaan hiukan eroa tasossa. Johtopäätös: Malakianin pitäisi keskittyä lavalla mahdollisimman paljon pelkkään soittamiseen ja Tankiania ei saa päästää lavalle ilman partaa.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
south_of_heaven
15.06.2006 00:20:42
soittaako ne chop sueyn?
itki south_of_heaven
jigsore
15.06.2006 00:20:57

Onpas vain suht ponneton meininki.
jo nyt on saatana
Jetku
15.06.2006 01:01:20
Ei vakuuta. Aika tylsännäköistä.
Leper Messiah
15.06.2006 01:32:24
*köh*strappingyounglad*köh*

Eipä tuo ollut ku simppelisti tylsä tuo soadin esitys.

SYLillä on sentään oikea sekopää eikä huumehörhöjä. ja sekopäisyys ei vaikuta soittoon, toisin kuin tuo jälkimmäinen vaihtoehto...

sori.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4
Juhani
15.06.2006 05:48:30 (muokattu 15.06.2006 17:32:39)

Unohtakaa, oon kännissä taas sekoillu.
miscage
15.06.2006 09:02:23 (muokattu 15.06.2006 09:03:16)
sääh.......
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)