bluesteel 07.06.2006 20:12:23 | |
---|
Toccata & Fugue |
kh 203 07.06.2006 22:19:00 (muokattu 07.06.2006 22:25:15) | |
---|
Ynkän evil eye mut eiköhän se täst pienel reenauksel..... :P Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings ) |
Brother Tohveli 07.06.2006 23:33:20 | |
---|
Kaikki kappaleet missä perehdytään tekniikkaan muullakin tavalla kuin nopeudella...Tarkotan sellasia ääri-tekniikkoja,kuten Vailla ja sellasta...Ja Zappan musa,Dream Theater...näiden tyyppien musiikin tuntijat kyllä ymmärtää. |
Little Savage 07.06.2006 23:40:07 | |
---|
Francesco Fareri - Suspension. Kuulostaa helpolta, mutta hankala saada biisi hengittämään samalla tavalla kuin Fareri. Repesin :------D Niin minäkin. |
Alba 07.06.2006 23:50:02 | |
---|
Olen hidas. Liian nopeat ovat vaikeita. Tähän on tultu. |
Räbbänä 08.06.2006 00:09:13 | |
---|
mitkä kappaleet ovat sinulle vaikeita? Kaikki, joissa käytetään muutakin, kuin pelkkää matalinta vapaata kieltä. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
Spike 08.06.2006 11:43:00 | |
---|
Ukko Nooa. Clearly motivated by an unholy alliance. |
Chunga 09.06.2006 13:56:11 | |
---|
Kaikki kappaleet missä perehdytään tekniikkaan muullakin tavalla kuin nopeudella...Tarkotan sellasia ääri-tekniikkoja,kuten Vailla ja sellasta...Ja Zappan musa,Dream Theater...näiden tyyppien musiikin tuntijat kyllä ymmärtää. Jep. Mulla on samoja ongelmia. Nuoteista opettelemalla(huom. ei lukemalla) sujuu melkein mikä vaan, mutta etenkin jossain zappan pitkissä lurituksissa, esimerkiksi vaikka Uncle Meat tai G-spot Tornado, tulee ongelmia muistamisen suhteen. pitäis varmaan asentaa joku työmuisti tonne takaraivoon... Uh, try and be nice to people, avoid eating fat, read a good book every now and then, get some walking in, and try and live together in peace and harmony with people of all creeds and nations, and, finally, here are some completely gratuitous pictures of |
SOAD-fani 09.06.2006 20:36:13 | |
---|
Ei ole olemassa vaikeita kappaleita, on vain kappaleita joita täytyy harjoitella enemmän... olen samaa mieltä... |
Vaikeat biisit on treenin puutetta. |
Fender Stratocaster 10.06.2006 07:40:18 | |
---|
Stratovarius - Stratosphere Stratovarius - Speed Of Light Dire Straits - Romeo And Juliet Iron Maiden - Trooper siinäpä tärkeimmät |
jpiir 10.06.2006 10:34:35 | |
---|
Roger Hardinin versio Jerry's Breakdownista. http://www.rogerhardin.com/ Vaatis vähän lisää nopeutta ja tarkkuutta pikkaussormin. Hitaampiihinkin kappaleihin on välillä vaikea saada se "tatsi". |
Nieby 10.06.2006 10:53:51 | |
---|
Francesco Fareri - Suspension. Kuulostaa helpolta, mutta hankala saada biisi hengittämään samalla tavalla kuin Fareri. Repesin :------D Niin minäkin. heha, veikkaampa että tuo on erittäin vaikea saada "hengittämään".. on muutes saatanan vaikee biisi, sitä ei joka poika soita.. |
Wahi 10.06.2006 12:00:52 | |
---|
on muutes saatanan paska biisi, onneksi sitä ei joka poika soita.. Joo, oli pakko. "Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten.." -Friedman, kohta 16v. |
Amplifier 10.06.2006 12:35:49 (muokattu 10.06.2006 14:09:40) | |
---|
Little Wing, Tämä on ollut mielessä jonkin aikaa ja vähän oon jo saanut juonesta kiinni. Yksinkertaiseksi biisiksi kuitenkin sisältää kaikkia pikkujuttuja joita saa miettiä korvan kans aika tarkkaan. Jospa tällä kertaa ei tulis luovutettua. Juu se ei todellakaan ole mikään yksinkertainen biisi kun oikein alkaa miettimään. Siinä on juuri tosi hyvä esimerkki siitä, miten periaatteessa simppeli kappale on monimutkainen ja rikas. Ehkä just siksi se kuullostaakin niin hyvältä. Mun mielestäni siinä biisissä kuuluu hienosti yksi sähkökitaran soiton tärkeimmistä jutuista, eli se miten monella tavalla tällä soittimella voi ilmaista hyvin kapeankin kehyksen sisällä... menikö liirumlaarumiksi? Itse soitan ko. biisiä melko vapaasti omana "sovituksenani", joka on vuosien aikana muuttunut ja kehittynyt paljon, mutta ei ole vielä lähelläkään alkuperäistä, eikä tule koskaan sitä yrittämäänkään. Kitaraopettajani soitti sen aikoinaan minulle nuoteista kun sitä häneltä pyysin. Se oli hienoa kuultavaa ja sai niskavillat nousemaan. Mielestäni Hendrixin musiikissa ei kuitenkaan ole välttämättä kysymys siitä, että jos sitä haluaa soittaa niin sitä pitäisi harjoitella nuoteista tai levyn perässä korvakuulolta pyrkien siihen samaan kuin Jimi itse. Se musa kun perustuu nimenomaan ilmaisuun ja tilanteeseen. Ei Hendrixkään soittanut biisejään koskaan samalla tavalla kahta kertaa... niin kuin esim. Brian May, joka on kaikesta tukkaansakin kähärämmästä sooloilustaan huolimatta melko kaavamainen kitaristi, hyvä sellainen toki. Kuunteleppa Lama-ajanElvis muidenkin artistien versioita ko. biisistä (jos et ole sitä jo tehnyt). Voi löytyä uutta potkua harjoitteluun. Agentsien half & half levyltä ainakin löytyy hyvä versio Little Wingistä (luulisin että olet sen kuullutkin), josta on ollut ainakin minulle iloa sen kappaleen soittamisessa. |
Epämuusikko 10.06.2006 15:05:53 | |
---|
Siinä on juuri tosi hyvä esimerkki siitä, miten periaatteessa simppeli kappale on monimutkainen ja rikas. Näin. Näennäisesti helppoja biisejä ei sovi ohittaa olankohautuksella. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
wrshredder 10.06.2006 15:13:01 | |
---|
Lähes kaikki joita yritän alkaa opettelemaan ;/ THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
mikko1 10.06.2006 17:29:31 | |
---|
En harrasta kitarabodausmusaa joten sanon, että (varsinkin) nopeampi ja brutaalimpi death metal. |
tono 11.06.2006 18:50:51 | |
---|
oho 10 viestiä viikon lopun aikana vautsi -.- paskalla tulee paras inspiraatio!
ketoon peipi ketoon! |
Keppis 12.06.2006 22:23:01 | |
---|
Kaikki _tosi_ hitaat, joissa pitää miettiä hirveesti nuottien aika arvoja. "Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!"
http://www.mikseri.net/fobia |