Aihe: Pikkumikseri, mikkietuaste vai mikä?
1 2
PIM
10.06.2006 11:19:47 (muokattu 10.06.2006 11:21:53)
Juuh, satasen konkka? Uh.

Olet siis testannut esim. Studio Projects B1:n (105e T-kaupassa)? Väitätkö todellakin että viisseiskalla saa paremman laulusoundi kuin tuolla satasen konkalla?
Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!)
mhelin
10.06.2006 13:04:22 (muokattu 10.06.2006 13:12:07)
B1:n toistokäyrästä (http://www.studioprojects.com/pdf/b1.pdf) näkee että yläpäässä on melkoisesti korostusta. Tuo on hyvä jollekin äänelle mutta huono toiselle. Tuon korostuksen aiheuttaa kapselin kalvon viritys (kuten rumpukalvolla, sitä ei tietenkään voi itse muuttaa) ja on tyypillistä kaikille konkkamikeille (välttämätön paha, tai no yksi latvialainen tyyppi on kehitellyt paria eri menetelmää jolla tuosta haitasta pääsisi eroon, toisessa päällystetään kalvo epätasaisesti ja toisessa käytetään muuta kuin ympyrän muotoista rakennetta). Mulla ei ole B1:stä nimenomaan käyttökokemusta, mutta kyllä tuo ihan varmaan laulumikkinä SM57:aa yleispätevämpi on. Jotkut pitävät jopa B1:stä uutena 57:na. www.slsx.com noita myy Suomessa.
Woodoo
10.06.2006 15:38:26 (muokattu 10.06.2006 15:39:07)
Thomannin ribbonissa voi tulla kyllä ongelmaksi kovian vaimea lähtötaso, halvoilla etusilla kun tuota kohinaa tuppaa tulemaan. Tämä on kyllä vain oma pelkoni, en ole tuolla siis koskaan kokkaillut. Mut jos toneportin kaveriksi hankkii konkan niin pitää muistaa että siitähän ei tainnut phanttomia saada, vai olenko siinäkin väärässä. Jos on Hartke käytössä niin sen di-outista saa mahtavan soundin kyllä. Sen kun pistää vielä särön läpi vaikka jälkeen päin, niin avot.

Tuosta Artista sitten saakin jo sen phanttomin, monesti tuo laite ihan testiksi on pitänyt ostaakkin, mutta intti hidstaa... En tiä siis minkämoinen vehes on. Jokatapauksessa meinaat siis koneelle nauhoittaa niin minkälainen äänikortti koneessa on?
Order
10.06.2006 18:54:06
Tuosta Artista sitten saakin jo sen phanttomin, monesti tuo laite ihan testiksi on pitänyt ostaakkin, mutta intti hidstaa... En tiä siis minkämoinen vehes on. Jokatapauksessa meinaat siis koneelle nauhoittaa niin minkälainen äänikortti koneessa on?

No äänikortti on Soundblaster Live! 5.1 Digital, ihan perushalpa romu siis. Tämän vuoksi nyt eri tahojen kanssa käytyjen keskustelujen päätteeksi olen päätymässä tilaamaan tuon ART:in Tube MP Project Seriesin uuden Usb-version, jos siitä vain löytyy myös analogiset ulostulot, jos niille sattuisi olemaan tarvis. Ensi viikolla tuon laitan tilaukseen, kunhan vain saan ensin maahantuojalta tiedusteltua nuo liitännät ja saatavuuden. Tuotahan siis mainostettiin että toimii äänikorttina.

Mikin kävin jo tilaamassa kun liikkeessä ei niitä ollut. Pitkän harkinnan jälkeen päädyin MT87S:ään, kun totesin että on mulla sitten tarpeen tullen varaa ostaa se livemikki erikseen. Nyt vain toivotaan että se on sitten juurikin niin kelvollinen kun mitä on puhuttu. Mutta tämmöseen kotinauhotteluun nää nyt toistaseks vaan tulee kuitenkin, joten vaikka laitteita koitan vähän sitä silmällä pitäen hommata että ne ois käypiä myös vakavammassa toiminnassa tarvittaessa, ei niitten mitään pro-kamaa tarvi tässä vaiheessa olla.
And eternity, my friend, it's a long fucking time.
Puavali
10.06.2006 22:25:33 (muokattu 11.06.2006 21:21:50)
...Mut jos toneportin kaveriksi hankkii konkan niin pitää muistaa että siitähän ei tainnut phanttomia saada, vai olenko siinäkin väärässä....

Korjataan: Isommassa toneportissa saa mustanaamiota molemmille mikeille. Pienemmässä ei ole valmiutta phantomille.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2, Relic #5
Puavali
11.06.2006 21:20:23
Katos vaan. Thomannin sivuilla ei pienemmässä mainittu phanttomista mitään, mutta UX2 lukikin...

Korjaan! Pienemmässä ei todellakaan saa mustanaamiota konkkamikille!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2, Relic #5
Order
11.06.2006 21:26:08
Korjaan! Pienemmässä ei todellakaan saa mustanaamiota konkkamikille!

Näyttäisi siis vahvasti siltä, että kallistun tuon usb-ART:in tilaamiseen. Kai sitäkin on jonkun kokeiltava :)
Aki
11.06.2006 21:34:49

päädyin MT87S:ään

Jos tumppuus ja erottelukyvyttömyys alkaa häiritsemään, niin vaihda sinne kaks konkkaa ja putsaa apteekkialkoholilla, tulee parempi mikki. Jos pelottaa niin tuo mulle, mulla on osia ja alkoholia. :o)
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Order
11.06.2006 21:50:01
Jos pelottaa niin tuo mulle, mulla on osia ja alkoholia. :o)

No, saan kyllä alkoholia muualtaki. Eiku...
Niin siis, ei tuo varmasti ole mitään mikkien ehdotonta parhaimmistoa. Tää nyt on kuitenkin tämmöstä puuhastelua jossa ei oo tarkotuskaan tavoittaa mitään äärimmäistä äänenlaadullista huippujälkeä, vaan kunhan saisi kelvollista aikaiseksi. Kerrottakoon, että mulla on tätä ennen siis ollu nyt olivetti-multimedia-pc:n mukana tullut mikrofoni vuodelta 95, sekä markettimikki, jossa ei ollut kunnon mikkien kanssa yhteistä juuri muuta kuin koko. Nälkä kasvaa varmasti syödessä, mutta ei tässä mitään hifipuristeja olla ja tuon mikin kanssa luulen olevani jo aika ällistyksissä nauhoituksen laadusta (toivon, että hyvässä mielessä).

Jostain syystä musta tuntuu, että mulla katoaa jossain vaiheessa aina pidemmissä postauksissa se punainen lanka, mutta ideana oli ehkä sanoa, että eiköhän tuolla alkuun päästä. Mutta saatan toki joskus ilmestyä ovellesi ruinaamaan alkoholia :)
Woodoo
12.06.2006 10:38:03
Näyttäisi siis vahvasti siltä, että kallistun tuon usb-ART:in tilaamiseen. Kai sitäkin on jonkun kokeiltava :)

Mikä vehje se tarkalleen ottaen on? Onko thomannilla myynnissä sellaista? En pikasella katsauksella nähnyt.
Puavali
12.06.2006 11:36:00
Mikä vehje se tarkalleen ottaen on? Onko thomannilla myynnissä sellaista? En pikasella katsauksella nähnyt.

http://www.thomann.de/thoiw3_art_usb_phono_prodinfo.html

Ja tuon kanssa saa vinyylevyt (edellyttää levysoitinta) kopijoitua tietokoneelle ja edelleen cd:lle.
Order
12.06.2006 14:22:25 (muokattu 12.06.2006 16:32:24)
http://www.thomann.de/thoiw3_art_usb_phono_prodinfo.html

Ja tuon kanssa saa vinyylevyt (edellyttää levysoitinta) kopijoitua tietokoneelle ja edelleen cd:lle.

Itse asiassa kyse ei ollut tästä mallista, vaan uudistetusta versiosta Tube MP Project seriesistä, jota ei ainakaan vielä näyttänyt olevan thomannilla. Kyse siis tästä vehkeestä: http://www.artproaudio.com/products … =1&id=124&type=79&show=

Edit: Soittelin laitteesta, maahantuojalla eli into-luthmanilla ei ollut varastossa kyseistä laitetta eivätkä olleet uskaltaneet luvata nopeasti, mutta kuulemma kesän kuluessa tulossa. No, kaupassa ottivat numeroni ylös, sanoivat että tuollaisen laittavat tilaukseen ja kyselevät sen saapuessa oliko vielä kiinnostusta. Taidanpa tuota siis ootella, kun ei mulla mikään kiire ole. Jos vaikka soittoon keskittyisi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)