Aihe: Pod XT ja nauhoitussofta, esim. Kristal
1
PekkaM
05.06.2006 13:41:34
Podi on postissa matkalla ja olen lukenut jotain satunnaisia juttuja USB:n kautta nauhoittamisesta. Käyttäisin luultavimmin Kristalia, sillä Podin mukana tuskin mitään käytännöllisempää ainakaan tulee, mutta miten tuo homma hoituu?

Simuloidaanko USB:n yli jotenkin audioinputtia, vai toimiiko koko Podi ulkoisena USB "äänikorttina"? Kone on "state of the art" ja M-Audion Delta Audiophile-korttikin löytyy, joten pienille latensseille kaiketi pääsen (tämähän ei tietenkään kai merkitse, jos Podi itsessään on "äänikortti")?

Pitääkö Podille vielä jotain ASIO-virittelyitä tehdä?
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
Antti1
05.06.2006 14:32:50
Podin kanssa homma toimii seuraavanlaisesti ihannetapauksessa: ajurit ja softat sisään, pod usb:n kanssa kiinni, kristal auki, valitset nauhoitettavaksi lähteeksi valikkoon ilmenneen line6 podin ja painat recordia.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Slinky
09.06.2006 13:50:20
Podi on postissa matkalla ja olen lukenut jotain satunnaisia juttuja USB:n kautta nauhoittamisesta. Käyttäisin luultavimmin Kristalia, sillä Podin mukana tuskin mitään käytännöllisempää ainakaan tulee, mutta miten tuo homma hoituu?

Simuloidaanko USB:n yli jotenkin audioinputtia, vai toimiiko koko Podi ulkoisena USB "äänikorttina"? Kone on "state of the art" ja M-Audion Delta Audiophile-korttikin löytyy, joten pienille latensseille kaiketi pääsen (tämähän ei tietenkään kai merkitse, jos Podi itsessään on "äänikortti")?

Pitääkö Podille vielä jotain ASIO-virittelyitä tehdä?

Eli selvennykseksi. Pod toimii usbin kautta äänikorttina ja vielä suht matalalatenssisena sellaisena. Kannattaa hakea esim Line6 monkey softa, jolla löytyy kaikki ajureista Podin softapäivityksiin yms. Simppeli homma.
PekkaM
09.06.2006 21:28:59 (muokattu 09.06.2006 21:50:46)
Ensifiilis on kyllä täysi hämmennys... Pitäisikö tästä jotenkin kuulua PC:hen kytketyistä kajareista äänet, kun USB on kytketty, eli kulkeeko USB:tä myöten myös ääni?

Siinä Guitar Port asennuksen aikana tuli popup, joka sanoi, että USB ei riittäisi, vaan pitää kytkeä output-kanavat johonkin. Eihän homma silloin pelkän USBin yli mene, kuten on hehkutettu.

No enivei, stereomallisella plugi -> RCA kaapelilla löin stereoihin kiinni ja hyvältä kuulostaa.
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
Antti1
12.06.2006 11:50:31
Mäkin muistan ihmetelleeni että miks äänet ei kuulu kun luulin podin olevan usbivehje joka skulaa toisen äänikortin kautta.

Joo, piuha persiiseen kiinni, niin toimii. Mä olin onnekas ton suhteen, kun mulla on kallis Creamwaren kortti, jota voi reitittää softalla ihan vapaasti: pod usb:llä kiinni ja äänet tulee Creamwaren kautta.

Mutta miksi näin: Onneks asia on juurikin niin kuin on.?

Mun mielestä se on vain erittäin suuri miinus, ettei tuo toimi useimpien äänikorttien kautta usb:llä.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Wolfheart
12.06.2006 14:07:56
Mun mielestä se on vain erittäin suuri miinus, ettei tuo toimi useimpien äänikorttien kautta usb:llä.

Itsellenikin oli pieni pettymys, kun USB-johdon kytkemisen jälkeen ääntä ei kuulunutkaan kaiuttimista. Nauhotus onnistuu esim. Sound forgella, mutta olisi myös kiva kuulla mitä soittaa. Äänikorttina on St-audion DSP24 Value.
Slinky
12.06.2006 20:59:49
Joo, piuha persiiseen kiinni, niin toimii. Mä olin onnekas ton suhteen, kun mulla on kallis Creamwaren kortti, jota voi reitittää softalla ihan vapaasti: pod usb:llä kiinni ja äänet tulee Creamwaren kautta.

Mutta miksi näin: ?

Niijoo toisaalta noin ajateltuna. Ite ajattelin sen vaan silloin jonkun kämysen perusäänikortin omistavana, että onpa huikeeta ku on parempilatenssinen äänikortti tässä samassa. Ite ostin just EMU 1820m-kortin, pystyisköhän senkin läpi jotenkin vastaavasti reitittämään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)