Stratocaster_90 12.06.2006 11:10:17 | |
---|
Tykkään naksuttaa kaikki sormet kerralla (paitsi peukalot), ja sitten peukalot erikseen jonkun krovan juuressa kun niistä lähtee kova naksaus. Mutta mun polvet on pitäny jo ainakin vuoden hirveetä natinaa tietyssä asennossa. |
Minulla tämä on erittäin paha tapa. Itellä tämä on aivan saatana kova äänistä. Kesken kokeen pari kertaa naksutellut näitä niin puol luokkaa säikähtää. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
Disposable 12.06.2006 17:58:37 | |
---|
Itellä tämä on aivan saatana kova äänistä. Kesken kokeen pari kertaa naksutellut näitä niin puol luokkaa säikähtää. Onpahan muuten asiasta kolmanteen koetilanteesta jouduttu joku ihminen poistamaanki kun hermostuneena jatkuvasti naksutteli sormiaan niin että muut koetta tekevät oli seota. Itsekkin naksuttelen. Se alkaa olla jo tiedostamattoman toiminnan tasolla, monesti hoksaan naksuttelevani vasta kun joku toinen huomauttaa naksuttelusta. Eikä tunnu missään, ainakaan vielä. Thrash on rässiä. |
Ze Kink 12.06.2006 18:26:03 (muokattu 12.06.2006 18:26:17) | |
---|
Naksuttelen joo, joskus ala-asteella alkoi kun kisailtiin ketkä saa naksuteltua enemmän. Sen verran itsekin tiedän, että haittaa siitä ei pitäisi olla. Onhan mulla oikea kyynärpää naksunut koko ikäni aina kun käden laitan koukkuun, ja aivan normaalisti se toimii edelleen. Oikea nilkka on aina naksunut myös. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Juustonaksu 12.06.2006 19:27:44 | |
---|
Naksuttelen joo, joskus ala-asteella alkoi kun kisailtiin ketkä saa naksuteltua enemmän. Sen verran itsekin tiedän, että haittaa siitä ei pitäisi olla. Onhan mulla oikea kyynärpää naksunut koko ikäni aina kun käden laitan koukkuun, ja aivan normaalisti se toimii edelleen. Oikea nilkka on aina naksunut myös. Normaaliahan tuo. Itselläni sama tilanne: oikea kyynärpää ja nilkka naksuu usein. Kyynärpään naksumisesta on lähinnä haittaa esim. painoja tai raskaita esineitä nostellessa, jos se jää tavallaan "jumiin" ennen sitä naksahdusta. Se on todella ilkeä fiilis. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
saha 12.06.2006 21:58:19 | |
---|
- Sormeni ei naksu vetämällä, mutta kun pistän sormen koukkuun ja taitan sitä kämmenselkää kohti samalla rystystä painaen, lähtee infernaaliset rutinat. - Polvet kuulostavat aina alle 90:n asteen koukistuksessa siltä, että lumpiot räjähtää murskaksi. -Oikea kyynärpää päästää reipasta rutinaa, oikein paukahtelee, kun sen silloin tällöin ojentaa suoraksi ja kiertää kämmentä myötäpäivään. Hauskojahan nuo oikeastaan on. Aina kuulee sitä, että "vanhana saat varmasti pahan reuman", paskapuhetta se on. Olen viimeaikoina alkanut reenata varpaiden ruksauttelua. Kaveri kerran saunaillassa näytti miten varpaat ruksuu niin että sauna kajahtaa, ja haluan oppia saman. SM-säteilykvantin (fotonin) energiahan on kääntäen verrannollinen sen aallonpituuteen, eli pisimmillä radioaalloilla on pienin energia ja lyhytaaltoisilla gammasäteillä suurin. |
sn 12.06.2006 22:22:25 | |
---|
"Hei, olen Santtu ja olen naksuttelija. "Hei Santtu!" Sormet naksuu sekä normaalisti koukistussuuntaan että sivuttain ja olen myös edellä mainitun varpaiden rusauttelun taitaja. Lisäksi vasen nilkka napsuu rappusissa ja alamäessä. Eräs naksuttelutoverini tosiaan on aina väittänyt että se pauke tulee siitä että nivelissä on painetta ja että se on harmitonta. Hyvä jos näin tosiaan on. Ennemmin kyllä luopuisin kitaransoitosta kuin naksuttelusta. |
diabami 13.06.2006 11:45:09 | |
---|
Minun mummollani on keskisormessa oleva jänne taittunut sivulle aika pahan näköisesti, koska hän oli naksutellut sormiansa koko ikänsä. Enkä valehtele. |
npk 13.06.2006 12:05:33 | |
---|
Minulla on jäänyt kynsien pureskelun ohella myös sormien naksuttelu syystä tai toisesta pois. Tai ainakin sitä tapaa ei enää ole. Joskus harvoin sormet kuitenkin tuntuvat siltä, että on kerta kaikkiaan pakko naksauttaa ne takaisin kuosiin :) Kitaransoitto ei vaikuta naksuttelutarpeeseen mitenkään. "Oh by the way, which one's Pink?" |
tyrol 13.06.2006 12:39:22 | |
---|
Luin jostain lääkärien lehdestä (vanhemmat ovat sairaanhoitoalalla) jutun tästä naksuttelusta ja siinä väitettiin että naksuttelusta ei olisi haittaa. Jutussa sanottiin myös että naksahdukset syntyy pienistä kaasukuplista nivelten alueilla, jotka sitten poksahtaa naksuteltaessa. Itse en noihin kaasukupliin kyllä uskoisi. |
SuvantoJ- 13.06.2006 13:02:52 | |
---|
Jepjep, vähän kaikkien, erityisesti varpaiden ja sormien naksuttelua on tullut harrastettua kymmenkunta vuotta varmaan jo. Ehdottomat lempparit ovat isovarpaat, niistä lähtee etenkin aamuisin aina mojovat äänet, mutta myös esimerkiksi nilkat naksuvat kanssa melko kovaäänisesti. |
Palikkatilu92 13.06.2006 14:58:51 | |
---|
Joskus naksauttelen sormia ennen soittoa. Ei siitä oo hyötyä, muttei haittaakaan. Se vaan on kivaa. |
Jzci 13.06.2006 15:06:20 | |
---|
Tuo naksutteleminen on juttu mitä en ole koskaan ymmärtänyt. Tuntuu ihan älyttömän epämiellyttävältä ensin väkisin vääntää, ja sitten kun naksahtaa niin tuntuu että sormi lähtee irti, tai menee muuten vain rikki. Onkohan minulla jotenkin jäykät nivelet kun sitä tosissaan saa vääntää ihan kunnolla ennen kuin naksahtaa? ...ja tästä varmaan tuli ilmi että enpä tuota naksuttelua todellakaan harrasta. |
StJerky 13.06.2006 15:06:58 | |
---|
Aargh! Lopettakaa naksuttelu. Meidän basisti tekee sitä, järki lähtee sitä kuunnellessa. |
saha 13.06.2006 16:10:37 | |
---|
Itse en noihin kaasukupliin kyllä uskoisi. Se on kunnioitettavaa, että luotat enemmän omaan mutuusi kuin lääkärijulkaisun artikkeliin. SM-säteilykvantin (fotonin) energiahan on kääntäen verrannollinen sen aallonpituuteen, eli pisimmillä radioaalloilla on pienin energia ja lyhytaaltoisilla gammasäteillä suurin. |
Kasperi Tervonen 13.06.2006 16:13:30 | |
---|
Se on kunnioitettavaa, että luotat enemmän omaan mutuusi kuin lääkärijulkaisun artikkeliin. Mäkin vähän katoin että mitä ihmettä. "Lääkärit sanoo että niissä nivelissä oon kaasukuplia, mutta minä en usko". No ei kai siinä mitään. :) "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Strutsi 13.06.2006 16:16:12 | |
---|
Ei siitä oo hyötyä, muttei haittaakaan. Se vaan on kivaa. En suosittele tekemään sitä liikaa. Nivelet menee paskaksi. Mulla ainakin nivelet taipuu liian paljon ylöspäin, jolloin ei saa niin paljoa sormivoimaa otelaudalla. Lopettakaa naksuttelu kun vielä ehditte!!!! "Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin |
ps3t 13.06.2006 17:53:40 | |
---|
Lopetin sormien naksuttekun about samoihin aikoihin kun aloin soittamaan kitaraa. Sitä ennen kerkesin naksutella melkein 10v. tuloksena on se että sormea vedettäessä se liikkuu rystysestä ulospäin silminnähden useita millejä ja väliin tulee kuoppa (mukava tapa pelotella ihmisiä) ja lonksuu. Ei varmaan kovin terveellistä pidemmän päälle. Teknisyys on perseestä. |
Tasapaino 14.06.2006 11:01:28 | |
---|
Luin jostain lääkärien lehdestä (vanhemmat ovat sairaanhoitoalalla) jutun tästä naksuttelusta ja siinä väitettiin että naksuttelusta ei olisi haittaa. Jutussa sanottiin myös että naksahdukset syntyy pienistä kaasukuplista nivelten alueilla, jotka sitten poksahtaa naksuteltaessa. Itse en noihin kaasukupliin kyllä uskoisi. Hoho! Oikea vitun jääräpää. "En tiedä mitä siellä puhuttiin, mutta vastaan minä olin!" -asennetta kehiin vaan. :D Ora et labora. |
Makuupussimies 14.06.2006 11:04:39 | |
---|
Käsitykseni mukaan kyseisestä harrastuksesta ei pitäisi koitua fysiologisia haittoja. Tästä luultavasti liikkuu kylillä muutamia eri versioita... Itselläkin tosiaan tuo ikävä tapa. Tuntuu, että nivelet löystyvät entisestään. Ei niinkään sormissa tosin. Lähinnä nilkat, ranteet, ja leuka tahtovat paukkua aika mallikkaasti. "Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |