Aihe: Halpaa rumpusettiä kitaristille?
1 2 3
south_of_heaven
10.06.2006 00:24:33
Esitin mielipiteeni, joka poiki myös muutaman samanmyötäisen kommentin. Heti oltiin kuitenkin taisteluasemissa, niinkuin sinäkin nyt, ja vittuja ja ties mitä lentelee ilmoilla.

Mikä siinä on, että jos kritisoi esim. jonkun halpispeltisarjan, kuten Meinl Classic, soundia, tai sähkörumpujen tatsia, niin heti joku ottaa itseensä, ja alkaa hirveä puolusteleminen ko. kamojen hyvyydestä? Melkein aina, yllätys yllätys, vastaajalla itsellään on samoja tuotteita, ja niitä puolustetaan henkeen ja vereen. Ilmeisesti tämä palsta on muuttunut keskustelupalstasta myötäilypalstaksi.

Ehkä pitäisi todeta vaan, että "hyvin sä vedät!".

Kyse ei kuitenkaan ollut suoranaisesti siitä, että itse omistan tuotteen, mutta oikeassa olet, mielipiteitähän nämä.

Onneksi sinä perustelet mielipiteesi ja käyttäydyt "ammattimaisesti". Tarkastappa kaksi viimeistä kommenttiasi.

Olen vain pata joka soimaa kattilaa.
itki south_of_heaven
Peicco
10.06.2006 08:01:10
Löysänäkin kaikissa kokeilemissani sähkiksissä pomppu on epäluonnollinen, mikä on ihan ymmärrettävää.

Ihmeellisiä juttuja täällä kirjoitellaan. Mun mielestä se tuntuma on juuri niin luonnollinen kuin vain voi olla. Luonnollinen ei kuitenkaan ole sama juttu kuin "akustisen rummun kaltainen".
Kyse on vaan ja ainoastaan tottumuksesta. Jos sähkörummun pomppu ei vastaa sitä mikä on omissa akustisissasi ei se tarkoita sitä, että se olisi epäluonnollinen. Pomppu kun ei verkkokalvoissa ole keinotekoinen. Se on ihan aito fyysinen pomppu. Ainoastaan ääni on virtuaalimaailmasta.

Jos sulla on omissa kannuissa erittäin kireät kalvot ja soitat kaverin settiä löysillä kalvoilla, onko pomppu sitten epäluonnollinen vai vaan erilainen??
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Nolte
10.06.2006 09:25:59
Jos sulla on omissa kannuissa erittäin kireät kalvot ja soitat kaverin settiä löysillä kalvoilla, onko pomppu sitten epäluonnollinen vai vaan erilainen??

Hyvä pointti.
Huono soittaja!
HeavyMachinery
10.06.2006 10:58:55

Ihmeellisiä juttuja täällä kirjoitellaan. Mun mielestä se tuntuma on juuri niin luonnollinen kuin vain voi olla.

Silloin kun mulla oli omissa kannuissa G1 set ja pienet tomit 8-14 setti oli tuntuma hyvin samanlainen kuin td-12 setissä. Taasen kun nyky kannuissa on tomit 12-16 ja kalvot EC2 On pomppu aivan muuta kuin td-12:sissa

Tätä ei moni huomaa verratta. jos on tottunut pinstripeihin ei varmasti tunnu sähkisten verkkokalvot luontevilta.....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
hgr
10.06.2006 12:45:38
No mut eihän ketkään muut ku ogelin konservatorio jazz muniin puhaltelija homot pidä kalvoja kireellä.
HeavyMachinery
10.06.2006 13:54:45

No mut eihän ketkään muut ku ogelin konservatorio jazz muniin puhaltelija homot pidä kalvoja kireellä.

Ja minä silloin tällöin.....
markkuliini
10.06.2006 13:57:45

Tai Portnoy-wannabeet jotka kuvittelee että niiden soitto kuulostaa hyvältä kunhan virveli kuulostaa bongorummulta.
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
10.06.2006 14:00:34

Tai Portnoy-wannabeet jotka kuvittelee että niiden soitto kuulostaa hyvältä kunhan virveli kuulostaa bongorummulta.

Jeah.. dude !!

Repesin, mutta tämä on fakta.....
markkuliini
10.06.2006 14:02:30

Jeah.. dude !!

Repesin, mutta tämä on fakta.....

Ja sitä bongovirveliä ei MISSÄÄN OLOSUHTEISSA saa YHTÄÄN dempata. Piiiiiiiiiiiiiiing!
www.vasamayhtye.com
Bacchus
10.06.2006 20:22:12

Luonnollinen oli ehkä hieman liian arvolatautunut termi, mutta tarkoitin sillä akustisia edes jotenkin inhimillisesti mallintavaa tuntumaa.

Itse en ole niin kireällä vireellä olevia kannuja soittanut ikinä, missä olisi tuntuma sama kuin sähkörummuissa. Niihin pystyy vetämään vaivatta pressrollia tomeihinkin. Erilainen on ihan hyvä termi, käytettäköön mieluummin sitä. Luonnollinen tarkoitti tosiaankin luonnollista ja luontevinta soittotuntumaa, ja nimenomaan omasta näkökulmastani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)