Aihe: Uuden vahvarin hankinta
1 2
mekka
10.10.2003 12:32:58

Joo elikkä homman nimi on sellanen et oon hankkimassa kitara vahvistinta ja kyselisin vähä et millanen kannattas hommata. Mulla ois viisi vaihtoehtoo mitä oon harkinnu, mut mikä teidän mielestä ois hyvä?

Tässä ois vaihtoehdot:
-Line6 Spider 112II
-Marshall MG30DFX
-Peavey Transtube 258EFX
-Roland Cube30
-ZOOM Fire 30
Sammakko
10.10.2003 15:18:48

Paljonko budjetti? Mihin musiikkiin?

Päättele vaihtoehdoista.
||||||||"Epileptikkojen on syytä pysyä muskotista kaukana; eipä silti, niin muidenkin." Soma ||||||||
madu
10.10.2003 15:26:30
Käy testaamassa ja ote se noista joista tykkäät soundiltaan eniten. Line6 spiderin sijaan ostaisin vaikka käytetyn Line6 flextone:n, saat enemmän irti siitä.
-- Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
mekka
10.10.2003 15:30:41

Tarkoitus olis kotikäyttöön ja musa tyylinä metalli. Jos joku tietää parempii vahvareita kyseiseen käyttöön niin antaa tulla vaan...
PuNkKi
10.10.2003 15:38:55
Tarkoitus olis kotikäyttöön ja musa tyylinä metalli. Jos joku tietää parempii vahvareita kyseiseen käyttöön niin antaa tulla vaan...

Hmm, jos metalli on tyylinä niin suosittelisin kyllä kans
tuota line6 flextone:a siitä kyllä lähtee metallisempiakin
soundeja.. ja paljon muuta :)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Lego
10.10.2003 15:43:46
Omistan itse tuon marshallin ja soittelen metallia, rockia ym.. pärjään tuolla myös treenikämpällä.. siinä on myös neljä digitaalista efektiä, miinus niissä että pitää potikoilla säätää (ei oikein hyvä vaihtaa vauhdista)
"..tästä ei seuraa kuin pahaa.."
JLM
10.10.2003 15:44:26

Suosittelen käytettyjen tutkailua. Flextone käytettynä kuulostaa ihan hyvältä idealta.
madu
10.10.2003 15:47:47
Täältä mnetin toriltakin löytyy pari käytettyä flexua floorboardilla maustettuna vielä.
-- Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
Fortune
10.10.2003 16:46:47
Käytetty Flextone (vähintään plus että saa kaapin kiinni, se pikkumonokone on rasittava piereksijä bändisoitossa) ei ole höpömpi valinta, jos halvalla saa.
Einari
10.10.2003 16:49:26
Cube 30 ei kannata ostaa jos soittaa heviä, siinä venytykset sammuu hyvin nopeasti sen takia että säröt ovat digitaalisesti mallinnettuja. Feedbackiä ei myöskään laitteella saa. Muuten kyllä ihan hyvät soundit
mekka
10.10.2003 18:32:13

toi flextone on aika hintava vahvari... pitäs hommata joku halvempi vahvari...
Kitarisoija.
10.10.2003 18:36:37

En kyllä ymmärrä miks tota Flextonea ylistetään joka paikassa.. Mä en henkilökohtasesti tykkää ollenkaan Flextone II XL:n (vai mikä se nyt oli, jossa on 2x50w) soundista. Se kuulostaa tietyillä voimakkuuksilla ihan hyvältä, mutta se alue on aika pieni. Ja niistä mallinnoksista ei mun mielestä oo kyllä mihinkään.
Tää on siis vaan sitten mun mielipide.

Kiitos.
www.mikseri.net/bearfest
Tami
10.10.2003 21:45:39

En kyllä ymmärrä miks tota Flextonea ylistetään joka paikassa.. Kiitos.

Jep noissa flexuissa on se ongelma, niinkuin muissakin "nykypäivämallintavamiljoonamuistipaikkaparametriviidakkolaitteissa", että ne vaatii hiukkasen ruuvailua, ennenkuin ne saa soimaan haluamallaan tavalla. Esim kotona kohdalleen säädetty soundi ei sitten lavalla kovaa soitettuna soikkaan niinkuin sen pitäisi tai soundien väliset voimakkuuserot on sietämättömiä. jne jne. Tämän takia maailmassa on niitä yhden soundin vahvistimia niille joille se yksi soundi riittää tai niille joilla ei ole aikaa, halua tai kykyä keskittyä laitteen sielunelämän opetteluun ja ruuvailuun..

Mulla on ollut tuommonen Fortunen mainitsema 60w:n piereskelevä flexu2 reilun kahden vuoden ajan, ja pikkuhiljaa alan tuntemaan laitteen niin, että saan haluamani soundin ulos ilman tunnin ruuvausta. Useimmiten laitteet tulee kuitenkin laitettua kiertoon ennenkuin oppii käyttämään laitteen ominaisuuksia täysipainoisesti.

Mulle tuo flexu on oikea laite, koska siitä saan paljon erilaisia ja käyttökelpoisia soundeja samassa roudausystävällisessä paketissa. Mallinnuksiin en ota kantaa, sillä mielestäni noissa mallinnuksissa mentiin metsään alusta lähtien, kun niiden yhteyteen sotkettiin noita muita vahvistimerkkejä kuvaamaan ulostulevaa ääntä. Nyt sitte kinataan siitä, että kuulostaako tuo mallinnus vm 72 syksyllä valmistetulta 12" celestionilta vai ei... Minä valitsen vahvistimen ja muut vehkeet niin, että saan sieltä semmosia ääniä, joita tarvitsen ja jotka kuulostavat minun korvaan hyviltä.

Tehot tuossa vehkeessä on riittänyt minun tarpeisiin joka tilanteessa. Treeneissä pelkkä vahvistin on riittänyt ja keikoilla tuo on mikitetty ( niinkuin varmaan suurin osa kitarvahvistimista??). Plussaflexun voisin ostaa että pääsisi kokeilemaan efektejä stereona. No mielenhäiriössä laitoin tuon omaan flexuun jakin takapaneeliin niin, että tarvittaessa voi oman kaiuttimen tilalla käyttää kaappia jos niikseen tulee.

Mun mielestäni tuommonen flexu on kuintenkin ihan ok valinta vaikka ensivahvistimeksi kaikkine ominaisuuksineen. Aloittelijalle tuo tarjoaa hyvät perussoundit ( erityyppiset cleanit ja säröt) ja sen lisäksi sitten muutaman auttavasti toimivan efektin joiden avulla pääsee meininkiin sisälle ja sitten kun soittoura vaatti niin voi kalustoa päivittää erillispurkeilla/ laadukkaimilla vehkeillä. Oman kokemuksen mukaan aloitteleva kitaristi (92% niistä) ostaa vahvistimen ja sitten vahvistimen oma särö ei olekkaan hyvä, joten säröpurkkia ostamaan, sen jälkeen tarvitaan delay ja sitten kun selviää mikä on chorus tarvitaan semmoinen ja sitten kompura, wah,viritin jne.. jne.. Flexussa noiden eri efektien käyttöön ja eri säätöihin pääsee tutustumaan heti alusta lähtien... Ja nythän noita 1 ja 2 mallin flexuja saa ihan edulliseen hintaan kun pod xt ja FlexIII mallit ovat tulleet ja nuo aiemmat mallit ovat vanhanaikaisia ja siten halpoja!

Summasummaarum: Mielestäni näin, mutta jokainen omalla tyylillään.... Kiitos myös minun puolestani ja onnea vahvistimen valintaan..
outo_O
10.10.2003 23:45:05
Cube 30 ei kannata ostaa jos soittaa heviä, siinä venytykset sammuu hyvin nopeasti sen takia että säröt ovat digitaalisesti mallinnettuja. Feedbackiä ei myöskään laitteella saa. Muuten kyllä ihan hyvät soundit

En oikein ymmärrä sun perusteluja "venytysten sammumiseen". Vahvari toistaa sen mitä kitaran singaali tuo, ei enempää eikä vähempää. Vikaa voisit etsiä ennemmin kitarastasi, tai venytys tekniikastasi.. Kyllä tolla hevimeteliäkin voi soittaa.. Pitää vaan hissutella ihan 0.1 volumeilla, koska 0.2 voluilla tulee valituksia naapurista..
B L A C K E N E D ! ! !
Spiralmind
11.10.2003 02:14:18

-ZOOM Fire 30

Tota Zoomia en ainakaan suosittele, testailin liikkeessä kitaraa sillä ja kuulosti niiiiin paskalta, tuli ihan mieleen muinaiset ajat jolloin soittelin Zoom 505:llä suoraan stereoihin. :o
Tompsi
11.10.2003 17:51:59

Lienee tuon Cuben sisäänrakennettu noisegate syynä niiden venytysten sammumiseen.
Fortune
11.10.2003 18:00:13

Mulla on ollut tuommonen Fortunen mainitsema 60w:n piereskelevä flexu2 reilun kahden vuoden ajan, ja pikkuhiljaa alan tuntemaan laitteen niin, että saan haluamani soundin ulos ilman tunnin ruuvausta.

En tiedä, josko tuo 2-malli toimisi paremmin, mutta ykkössarjalainen meni "kyykkyyn" yllättävän äkkiä bändivolumeilla (ei edes kovaa, ilman tulppia siedettävä taso). Oli tympeä piirre, muuten hieno vahvistin, kelpaisi kotiin vieläkin.

Flexu kolmosessahan on suurempitehoinen pääte, jolla tuo tiedostettu ongelma on hoidettu, kuulemma toimii.

Se "piereskely" oli siis sitä, että kun hanaa käänsi vähän enemmän, niin headroom ei riittänyt ja vahvistimen ääni muuttui sellaiseksi vaisuksi ja haudan takaa tulevaksi. Monilla muillakin kuului olevan sama ongelma, liittyi ilmeisesti juuri pääteasteen ja kaiuttimen riittämättömyyteen.
torspo
25.11.2003 21:41:34
Kyllä tolla hevimeteliäkin voi soittaa.. Pitää vaan hissutella ihan 0.1 volumeilla, koska 0.2 voluilla tulee valituksia naapurista..

Elikkä soveltuu sellaseen punk/hevi meteliin. Varsinkin kiinnostas toi miten sillä demppaa ja muutenkin. Testasin sitä kerran ykskelasella ja kuulosti ihan hyvältä säröltä, mut mun kitarassa on humbuckeri joten sen pitäs kuulostaa VIELÄ paremmalta.
outo_O
25.11.2003 21:56:14
kyllä tossa on cubessa on jumalaton määrä erilaisia saundeja.. irtoo kyllä deathmetelit ja kaikki.. kyllä olis varmasti orpo olo jos oisin perus reeni vahvarin ostanut :D

voin mä jotain soundi klippejäki laittaa tosta huomenissa, ehkäp
B L A C K E N E D ! ! !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)