Aihe: Cover parempi kuin originaali?
1 2 3 4 525 26 27 28 29136 137 138 139 140
NHR
09.06.2006 23:28:06

Mua monesti ärsyttää kun joku on pilannut jonkun mun suosikkiartistin biisin coveroimalla sen...Sitten ei voi enää suhtautua kunnolla siihen originaaliinkaan.

Tätä mä en oikeen jaksa ymmärtää. Miten se huono(kaan) coveri muka voi sen alkuperäisen pilata? En mäkään esim. juurikaan tykännyt Marilyn Mansonin Sweet Dreams -versiosta, mutta Eurythmicsin alkuperäisversiota pystyn kyllä edelleen kuuntelemaan.
There's nothing you can do that can't be done.
rheinone
09.06.2006 23:31:40
Limp Bizkit

Aha. Tuskin täältä kuitenkaan löytyy ketään jonka mielestä ko. cover on parempi kuin originaali? Muuten...Eppu Normaali veti joskus 80-luvulla Tavastian keikan encorena Behind Blue Eyes aika tyylikkäästi.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
meeza
09.06.2006 23:36:11
Smashing Pumpkins - Landslide > Fleetwood Mac - Landslide
[12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta
Valokaari
09.06.2006 23:47:38

En tiiä onko sanottu jo, mutta Panteran "Cat Scratch Fever" on kyllä parempi kuin Nugentin alkuperäinen.

Omasta mielestäni Motörheadin versiossa on enemmän potkua kuin Nugentin. Alkuperäinen kuulostaa ainakin mun korviin jotenkin laimealle.
Panteran versiota en muista kuulleeni.

Parasta kuitenkin muistuttaa tähän väliin että makuasioitahan nämä, ennen kuin joku Nugent-fani tulee ja lyö kitaralla.
Rok rok.
rheinone
10.06.2006 00:00:13
makuasioitahan nämä, ennen kuin joku Nugent-fani tulee ja lyö kitaralla.

Eiks Nugent oo tulossa tänne ihan tässä lähiaikoina? Kantsuis ehkä pikkusen kunnioittaa herraa; sillä on varmaan norsukiväärit sun muut messissä.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Piepe
10.06.2006 00:04:39
Me First And The Gimme Gimmes - Ghost Riders In The Sky
gocreatethenextcraze
HaloOfFlies
10.06.2006 00:47:25

Mua monesti ärsyttää kun joku on pilannut jonkun mun suosikkiartistin biisin coveroimalla sen...Sitten ei voi enää suhtautua kunnolla siihen originaaliinkaan. esim. Aki sirkesalo: Pelkkää kuvitelmaa = Rollarit: Imagination. Sit joku pentele coveroi whon : Behind blue eyes joitain vuosia sitten. Kieltoon koko coveroinnit prkl.

Tarkoitatko Just My Imagination (Running Away From Me)? Se ei ole Rollareiden vaan Temptationsin biisi alunperin.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
Nieby
10.06.2006 01:42:52
Tuleeko mieleen virityksiä, joissa Cover-versio jostain biisistä olisi ollut huikeasti parempi kuin alkuperäinen versio?

ei.

Virhe! Turha tai liian tarpeeton kirjoitus! Olisi pärjätty ilmankin!
Antero--
10.06.2006 12:30:55
Jeff Beckin versio S. Wonderin Cause we ended as lovers:ista on mielestäni aika ylivoimainen
Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, ettei kukaan ole ottanut meihin yhteyttä.
samsonov
10.06.2006 12:43:39
Sonatan versio Still Loving Yousta. Ja tämähän on minun_henkilökohtainen-mielipide.
All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee
Loijaa
10.06.2006 14:18:39

Uriah Heepin Come Away Melinda tuhat potenssia korkeammalla kuin Tim Rosen alkuperäinen urina.
That's The Way That It Is
Loijaa
10.06.2006 14:20:05

Alter Bridgen Highway Star hakkaa Deep Purplen alkuperäisen satanolla.

Ja paskat.
Loijaa
11.06.2006 00:32:50

Gary Mooren Friday On My Mind, paljon parempi kuin alkuperäinen Easybeats-ryhmän esitys. David Bowiekin vetänyt saman biisin.

Ja kotimaisista ainakin Hector, mutta Mooren versio on rrrock!
texjazz
11.06.2006 00:47:08

Jef Buckleyn Hallelujah viepi alkuperäistä Cohenin Hallelujahia mennessään.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Antero--
11.06.2006 13:54:37
Stanley Jordanin veto Stairway to Heavenista on aika ylivoimainen mielestäni.

Parempi kuin alkuperäinen? Et voi olla tosissasi.

Tosissani olen. Jordanin kitara vaan laulaa mielestäni kauniimmin kuin Plantin ääni ja Pagen kitara yhteensä. Ei sille vaan voi mitään. Soolokin on komiampi.
Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, ettei kukaan ole ottanut meihin yhteyttä.
Epämuusikko
11.06.2006 14:58:18
Tosissani olen. Jordanin kitara vaan laulaa mielestäni kauniimmin kuin Plantin ääni ja Pagen kitara yhteensä. Ei sille vaan voi mitään. Soolokin on komiampi.

Stanley Jordanin? Olethan trolli?
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Antero--
11.06.2006 16:21:26 (muokattu 11.06.2006 16:35:49)
Stanley Jordanin? Olethan trolli?

Hoho, tiesin tehneeni pyhäinhäväistyksen.

E: en kyllä hirveästi Jordanista muuten perusta, mutta toi Stairway-coveri iski ainakin mulla jostain syystä suoraan hermoon.
kyuss
12.06.2006 01:54:31
Varmaan mainittu, mutta meitsi tykkää paljon enemmän Hellacoptersin Her Strutista ku Bob Segerin.
Kitaroija
12.06.2006 15:31:49
Stevie Rayn versio Little Wingistä. Toimii mielestäni paremmin instrumentaalina.
Kaikenlaist paskamusiikkii o soitettu mut hevi on ollu ja pysyny. -Äijä- Jos HIM:in kitaroista otettaisiin säröt pois, se vois yht hyvin olla Janne Tulkkia. -Kitaraopettajani-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)