Aihe: Musaliikkeissä kannattaa soittaa mitä?
1 2 3 4 5 6
Nieby
10.06.2006 23:49:56 (muokattu 10.06.2006 23:50:23)
juu ei ole.. mutta paranoid on aina paranoid..

E: eipä oo montaa kuuluisampaa heavy-biisiä..
simon cykkeli
11.06.2006 01:04:06 (muokattu 11.06.2006 01:05:19)
Meneppäs soittamaan tunniksi smoke on the waterin alku riffiä ja kerro että tulit vain testailemaan niin ainakin lennät ulos :D

...di di diii, di di didiii, di di diii, di diiii....
Playing guitar rocks!! :)
Highway Star
11.06.2006 12:59:20
Vedä vaikka Hendrixin Purple Haze helppo mutta kuulostaa makeelta
kuriken
12.06.2006 01:31:15
Soita niitä biisejä mitä tykkäät soittaa muutenkin. Jos musakaupan sedillä on sanottavaa, tiluta ne suohon!

Näinhän se mennee
Olet hullu
- Eikä kukaan huomaa sitä
miktol
12.06.2006 15:52:03
Mulla on sellainen tapa testailla uutta kitaraa (tai vahvistinta), että soittelen tietyt vakkaririffit/kompinpätkät läpi. Ne on niin tuttuja, että pystyn keskittymään itse asiaan eli kitaran tuntumaan ja ulos tulevaan soundiin. Soitettavien pätkien ei tarvitse edes olla pitkiä. Jos kitara tuntuu hyvältä, niin soittelen lisäksi jotain ihan mitä sattuu biisin pätkää, millä vielä varmistan että kitara tuntuu hyvältä. Usein soittelen kitaralla ensin jonkun aikaa ilman vahvistusta, että saa paremmin fiilarin tuntumasta ja sit jos se miellyttää, kytken sen vasta vahvariin.

Eli mun mielestä kannattaa soittaa semmoisia pätkiä, jotka sujuu helposti. Vaikeusasteella ei ole mitään merkitystä. Se on ihan sama mitä muut ajattelee. Itselleenhän sitä kitaraa on ostamassa ja sen pitää miellyttää tuntumaltaan ja soundeiltaan. Sitähän siinä kai kokeillaan, eikä olla vetämässä soolokeikkaa. :)

Vielä kun kokeilet toisistaan tyyliltään eroavia pätkiä, niin saat mahdollisimman monipuolisen kuvan kitaran sopivuudesta eri musatyyleihin. Kannattaa kokeilla kaikki mikin asennot puhtailla sekä säröillä samalla riffillä.
Veco
12.06.2006 16:01:07
Pantera toimii aina.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
apenaattori
12.06.2006 16:13:28
Mulla on sellainen tapa testailla uutta kitaraa (tai vahvistinta), että soittelen tietyt vakkaririffit/kompinpätkät läpi. Ne on niin tuttuja, että pystyn keskittymään itse asiaan eli kitaran tuntumaan ja ulos tulevaan soundiin. Soitettavien pätkien ei tarvitse edes olla pitkiä. Jos kitara tuntuu hyvältä, niin soittelen lisäksi jotain ihan mitä sattuu biisin pätkää, millä vielä varmistan että kitara tuntuu hyvältä. Usein soittelen kitaralla ensin jonkun aikaa ilman vahvistusta, että saa paremmin fiilarin tuntumasta ja sit jos se miellyttää, kytken sen vasta vahvariin.

Eli mun mielestä kannattaa soittaa semmoisia pätkiä, jotka sujuu helposti. Vaikeusasteella ei ole mitään merkitystä. Se on ihan sama mitä muut ajattelee. Itselleenhän sitä kitaraa on ostamassa ja sen pitää miellyttää tuntumaltaan ja soundeiltaan. Sitähän siinä kai kokeillaan, eikä olla vetämässä soolokeikkaa. :)

Vielä kun kokeilet toisistaan tyyliltään eroavia pätkiä, niin saat mahdollisimman monipuolisen kuvan kitaran sopivuudesta eri musatyyleihin. Kannattaa kokeilla kaikki mikin asennot puhtailla sekä säröillä samalla riffillä.

No tässähän se on aika hyvin sanottu.
Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan.
Volcom
12.06.2006 16:36:07
Tässä olis pari biisiä alkajaisiksi jotka keräis rispektiä:

- Paranoid
- Smoke on the water
- Breaking the law
- Sweet child o mine
- Stairway to heaven
- Nothing else matters
- Trooper

Kokeile, ja kerro mitä tykätään. *hymiö*
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
Kasperi Tervonen
12.06.2006 16:56:14
Kannattaa kokeilla myös tätä: Nappaa joku multiefekti avaruusalus (esim. pod xt tai boss GT8), ruuvaa sieltä ulos mahdollisimman kieroutuneen kuuloinen efektimössö ja soita sen jälkeen mitä tahansa kappaletta.
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
Tasapaino
12.06.2006 18:16:57
Kannattaa kokeilla myös tätä: Nappaa joku multiefekti avaruusalus (esim. pod xt tai boss GT8), ruuvaa sieltä ulos mahdollisimman kieroutuneen kuuloinen efektimössö ja soita sen jälkeen mitä tahansa kappaletta.

Mieluiten juuri näitä vähän ylempänä mainittuja..
Ora et labora.
Kasperi Tervonen
12.06.2006 18:52:03
Mieluiten juuri näitä vähän ylempänä mainittuja..

Jeps, varsin käyttökelpoista materiaaliahan tuossa tuli mainittua. :)
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
kh 203
12.06.2006 20:45:25

Soita bodomia ja me kaikki täällä m.netissä nostamme sinulle hattua!
Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings )
ogre
14.06.2006 01:14:51
On varmaan jo sanottukin mutta kyllä musiikkikaupan setää aina kiinnostaa kuulla nuorten miesten raiskaavan smokeonthewateri tai stairwaytoheaveni. Niitä kun ei kukaan ikinä musiikkikaupassa soita!
Apricot
14.06.2006 02:44:18
...kyllä musiikkikaupan setää aina kiinnostaa kuulla nuorten miesten raiskaavan smokeonthewateri tai stairwaytoheaveni.

Stairway onkin mielenkiintoinen tapaus. Sehän on hieno biisi, joka vain on kärsinyt kauhean inflaation juuri tämän kitarakaupparenkutuksen takia.

Esitin kappaleen vähän aikaa sitten hautajaiskeikalla arkun vieressä akustisella rimputellen. Onhan se vähän outoa vetää sitä niinkin arvokkaassa tilaisuudessa, kun muuten se biisi on aikalailla vitsiksi muuttunut.

Ruvetkaa soittamaan Albinonin Adagiota kitarakaupoissa:)
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Jucciz
14.06.2006 02:51:45
Vedä vaikka Hendrixin Purple Haze helppo mutta vaikea saada kuulostaa makeelta
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Markus Y
14.06.2006 10:40:02

Palikkatilu92
14.06.2006 11:31:57
No kun kerta AC/DC:stä tykkäät niin soitappas Thunderstruck:)
Twistyh
14.06.2006 13:04:43
Minun mielestä kaikilla on oikeus soittaa mitä haluaa missä tahansa.
-Prokitaristi-
18.06.2006 11:13:27
Black metal toimii kanssa mainiosti. Veikeää sakkia ne musakaupoissa pyörivät synkät sahaajat.

Ai tuleeko nekin ennen keskiyötä ulos pimennostaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)