Aihe: Engl savagelle kaappi
1 2
lärviapina
10.06.2006 15:02:07
suositelkaas jotain hyvää kaappia, mielellään 4x12 tuolle savagelle. soittelen pitkälti heavy/metalli juttuja ja hintaa saisi olla noin 600€
Ben_D
10.06.2006 16:24:31

ENGL Standard 4x12. Pehmee soundi V60 elementeillä. Saat ainakin Köln Music Storesta postituksineen 620€.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
lärviapina
10.06.2006 16:36:36
ENGL Standard 4x12. Pehmee soundi V60 elementeillä. Saat ainakin Köln Music Storesta postituksineen 620€.

jeps itellä ollut tuo sama kaappi mielessä.....mitenkä sitte noi vähä kalliimmat esim. mesa/engl pro tai xxl
pekurides
10.06.2006 21:45:51

Kaipa se pakko tähänki työntää:)

KRANK revo.4x12 ihan perkuleen hyvä skobe, cool look:), itselläni oli vääntöä juurikin englin vintagen kanssa mutta krankki voitti lopulta saundissa aika selkeesti.

Näissä on isompi kotelo ja pääsee alapäät pörisemään vähän vapaammin ni aikaslailla hyvin hevissä rulaa! jne.

Elementit aika neutraalit( eminence legend v12) ei kauheasti väritä niinku v30 mutta makunsa kullakin...
joukov
10.06.2006 21:49:42

KRANK revo.4x12 ihan perkuleen hyvä skobe, cool look:), itselläni oli vääntöä juurikin englin vintagen kanssa mutta krankki voitti lopulta saundissa aika selkeesti.

Näissä on isompi kotelo ja pääsee alapäät pörisemään vähän vapaammin ni aikaslailla hyvin hevissä rulaa! jne.

Elementit aika neutraalit( eminence legend v12) ei kauheasti väritä niinku v30 mutta makunsa kullakin...

Et sitten katsonut tuota budjettia vai saako noita kuudella sadalla?
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/269/4x12_cab.phtml
oiva tumpeloinen
10.06.2006 21:49:58

Tää kaappi hakee muuten vertaistaan ylämiddlen piikissä. Siitä lähtee sellainen korvat päästä repivä piikki, joka ei ainakaan mua hirveästi kutkuttele. Metallin vaivaukseen varmasti passeli kaappi, mutta on liian terävä mun makuun. Meidän bändin toinen kitaristi lainaa tällaista kaappia aina treeneissä ja saa kääntää omasta setupistaan melkein kaiken presencen pois tasapainottaakseen soundia. Mutta ainakin oman nuppinsa kanssa hyvin sopiva kaappi. Molemmat yhtä repiviä soundiltaan.
Ben_D
10.06.2006 22:00:45

Mun käsityksen mukaan ENGL Standard kaappi V60 elementeillä on vähemmän keskialuepainoitteinen kun Vintage. Sopii hyvin ENGL kanssa, koska niissä taitaa olla se ylämiddlepiikki = V60 tasapainoittaa ylämiddlekkyyttä...korjatkaa jos olen väärässä.
lärviapina
11.06.2006 15:27:02
juu kiitti vinkeistä....vielä semmosta et kannatteeko laittaa suora vai slanted malli...et onko soundillisesti mitään suuria eroja
kimurantti1
11.06.2006 15:55:04
Ben D:

Ja Suomesta tinkaamalla 600e, ainakin tällainen hinta mulle annettiin parissakin paikassa kun Engleistä kyselin.

lärviapina:
juu kiitti vinkeistä....vielä semmosta et kannatteeko laittaa suora vai slanted malli...et onko soundillisesti mitään suuria eroja

Olennaisin ero taitaa olla se, että slanted-kaapissa sen viiston kulman ansiosta kuulet soittosi vähän paremmin kun se on suunnattu vähän ylemmäs.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Ben_D
11.06.2006 17:17:29

Ben D:

Ja Suomesta tinkaamalla 600e, ainakin tällainen hinta mulle annettiin parissakin paikassa kun Engleistä kyselin..

Voi hyvinkin olla...ostin omani Saksasta about puolisenvuotta sitten.
ilpoliekkio
11.06.2006 17:41:34
Olennaisin ero taitaa olla se, että slanted-kaapissa sen viiston kulman ansiosta kuulet soittosi vähän paremmin kun se on suunnattu vähän ylemmäs.

Nuinhan se on. Itselläni on tuo suora; sen ollessa lattialla on todella hankala kuulla mitään soitostaan, sen verran suuntaava komero on kyseessä. Nyt kun se on vielä 2x12"- kaapin päällä niin soitosta kuuleekin jo aika hyvin. Toinen juttu on se, että suoran kaapin päällä räkki pysyy paremmin. Tuo oli se syy, miksi itse ostin suoran (vaikka nyt onkin nuppi).

Lueskelin kerran jotain Harmony Centralin tms foorumia, jossa porukalla oli oikeasti vahvat mielipiteet suorien ja viistottujen kaappien bassotoiston selkeistä eroista. Oli aika hauskaa.
Awaken the suffering
Nacher
12.06.2006 20:32:34
Standardikaappi on kyllä hyvä, etenkin Savagen kaltaisen kirkkaan nupin kaveriksi. Tasapainottaa oikein kivasti ENGLien kirkkaampien nuppien (thunder, screamer, blackmore, savage) ylämiddlejä ja repivyyttä, mutta kuitenkin sen saa varmasti halutessaan takasin, jos middleä ja presenceä nupista kaakottaa. v30 kaappeja ei missään nimessä ENGLien kavereiksi ilman koekuuntelua. Sen verran jakavat mielipiteitä...

Lähinnä noissa ENGL 4x12 kaapeissa on miinusta se ihan tajuton paino. Tuollaista ei hullukaan roudaa yksin. Ei mitenkään.
pekurides
13.06.2006 00:32:01

suorassa kaapissa on enempi tilavuutta ni luulis että bassoilla enempi tilaa

ja kallistetuissa tuntuu jotenkin hassusti saundit muuttuvan ku kävelee siin edessä kun osuu ne "elementit" eri kulmissa korvaan...

vaikee selittää mutta tasasessa jotenkin tasaisemmin tulee mökä päin näköä:)

Ite pidän kun tasasta kaappi kallistaa sopivasti.

Kumma kun en ole huomannut tuota "ylämiddle" piikkiä krankissa.. mutta joutuuhan sitä yleensä vehkeistä säädöt ettiä vähän joka kaapille erikseen.
(ni jos edellinen kaappi ollu vaikka kovin tumma ni...)

ps. olen kyllä ollut havaitsevani hiukan semmoista krankkimaista sointia vaikka framuksella nyt ja aikasemmin VHT/psa-1 virityksillä vetelin.

Framuksen kaapit ollu kanssa aika sopivissa hinnoissa ja kuulemma hyviä.

VHT:N kaappi joskus hankintaan myös.
Exhausted
13.06.2006 10:40:32 (muokattu 13.06.2006 10:41:27)

suorassa kaapissa on enempi tilavuutta ni luulis että bassoilla enempi tilaa

ja kallistetuissa tuntuu jotenkin hassusti saundit muuttuvan ku kävelee siin edessä kun osuu ne "elementit" eri kulmissa korvaan...

vaikee selittää mutta tasasessa jotenkin tasaisemmin tulee mökä päin näköä:)

Ite pidän kun tasasta kaappi kallistaa sopivasti.

Mikitettynä noissa kaapeissa tuskin on kamalasti eroa, mutta vaikuttaa siihen miten kuulee soittonsa treeniksellä ja lavalla. Jos saundi menee jaloista ohi niin tulee ruuvattua liikaa trebleä ja volumea.

Uskoisin että kumpi tahansa noista Englin kaapeista ainakin toimii, riippuen kumman tyylisestä saundista pidät enemmän. V30 on kyllä nasaali, mutta juuri sen ansiosta tulee hyvin esiin bändin kanssa soitettaessa, erityisesti hevimetelissä...
McNulty
13.06.2006 10:48:39
Hughes & Kettner VC412 A30... ~700e
Siellä on sisällä 4kpl Celestion V30 elementtejä ja kaappi on massiivinen (41kg).

Framus FR412 Dragon... ~600e
Tässäkin Celen V30:t sisällä. Oli ihan asiallinen kaappi tämäkin kun pikaisesti testasin.

Tietysti ENGLin oma kaappi voisi olla paras ENGLin nupin alle, sillä sitenhän nuo laitteet on suunniteltu toimimaan. Mielestäni kuitenkin Celestion V30 elementtien kanssa varustettu laatikko toimii kaikkien kanssa. Jollei toimi, on vika nupissa (omassa tai kitaravermeessä) :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
JuSu
13.06.2006 10:56:14 (muokattu 13.06.2006 10:59:25)
Hughes & Kettner VC412 A30... ~700e
Siellä on sisällä 4kpl Celestion V30 elementtejä ja kaappi on massiivinen (41kg).

Ja tuostahan on A25 versiokin käsittääkseni, joka on syönyt Greenbackeja. Jos meinaan pelottaa se ylämiddlepiikki.

Ja ylipäätään tuohon suuntaavuuteen... Mä huitaisin jésus -teipistä ristit 4x12" kaapin etukankaaseen elementtien kohdalle. Kokeilkaa, vaikutus on hämmästyttävän suuri. Soundi on paljon tasalaatuisempi isommalla alueella kaapin edessä. Tietty aivan kaapin edessä seistessä soundi on läpitunkevampi kuin sivulla, mutta tämäkin ilmiö vaimeni selvästi. Lienee hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras kaappimodaus. =)

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
ilpoliekkio
13.06.2006 13:21:43
Ja ylipäätään tuohon suuntaavuuteen... Mä huitaisin jésus -teipistä ristit 4x12" kaapin etukankaaseen elementtien kohdalle. Kokeilkaa, vaikutus on hämmästyttävän suuri. Soundi on paljon tasalaatuisempi isommalla alueella kaapin edessä. Tietty aivan kaapin edessä seistessä soundi on läpitunkevampi kuin sivulla, mutta tämäkin ilmiö vaimeni selvästi. Lienee hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras kaappimodaus. =)

Aivan totta. Tein saman homman omalle kaapilleni, ja kyllähän soundi tasapainottui ihan huomattavasti; se kirein piikki hiljeni aika kivasti ja kaappi "levittää" soundia pikkuisen paremmin. Ja oli kallis modaus, n. 80 cm jesaria - oisko muutama sentti nykyrahassa. :)
Awaken the suffering
Henkkiz
21.06.2006 14:13:09 (muokattu 21.06.2006 14:13:25)

Mulla kävi aivan samalla tavalla. Testasin Englin Vintagea ja Krankin revoa vierekkäin, ja päädyin lopulta Krankkiin. Nyt olis kuitenki kysymys. Englien ärsyttävä yläpääsirinä löytyy edelleen, ja haluaisin kauheasti päästä siitä eroon. Vahvistimen soundit ovat muuten täysin mun makuun, joten kaikki keinot jolla saisin yläpääsirinän pois olis avuks. Kiitti.
Hanok
21.06.2006 14:48:23
Vahvistimen soundit ovat muuten täysin mun makuun, joten kaikki keinot jolla saisin yläpääsirinän pois olis avuks. Kiitti.

Oma settini on varsin erilainen mutta "ongelma" kuulostaa tutulta. Käytössä V30:lla ladattu 2 X 12". Olen ratkaissut asian käyttämällä nupin efektiluupissa graafista eq:ta (Boss RGE-10) jolla leikkaan signaalia hieman 4 kHz:n kohdalta. Tämä ei ehkä sinänsä ole kaikkein elegantein tapa hoitaa asia, mutta pääseepähän samalla hienosäätämään soundia muutenkin.

Harkinnassa on kyllä kaapin tai ehkäpä elementtien vaihto. Celestionin sivujen Tone Selectorin perusteella G12H vaikuttaa asialliselta vaihtoehdolta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)