Karlsson 11.06.2006 15:13:59 | |
---|
Bassoa ostaessa kuitenkin toivoisi saavan mieluisan bassosoundin. Siitä niinkuin lähdetään. Se on ainut asia mikä välittyy soittajasta ulospäin kuulijalle. Höpö höpö! Kyllä se väri mikä määrää. En ikinä voisi kuvitellakkaan soittavani bassolla, joka ei ole sävy sävyyn T-paitani ja kenkieni kanssa. Näkee jo kaukee, että tuossa on basisti, mies, joka saa mitä haluaa, alfa-uros! Skividöveinau |
Teijo K. 11.06.2006 16:13:29 | |
---|
Höpö höpö! Kyllä se väri mikä määrää. En ikinä voisi kuvitellakkaan soittavani bassolla, joka ei ole sävy sävyyn T-paitani ja kenkieni kanssa. Näkee jo kaukee, että tuossa on basisti, mies, joka saa mitä haluaa, alfa-uros! Joo, ei ne ihmiset siellä katsomossa tajua niistä soundeista kuitenkaan höykäsen pölähtävää. Tärkeintä on että soittimessa on tarpeeksi blingiä ja että se mätsää asusteeseen hyvin. Tietty paino on kanssa tärkeä olla alhainen ettei hennon sbasistin olkapää rasitu liiaksi. |
Mulle on aivan sama mitä sähköinen soundi on jos basso on muuten just eikä melkee. Elektroniikat ja mikit saa vaihdettua mutta kaulaa tai painoa tai tatsia ei ihan niin helposti. Akustisen soundin pitää olla joka tapauksessa siis näiden lisäksi kohdallaan. Juu akustista soundia tarkoitin tuolla nimenomaisesti, mutta täytyy myöntää, että kyllä mulle se sähköinenkin soundi vaikuttaa ostovaiheessa. Laiska äijä, ei jaksa hirveästi modailla. A veteran of a thousand psychic wars. |
Jesus Muerte 11.06.2006 18:52:39 | |
---|
Mulle on aivan sama mitä sähköinen soundi on jos basso on muuten just eikä melkee. Elektroniikat ja mikit saa vaihdettua mutta kaulaa tai painoa tai tatsia ei ihan niin helposti. Akustisen soundin pitää olla joka tapauksessa siis näiden lisäksi kohdallaan. Komppaan tätä ja aiempia saman tyylin kommentteja. Soittotuntuma ja yksinkertaisesti laadukas rakennustyö ja materiaalivalinnat tekevät hyvän soittimen. Soundia voi kuitenkin muokata vielä tuosta niin miljoonalla eri elektroniikkakonstilla. |
J.Hollström 11.06.2006 19:23:21 | |
---|
Soundia voi kuitenkin muokata vielä tuosta niin miljoonalla eri elektroniikkakonstilla. Paskasta ei saa konvehtia,vaikka kuinka sähköjä modailisi. Jos soittimen puut ei soundaa, ei sähköt pelasta tilannetta. Yleensä soitinta ei tarvitse sähköillä edes testata tunnistaakseen kunnon soittimen. Muutenkin koko modailu on hanurista, alkuperäiset ratkaisut on yleensä (kunnon soittimissa) parhaita. |
M.Hanski 11.06.2006 19:36:31 | |
---|
Muutenkin koko modailu on hanurista, alkuperäiset ratkaisut on yleensä (kunnon soittimissa) parhaita. Tästä olen toista mieltä. Onhan toki totta, että Joku (tm) on miettinyt ja suunnitellut alkuperäisratkaisun enemmän tai vähemmän viimeisen päälle, mutta useissa tapauksissa olen kyllä saanut konvehteihin vähän lisää makua pienillä elektroniikkaosaston modauksilla. |
J.Hollström 11.06.2006 19:47:16 | |
---|
Tästä olen toista mieltä. Onhan toki totta, että Joku (tm) on miettinyt ja suunnitellut alkuperäisratkaisun enemmän tai vähemmän viimeisen päälle, mutta useissa tapauksissa olen kyllä saanut konvehteihin vähän lisää makua pienillä elektroniikkaosaston modauksilla. Juu, esim. se Milleriin tehty modaus oli asiallinen ja soitinta parantava juttu. Ehkä ajattelin jotain raiskaustyyppisiä modailuita ja ehkä enemmän tommosesta vintage-vinkkelistä. |
Jesus Muerte 11.06.2006 21:50:57 (muokattu 11.06.2006 21:53:30) | |
---|
Paskasta ei saa konvehtia,vaikka kuinka sähköjä modailisi. Jos soittimen puut ei soundaa, ei sähköt pelasta tilannetta. Yleensä soitinta ei tarvitse sähköillä edes testata tunnistaakseen kunnon soittimen. No näinhän minä tuossa juuri taisin sanoa. Nimenomaan sen perustan mille ne elektroniikkatemppuilut tehdään siinä pitää olla kunnossa. Paskasta kun ei, kuten sanoit, todellakaan saa konvehtia, vaikka sen käärisi kuinka nättiin paperiin. Basson ja laitteiden eri säätöjen avulla ei mielestäni voi tehdä hyvää soundia, kyllä sitä vaan muokataan tilanteeseen sopivaksi. Rankat efektointimielessä tehtävät jutut erikseen. |
M.Hanski 12.06.2006 08:41:50 | |
---|
Tässä ihan mielenkiintoinen uudempi malli: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … 0979195&ssPageName=STRK:MEWA:IT Noita on tehty vuonna 2001 yhteensä 25 kpl ml. kaikki erilaiset variantit (4-k., 5-k., nauhallinen vaahteraotelaudalla, nauhaton eebenpuuotelaudalla). Oli hetken aikaa tuollainen nelikielinen vaahteraotelaudalla. Murisi niin 'keleesti, mutta kaula ei sitten vaan millään istunut käteen. |
seak 12.06.2006 10:08:22 | |
---|
Ottaisin '88:n mukavamman kaulaprofiilin vuoksi. Ihan mielenkiinnosta: miten tuo kaulaprofiili on muuttunut? Enpä ole noita vanhempia Warreja pahemmin käpälöinyt. A veteran of a thousand psychic wars. |
M.Hanski 12.06.2006 10:12:40 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta: miten tuo kaulaprofiili on muuttunut? Enpä ole noita vanhempia Warreja pahemmin käpälöinyt. Hieman karrikoiden: Jasso-tyylisestä profiilista pesismailaan. |