Aihe: Fender Rhodes Mark II (suitcase piano) 1979
1 2
freeze
08.06.2006 19:54:13
MISSÄ on pyssyn kommentit ??? :P
tonecab
09.06.2006 15:48:23
...orginaali muutoin kun että reunat on siististi listoitettu alumiinilistalla paremmin roudauskestäväksi. Samoin on lisätty tukevammat kahvat sekä kansiosaan että varsinaiseen soitinosaan. Työn jälki ammattitaitoista.

Kunnon puristi olis kauhuissaan tuosta... Oli työn jälki miten ammattitaitoista tahansa!

Soundi sai tällaisen amatöörinkin ihon kanalihalle, nyt vasta ymmärrän miksi
tästä soittimesta keskustellaan/kirjoitellaan tunteella.

Itse en ymmärrä mistä tää vouhotus johtuu. Olen omistanut neljä eri aikakauden Rhodesia joskus eikä yhtään niistä ole ikävä, paitsi että tän vouhotuksen takia niistä sais nyt paremman hinnan.

Suurin osa on näistä laitteista on ala-arvoisessa kondiksessa nykyään, eikä se soundi edes sovi kaikkeen musaan missä sitä nyt kuulee käytettävän. Ja ne sammuttajat...No joo, antaa olla!
zorro
09.06.2006 17:18:46 (muokattu 09.06.2006 17:19:53)
Itse en ymmärrä mistä tää vouhotus johtuu.

minä ymmärrän täysin mistä se johtuu. en oo vielä kauniimman kuulosta soitinta kuullu.

Ja ne sammuttajat...No joo, antaa olla!

Jos tarkotat damppereita, niin nehän on aika olennainen osa ääntä tuossa vehkeessä.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
tonecab
10.06.2006 16:01:43
... en oo vielä kauniimman kuulosta soitinta kuullu.

Jos se on kuosissa, joo. Niitä on erilaisia, ja kaikki eivät kyllä niin jätti-kauniilta kuulosta.

Jos tarkotat damppereita, niin nehän on aika olennainen osa ääntä tuossa vehkeessä.

Älä! Sillä kuuluisalla Corean "lokkilevyllä" on yks biisi, nimeä en muista, jota ei oo pystynyt soittamaan millään tapaamallani R:lla. Niiden damppereiden säätämisessä menee ikä ja terveys. Rhodesin koneisto on vitsi. Hyvän yksilön löytäminen on aivan tsägää!

Joku fiksu vois kertoa onko sillä virityksen "levityksellä" merkitystä Rhodesissa, vai onko sekin vain hienostelua? Muistaakseni jo joskus muinoin oli puhetta että Rhodesin yläsävel-sarja on sen verran "köyhä", että tasavireisyys ei tuota samanlaisia ongelmia kuin akustisessa pianossa?!

Luulen vahvasti että asiassa on enemmän kysymys taas kerran statuksesta. Onhan se tyylikäs standi muulle kiipparille!
uneksija
11.06.2006 12:08:59
Itse en ymmärrä mistä tää vouhotus johtuu. Olen omistanut neljä eri aikakauden Rhodesia joskus eikä yhtään niistä ole ikävä, paitsi että tän vouhotuksen takia niistä sais nyt paremman hinnan.

Suurin osa on näistä laitteista on ala-arvoisessa kondiksessa nykyään, eikä se soundi edes sovi kaikkeen musaan missä sitä nyt kuulee käytettävän. Ja ne sammuttajat...No joo, antaa olla!

...
Luulen vahvasti että asiassa on enemmän kysymys taas kerran statuksesta. Onhan se tyylikäs standi muulle kiipparille!

Huh! Nyt kun tämä totuus Rhodeseista on selvinnyt, ehdotan, että kaikki kyseisen tuhnun soittimen omistavat ihmiset ottaisivat minuun yhteyttä pikaviestitse, jotta voisin kerätä nämä ala-arvoiset "pianot" pois ja hävittää ne asiaankuuluvin keinoin! ;)
tonecab
11.06.2006 12:54:38
...Huh! Nyt kun tämä totuus Rhodeseista on selvinnyt, ehdotan, että kaikki ...

Pointti oli lähinnä se, että tossa ko. soittimen hehkuttamisessa on aimo-annos hypeä! Jutustelua ja höpinää enemmän kuin asiaa...
musamies
11.06.2006 14:19:23
Mulle on jäänyt vähän epäselväksi kun kyseinen soitin on nyt muotia, niin missä sitä käytetään kun ei pahemmin näy keikoilla?

Mun mielestä Rhodes oli kiva. Merkittävänä käyttöä rajoittavana tekijänä kun ääniä on vain yksi ja sama ja laite kuitenkin aika painava. Mulla oli alakaapillinen malli.
kilmins
12.06.2006 13:08:42
Yksi ja sama ääni, vähän niin kuin sähkökitarassakin ;) Rhodeseja näkee mun mielestä yllättävän paljon keikoilla, ottaen huomioon painon. Aina ovat mielestäni syystä mukana olleetkin. Voin tosin uskoa, että niiden kuuluisien soundien löytäminen voi olla enemmän kuin hankalaa, mutta minkäpä soittimen kanssa ei olisi?
musamies
12.06.2006 15:39:49
Yksi ja sama ääni, vähän niin kuin sähkökitarassakin ;) Rhodeseja näkee mun mielestä yllättävän paljon keikoilla, ottaen huomioon painon.

Vissiin sitten näen väärien bändejen keikkoja kun mä en ole yleensä Rhodesia nähnyt paitsi aikaisemmin omilla keikoillani! Yleensä on mukana vain niitä synan lattanoita.

Yhdellä ja samalla äänellä meinaan sitä, että siinä on Rhodesille tunnusomainen ääni, mutta ei voi valita vaikka tavallista pianoa, Hammondin ääntä tai jousia.

Itsellä ainakin keikat tuppaa olemaan sellaisia, että kovin montaa erilaista soitinta ei tarvi, mutta on hyvä jos on useampi ääni kuin yhden soittimen. Edellisellä keikallani, jotka oli 50 vuotispäivät, taisin parissa biisissä käyttää Rhodesin tapaista ääntä MR Ray ohjelmalla tuotettuna.
musamies
12.06.2006 15:50:53
sillä painolla lienee osuutta asiaan.

Mä kuskailin välillä alakaapillista Rhodesia yksin henkilöautolla nokkakärryä apuna käyttäen. Ties vaikka kuskailisin vieläkin jos Rhodesissa olisi ollut midi. Oli kuitenkin turhan raskas yksin raahattavaksi.

Mulla ainakin jonkinlainen kynnys muodostuu siitä onko vehje kuljetettavissa kohtuullisin ponnisteluin yksin sinne, missä sitä tarvitaan vai pitääkö siinä olla muitakin raahaamassa.
samulijp
12.06.2006 16:19:22
Suurin kynnys Rhodesin roudaamisessa on imho Nord Electro mutta näyttää niitä silti eksyvän ihan mukavasti lauteille. Käykää enemmän keikoilla muusikot hyvät.
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
M.i.k.key
12.06.2006 16:39:17
Just ääniteltiin yhtä alakaapillista hyvää yksilöä...
timanttista
Möllisty!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)