Aihe: Warwick:in vanhat mallit vs uudet
1 2
Larmer
06.06.2006 23:05:03
Vielä vähän häiritsen näistä.

Warwickhan käytti EMG mikkejä vielä 80-luvun lopussa(?). Myös siittä olen kuullut,
että laatu saattaisi myös olla kaikinpuolin parempaa vanhemmissa verrattuna uusiimpiin malleihin. Osaako kukaan vahvistaa?
Jos otetaan vaikka vertailuun Thumb (Neckthrough)
vm. 88' vs 04', kumman ottaisitte itse mielummin?
Hieman tanakka yksilö
bize
07.06.2006 00:24:36

Warwickhan käytti EMG mikkejä vielä 80-luvun lopussa(?). Myös siittä olen kuullut,
että laatu saattaisi myös olla kaikinpuolin parempaa vanhemmissa verrattuna uusiimpiin malleihin. Osaako kukaan vahvistaa?

Sen vanhemman kun siinä on varmaan groovenöyhtää nauhojen tyvessä. Puut on aikojen saatossa vaihdelleet, mm. wengeä löytyy paremmin vanhemmista malleista, vaan en tiedä miten se sitten on parempaa kuin ovangol.
"Singing" mids from the j-pickup
M.Hanski
07.06.2006 09:48:36
Ottaisin '88:n mukavamman kaulaprofiilin vuoksi.
mr.bungle
07.06.2006 11:33:45

'88 on käsityötä, '04 taas on suurin osin koneellisesti jyrsitty. Eipä silti, CNC:llä saa tasaista hyvää laatua, siinä missä käsinkin, mutta luulen että myös viimeistelyyn kulutettu aika on '88:ssa suurempi.
bassolla hanuriin
Kieppi
07.06.2006 11:49:45
mm. wengeä löytyy paremmin vanhemmista malleista, vaan en tiedä miten se sitten on parempaa kuin ovangol.

Juu. Mulla on kaksi Warrea, toinen '98 FNA wengekaulalla ja toinen '03 Streamer Jazzman ovangkol-kaulalla. Aikani kummankin laisilla kauloilla soitelleena on pakko todeta, että ovangkol-kaula istuu paremmin omaan kouraani ja tuntuu vaativan vähemmän säätämistä.
Kalamies #10 >-)))>
Tatuo
07.06.2006 17:20:31
vanhemmat ovat laadukkaita kaikkien tuttujeni mukaan vaikkakin itse en warwua omista niin ottaisin silti vanhan koska olen aina pitänyt vanhemmista soittimista (22v kitara ja toinen on 36v)
don't worry i wont hurt you
Larmer
07.06.2006 18:06:55
Selvä pyy! Kiitokset! Itse myös vanhempia yleensä tuen, koska niissä on tatsia!
Ajanpatinakin kuuluu tietty asiaan.
Hieman tanakka yksilö
Larmer
10.06.2006 21:55:11
Sellasta päivittelen, että ostin juuri eilen tuliterän Thumbin vm.87!
Hintaa kertyi 1100euroa, mutta kieltämättä sen arvoinen. Verrattuna
uudempaan Thumbiin mitä kokeilin, tämä vie voiton 10-0.
Ainoa valittamisen arvoinen asia saattaisi olla tuo saundimaailma, ehkä vähän enemmän bassompi ja pehmoisempi saisi olla, mutta kaikkea ei voi saada!
Mitä sitä murjottaa pienestä! Kiitos! (Katsokaa kyseinen passo omastakuvastani)
Hieman tanakka yksilö
kouranka
10.06.2006 21:58:51

Kylä tossa wengessä on semmone tatsi että hilipatihippaa!
Nyt herkutellaa!
Larmer
10.06.2006 22:04:22
Älä

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Hieman tanakka yksilö
Jesus Muerte
11.06.2006 02:01:06
Ainoa valittamisen arvoinen asia saattaisi olla tuo saundimaailma, ehkä vähän enemmän bassompi ja pehmoisempi saisi olla, mutta kaikkea ei voi saada!
Mitä sitä murjottaa pienestä!

Onnittelut hyvästä hankinnasta. Tuossa soundipolitiikassa olin aluksi samaa mieltä, mutta mm. uusien kaappihankintojen (mikä GAS?) myötä olen huomannut, että ainakin tuossa omassa käytössäni tuon oman Thumbin soundi on juuri sitä mitä haluan ja tarvitsen. Se leikkaa tuollaisessa alaviremetallissa todella hyvin läpi muun bändin alta, ja mahdollistaa tarkan soittamisen. Omat virheet(kin) kuuluvat todella hyvin läpi ja niihin on helppo reagoida. Soundia saa kyllä vedettyä myös lähes dubhuminameininkien tasolle, kun yhdistelee luovasti basson säätöjä ja oikean (vasurit vaihtakoon tuon) käden hiplauskohdan vaihtelua.

Tuossa sun profiilin bändilistalla on melkein kaikki bändit tuttuja nimiä. Jos omat soittointressisikin ovat tuossa suunnassa, tulet varmasti olemaan tyytyväinen tuohon bassoon.
Larmer
11.06.2006 02:17:28 (muokattu 11.06.2006 02:18:09)
Tattista vaan sinnekkin. Tällä hetkellä kirjottelen tabeja ylös pääosin tuon ajan progeilubändeistä (Atheist, Pestilence, Watchtower) ja siinä samassa koitan soitellakkin jotain vastaavaa + jotain C# vireistä mättöä (Gorguts, Vader). Mietiskelinkin tossa,
että taidan laittaa tuon C# ja katson mitenkä pelaa. Toimii tuo toki Spectorissanikin, muttei niin mahtavasti. Juu, ja peukkua pitelen yleensä otelautaa vasten tai etumikin kohdalla. Aina sillon tällön kattoo hauskaa tatsia alamikin kohalta, muttenpä kovin kauaa.
Hieman tanakka yksilö
J.Hollström
11.06.2006 07:36:54

Bassoa ostaessa kuitenkin toivoisi saavan mieluisan bassosoundin. Siitä niinkuin lähdetään. Se on ainut asia mikä välittyy soittajasta ulospäin kuulijalle.
Niskamies
11.06.2006 11:16:18
Bassoa ostaessa kuitenkin toivoisi saavan mieluisan bassosoundin. Siitä niinkuin lähdetään. Se on ainut asia mikä välittyy soittajasta ulospäin kuulijalle.

Ainaskin mulle tatsi ja paino on tärkeitä tekijöitä. Vaikka saundi olisi loistava, niin multa jää basso ostamatta jos siinä on vaikka aivan vääränmuotoinen kaula tai painoa 7 kiloa.
More is more.
Larmer
11.06.2006 11:43:42

Aivan aivan, toki soittelin tätäkin yksikköä ja kuullosti loistavalta Hartken combolla (60 tai 120w) Kotonahan vasta siitä todellisesta saundista saa kiinni. Vastaavasti
on käynyt viimeisessä neljässä bassossani. Ei haittaa!
Hieman tanakka yksilö
Wil-J
11.06.2006 11:50:11
Aivan aivan, toki soittelin tätäkin yksikköä ja kuullosti loistavalta Hartken combolla (60 tai 120w) Kotonahan vasta siitä todellisesta saundista saa kiinni. Vastaavasti
on käynyt viimeisessä neljässä bassossani. Ei haittaa!

Hei, onko tullut mieleen että kotivahvistin ei ole ihan ehkä paras?
I'm your mama, I'm your daddy, I'm that nigga in the alley.
Larmer
11.06.2006 13:33:04
On käynyt ja siinä olet oikeassa ettei ole mikään ihmeellinen peli.
Mutten ainaskaan lähiaikoina ole uutta hankkimassa, koska ei kerrostalossa ole
varaa paljoa paukuttaa, eikä ole bändiäkään kasassa. Mitä enempi soittelen tällä thumbilla, sitä enempi alan pitämään siitä.
Hieman tanakka yksilö
Larmer
11.06.2006 14:16:29
Tuossa just pudotin thumbin vireen C#, toimii loistavasti, sitten A#.
Olin suorastaan hämmästynyt, että 105 paksuisilla kielillä toimii periaatteessa paremmin, kuin tuossa 5-Kielisessä Spectorissa 125 paksuisilla. Tarkoittaako
tämä sitä, että alan käyttämään 4-kielistä 5-kielisen vireessä tästä lähtien?
Kaikki soittokin onnistuu paremmin tällä, koska kourani on sen verran pieni, jolloin
suurimmat osat 5-kielisten kauloista ovat liian suuria.
Hieman tanakka yksilö
pardy
11.06.2006 14:28:50

Pitääpä tuokin paikkansa, mutta en kyllä ostaisi bassoa, joka on käteen helvetin hyvä mutta soundiltaan onneton. Itse ainakin mielummin annan vähän periksi siinä soitettavuudessa ja painossa jos soundi on "maailman paras". Tietty sellaista bassoahan sitä aina hakee missä kaikki nämä hyvät ominaisuudet kohtaavat.

Mulle on aivan sama mitä sähköinen soundi on jos basso on muuten just eikä melkee. Elektroniikat ja mikit saa vaihdettua mutta kaulaa tai painoa tai tatsia ei ihan niin helposti. Akustisen soundin pitää olla joka tapauksessa siis näiden lisäksi kohdallaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)