Aihe: Mikä nuppi kannattais hankkia?
1 2
perkules
10.06.2006 21:03:39
Näistä on todennäköisesti jo paljonkin keskusteltu.. siitä huolimatta käyttäjäkokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla. Tarkoitukseni on hankkia n. 100w putkinuppi monenlaiseen vääntöön. Sais olla mielummin väh. kolme kanavaa ja jokaiselle oma eq.. Kaapiksi olen suunnitellut 4x12 celestion v30- elementeillä. Mikä kaappi olis passeli? Käyttäjäkokemukset erityisesti olisivat avuksi, tietysti asiantunteva palaute myös. Hintaluokka +/- 1300 euroa (nuppi).. mesa maksaa liikaa. Tässä on vaihtoehtoja tällä hetkellä, jotka todella kiinnostaa.

Marshall JCM2000 TSL 100, Peavey 6505+/JSX, Hughes & Kettner trilogy, Framus cobra/dragon, Krank..

Siinä jotain, joiden välille täytyis tehdä eroa. Tällä hetkellä kiinnostaa peavey 6505+ lähinnä sopivan hinnan vuoksi. Ottakaa kantaa.
Jakem
10.06.2006 23:02:36
TSL100 on ihan monipuolinen vahvistin, jolla taittuu soundit jazzista raskaimpaan mättöön. Cleanit on Marshalliksi hyvät, crunch- kanava on boostaamattomana 80-luvun hiusrock- kanava ja boostattuna Boss SD-1: llä siltä kanavalta irtoaa soundit tyyliin Slayer, BLS, Ozzy ja kanava on erittäin lähellä JCM800 2203 soundia. Lead- kanavalta lähtee säröt mihin tahansa mättömusiikkiin boostaamattomanakin.

Käy testaamassa noita mainitsemiasi vahvistimia niin löydät varmasti sinulle sopivimman laitteen!
Härski
10.06.2006 23:14:50
Mulla taas on semmonen ongelma, että tarttis saada uusi vahvistin, mutta en tiedä kumpi ois parempi/järkevämpi valinta: H&K:n Trilogy vai Englin Screamer. Mulla on jo 2x12 kaappi, ja tuota Screameria olisin combona metsästämässä, eli sen kans ois tavallaan sitten 3x12 käytettävissä. Kummatkin ovat hyviä, testattu on. Trilogystä lähtis melua enemmän, aivan perkeleen kova kapine o se, mutta Englin soundi taas on mielestäni parempi... nyt tarttisinkin noiden miinukset, eli onko jompi kumpi enemmän tai vähemmän susi, onko ollut paljoo ongelmia noiden kans jne...

Vaikea päättää.
ballfish
10.06.2006 23:19:43
Mulla taas on semmonen ongelma, että tarttis saada uusi vahvistin, mutta en tiedä kumpi ois parempi/järkevämpi valinta: H&K:n Trilogy vai Englin Screamer. Mulla on jo 2x12 kaappi, ja tuota Screameria olisin combona metsästämässä, eli sen kans ois tavallaan sitten 3x12 käytettävissä. Kummatkin ovat hyviä, testattu on. Trilogystä lähtis melua enemmän, aivan perkeleen kova kapine o se, mutta Englin soundi taas on mielestäni parempi... nyt tarttisinkin noiden miinukset, eli onko jompi kumpi enemmän tai vähemmän susi, onko ollut paljoo ongelmia noiden kans jne...

Vaikea päättää.

Screamer on ihan hirveä pörinäpurkki. Perussoundi niin etova etä huh huh...
oiva tumpeloinen
10.06.2006 23:20:39

Vaikea päättää.

Mä luulen, että sua viedään tossa joka tapauksessa. Siis en sano, että toinen olisi huono, mutta jos tuohon tapaan mietit, niin varmasti kadut jälkeenpäin. Kuitenkin mä luonnollisesti ottaisin sen, josta pidin enemmän...eli tässä tapauksessa sen Screamerin. Mä itse henkilökohtaisesti ottaisin tuon Kettusen, mutta sillä ei nyt ole mitään tekemistä sun valintojen kanssa. Tosin, ehkä sellaiseen meininkiin, mitä sä veivaat, sopisi varmaan tuo Kettunen, mutta kun ei makuasioista voi kauheasti neuvoa.....

....tulipas muuten nerokasta tekstiä vaihteeksi. Ei tuosta meinaa itsekään saada selvää.
Härski
10.06.2006 23:36:24
Mä luulen, että sua viedään tossa joka tapauksessa. Siis en sano, että toinen olisi huono, mutta jos tuohon tapaan mietit, niin varmasti kadut jälkeenpäin. Kuitenkin mä luonnollisesti ottaisin sen, josta pidin enemmän...eli tässä tapauksessa sen Screamerin. Mä itse henkilökohtaisesti ottaisin tuon Kettusen, mutta sillä ei nyt ole mitään tekemistä sun valintojen kanssa. Tosin, ehkä sellaiseen meininkiin, mitä sä veivaat, sopisi varmaan tuo Kettunen, mutta kun ei makuasioista voi kauheasti neuvoa.....

....tulipas muuten nerokasta tekstiä vaihteeksi. Ei tuosta meinaa itsekään saada selvää.

Ai että Liirum&Laarum kokoontuu? ;D

Niin, kyllähän se Trilogy oli kova, mutta Creamer soundaa (vielä tällä hetkellä) paremmalta. Ehkä noita kumpaakin pitää vain testata enemmän. Perkeleen perkele.
oiva tumpeloinen
10.06.2006 23:47:27
Ai että Liirum&Laarum kokoontuu? ;D

Mitä muutakaan sä voit odottaa?

Niin, kyllähän se Trilogy oli kova, mutta Creamer soundaa (vielä tällä hetkellä) paremmalta. Ehkä noita kumpaakin pitää vain testata enemmän. Perkeleen perkele.

Jos Kirkuja kuulostaa paremmalta, niin tottakai sä otat sen. Lohdutuksen sanoina sulle voitaneen kuitenkin ilmaista, että ei se virhe ikuinen ole. =) Tuolla sun kamojen vaihtumisvauhdilla ne vaihtuisi kuitenkin molemmat aika nopeasti...
Guitaristi
10.06.2006 23:53:19 (muokattu 10.06.2006 23:54:06)

Tällä hetkellä kiinnostaa peavey 6505+ lähinnä sopivan hinnan vuoksi. Ottakaa kantaa.

Minä suosittelisin tätä. Omasta mielestäni hakkasi Englin Blackmoren ja Screamerin/thunderin kaikissa soundeissa, paitsi puhtaissa ihan 6-0. Kai niistä peaveyn puhtaistakin olisi ihan hyvät saaneet jos olisi jaksanut ruuvata. 6505 on mielestäni kyllä oiva peli kaikkeen, missä tarvitaan säröä, sen verran tuhdit ja monipuoliset sen säröt ovat. Mutta paras tapa on taas kerran mennä liikkeeseen ja testata vahvarit läpi.

Edit: aijjoo eihän tuolla aloitusviestin listassa ollutkaan englejä... no kuitenkin
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Spasi
11.06.2006 00:22:51

Vaikea päättää.

Mulla on Screamer ja toisella bändimme kitaristilla on toi Trilogy, hyvin passaa yhteen ja molemmat kuulostavat hyviltä, ja vaikka Trilogyssa onkin 100W niin ei Screamer jää jalkoihin! Mutta aika erilaiset on soundit juuri noissa nupeissa (senkin takia sopii hyvin yhteen toistensa kansssa) eli omien mieltymysten mukaan vaan.

Ja ketjun aloittelijalle voisin vielä sanoa sen että ainakaan minä en tykännyt tuosta 6505:sta enkä Krankin Revolutionistakaan silloin kun kokeiltiin aika montaa eri nuppia ennenkuin kaveri päätyi tuohon Trilogyyn. Makuasioitahan ne.
Jmvk
11.06.2006 02:45:56
Peavey JSX. Siihen minä vetoaisin ja itsekkin tykkään siitä!

Tuossa on joka kanavalle oma eq ja joka kanavasta saa minun mielestä saundit vaikka mihin musiikkityyliin, mutta metalliinhan tuo vetoaa parhaiten.

Crunch kanavalla on hyvä vetää rytmikitaraa ja Ultrakanavalla sitten Leadit.
Puhtaissa ei ole mitään moitittavaa, hyvät Cleanit irtoaa ku osaa säätää.

Itse ainakin seuraavaksi vahvistimeksi hommaan tuon!

Hintahan on siinä 1500e puolella mutta budjettihan oli 1300 +/-
''kuule empä oo pahemmin makuja maistellu''
Dareon
11.06.2006 05:49:49
Jubilee varma peli, cleanit on marsujen parhaimmistoa. Vain yksi eq mut mut, munille potkiva säro ja sopii moneen menoon :)

(anteeksi kännissä kirjottelua, mut en voinut mitään...)
Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä.
N33m0
11.06.2006 16:39:46

Älä ainakaan tsl100:sta osta, itse joskus erehdyin ja myin piakkoin pois.

Framus Dragon, cobra on vähän liian tiukka ja scooppi.
slow music for slow people
olli8
11.06.2006 17:54:25
ENGL Blackmore kannattaa testata.
Jakem
11.06.2006 18:01:00
Älä ainakaan tsl100:sta osta, itse joskus erehdyin ja myin piakkoin pois.

Framus Dragon, cobra on vähän liian tiukka ja scooppi.

Mitkä olivat syyt minkä takia myit laitteen pois?
perkules
12.06.2006 22:03:08
Vaikea päätös tullee olemaan edessä, kun sen aika koittaa. Mua on kovasti kiinnostanu celestionin vintage 30 elementeillä olevat kaapit. Niitä on monilta eri valmistajilta, niissä tuskin on suuria eroja muuta kuin hinnassa? Peaveyn 6505 oma kaappi lienee kans hyvä. Osaako kukaan vertailla em. kaappien eroja soinnillisesti..
perkules
12.06.2006 22:17:56
Peavey JSX. Siihen minä vetoaisin ja itsekkin tykkään siitä!

Crunch kanavalla on hyvä vetää rytmikitaraa ja Ultrakanavalla sitten Leadit.
Puhtaissa ei ole mitään moitittavaa, hyvät Cleanit irtoaa ku osaa säätää.

JSX on ainakin satrianin mukaan pyritty tekemään siten, että puhdas kanava on todellakin puhdas.. Mahtaako triple xxx olla "karvalakkiversio" JSX:tä. Vaikuttais olevan noin teknisten tietojen ja ulkonäönkin perusteella melkeen samanlainen. Pystyykö noiden tehoja tiputtamaan puoleen? Kuinka JSX ja 6505+ eroaa toisistaan soundiltaan?
Petrukki
12.06.2006 22:19:51 (muokattu 12.06.2006 22:21:37)
Pystyykö noiden tehoja tiputtamaan puoleen?

Joo, puolet putkista vaan pois. Tsekkaa tää http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=37290
All you need is HOHO and you're ready for muusikoiden.net.
N33m0
12.06.2006 22:53:04

Mitkä olivat syyt minkä takia myit laitteen pois?

Ei oikeen napannu modernimarsun soundi, särössä liikaa sellasta "hairia" päällä, soolosoundiakin sai hakemalla hakea. Cleani oli aika tuhti, ihan ok. Ihan siedettävät soundit kaikin puolin mutta ei mitään erityisen hyvää missään, samassa hintaluokassa löytyy paljon monipuolisempia ja persoonallisempia vahvistimia.
slow music for slow people
Schenker
12.06.2006 23:05:26
JSX on ainakin satrianin mukaan pyritty tekemään siten, että puhdas kanava on todellakin puhdas.. Mahtaako triple xxx olla "karvalakkiversio" JSX:tä. Vaikuttais olevan noin teknisten tietojen ja ulkonäönkin perusteella melkeen samanlainen. Pystyykö noiden tehoja tiputtamaan puoleen? Kuinka JSX ja 6505+ eroaa toisistaan soundiltaan?

Satriani soittaa ainakin "G3 - Live In Denver" DVD:llä juuri noilla Triple XXX:nupeilla. Lieneekö JSX:ää ruvettu sitten niistä nupeista kehittämään tms.
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)