Aihe: Monitorointi kura- kamoilla ?
1 2 3 4 5
sormunen
12.06.2006 18:14:28 (muokattu 12.06.2006 18:30:14)
En silti mielelläni lähde vertailemaan vanhan ja uuden tekniikan paremmuutta keskenään koska se menee yleensä hyödyttömäksi väittelyksi.

Sä oot kuitenkin ainoo, joka sitä tekee. Kaikki muut tässäkin tuntuvat ymmärtävän oikein hyvin, mistä on kyse.

PS EDIT:
- ja sen saavuttaminen ei ole ihan vaivatonta.

Niin, eikö olekin ihmeellistä, että saavuttaakseen jotain pitäis nähdä vähän vaivaakin?
Roberto
12.06.2006 18:24:57

Mäkin soitan edelleen joitakin skittaosuuksia ton vanhan Rockmanin läpi.

uhh.... aika vintagea.

Vaikka vahvistin puoli olisikin kondiksessa niin ei se kaiuttimesta ulostuleva taajuusvaste ole yleensä kovin kummoinen, varsinkaan yläpään osalta.

No, se on vanhassa Goodmansissa (vaikka) kulahtanut se yläkerta muutamassa vuosikymmenessä. Elementin vaihdolla pääsee lähemmäs sitä hommaa mitä laite uutena on tuutannut.

Se vaan maksaa niin paljon, ettei se kannata. Tuotanto on kallista ja samoin hyvät levysoittimet. Kun puhutaan siitä miten hyvältä vinyyli voi kuulostaa niin täytyy aina myös muistaa, että kyseessä on silloin kaikkien osatekijöiden paras optimaalinen suorituskyky - ja sen saavuttaminen ei ole ihan vaivatonta.

Tätä samaa läppää teinit käyttää nykyään mp3 vs. cd-keskusteluissa. Ku ne soittimet ja levyt maksaa niin paljon... ripurapu, maksaa mitä maksaa, jos soundi on kuningasta.
kivi
12.06.2006 19:06:21
uhh.... aika vintagea.

Rockman on kasaria, ei vintagea. Siteeratakseni vanhaa kaveriani Kossu Korhosta: "Vanha paska ei ole aina vintagea, joskus se on vain vanhaa paskaa."

Samassa osastossa kuin sun Rockmanis, mutta vintagea, on mun Roland SIP -etuaste. Se on kasaria JA vintagea.
:-)

No, se on vanhassa Goodmansissa (vaikka) kulahtanut se yläkerta muutamassa vuosikymmenessä. Elementin vaihdolla pääsee lähemmäs sitä hommaa mitä laite uutena on tuutannut.

Hmm. Kyllä mä luulen että vika on muualla kuin elementissä. Elementit nimittäin soundaa aina vain paremmilta siihen hetkeen kunnes ne hajoaa. Vähän niinku hyvin tehdyt bootsit tai farkut - just kun ne on kuin toinen nahka, ne ei enää kestä mistään kohti kasassa.

Tätä samaa läppää teinit käyttää nykyään mp3 vs. cd-keskusteluissa. Ku ne soittimet ja levyt maksaa niin paljon... ripurapu, maksaa mitä maksaa, jos soundi on kuningasta.

Mä olen niin saita mies, että jos hyvän soundin saavuttaminen olis olennaisesti kalliimpaa kuin huonon soundin, en ehkä olis lähtenyt sille tielle ollenkaan. Onneksi se ei ole, päinvastoin.
:-D

Kyse on valinnoista, tiedosta ja ymmärtämisestä
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Roberto
12.06.2006 19:37:56

Rockman on kasaria, ei vintagea. Siteeratakseni vanhaa kaveriani Kossu Korhosta: "Vanha paska ei ole aina vintagea, joskus se on vain vanhaa paskaa."

My point exactly... :)

Hmm. Kyllä mä luulen että vika on muualla kuin elementissä. Elementit nimittäin soundaa aina vain paremmilta siihen hetkeen kunnes ne hajoaa. Vähän niinku hyvin tehdyt bootsit tai farkut - just kun ne on kuin toinen nahka, ne ei enää kestä mistään kohti kasassa.

Paremmalta kyllä, mut taajuusvaste tuppaa kapenemaan molemmista päistä jo ennenkuin mitään korvinkuultavaa "huonoutta" ilmenee.

Kyse on valinnoista, tiedosta ja ymmärtämisestä

Sepä se.. joskus ehkä myös budjetista, mut toivottavasti ei koskaan viitseliäisyydestä.
Timo JM
12.06.2006 21:02:54

Mä luulin Sormunen, että sulla on vaan huono päivä mutta kun tsekkasin noita sulle tulleita pikaviestejä niin huomasin, että kyse onkin sun persoonallisuudesta. Sä oot kunkku!
...siis mun mielestä.
sormunen
12.06.2006 21:47:08 (muokattu 12.06.2006 21:59:34)
Mä luulin Sormunen, että sulla on vaan huono päivä mutta kun tsekkasin noita sulle tulleita pikaviestejä niin huomasin, että kyse onkin sun persoonallisuudesta. Sä oot kunkku!

Huono päivä?

PS EDIT: Jatketaan nyt sen verran, että sähän itse väität jotain ja sitten sä rupeet puhuun "asenteellisesta diggailusta" kun kaikki muut mainiosti ymmärtävät, että on aikoja ja musiikkia ja erilaisia teknisiä ratkaisuja. Sit sä sanot, että sä et lähde vertaileen ja samaan hengenvetoon väität, että nykyiset ratkaisut ovat absoluuttisesti parempia.

En mä oon koskaan aiemmin viitsinyt puuttua sun juttuihisi, mutta sen verran voisin sanoa, että sulla tuntuu olevan pientä taipumusta yrittää löytää joku oikotie, joku plugari tms, joka hoitaisi huolimattoman esityön ikäänkuin vähällä vaivalla kuosiin. Asiat eivät kuitenkaan mene niin.

Sitten vielä ihan yleisesti, niin taidehistoria ei tunne semmosta kehityskulkua, että taide paranisi tekniikan muuttuessa. Eikä muuten sitäkään, että tekniikka paranisi siten, että esmes aiempi taideteos olisi "parempi" jos se tehtäisiin uudemmin keinoin. Amerikkalaisethan kyllä ovat harrastaneet "paranneltuja klassikoita". Tekniikka kyllä tietysti muuttuu ja sillä lailla vaikuttaa sisältöön.

Rock´n rollissa tää tietysti korostuu, koska siinä on ihan historiankirjan nimenkin perusteella kyse soundista, "Sound of the City". Se koostuu biisin rytmistä, melodiasta, soitosta, soittokamaratkaisuista, äänityksestä jne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)