Aihe: 15 wattiseen transistoricomboon lisäkaappia
1
Montte
08.05.2006 19:29:19 (muokattu 08.05.2006 19:29:51)
Nyt kävi niin, että treenikämppä meni alta ja sitä myöten myös isommat kitara-, basso-, ja laulukaapit. Ajateltiin jatkaa niinkin perinteisesti kuin basistin autotallissa (jes,autotallissa on keittiö!).

Eli kun rahaa on hyvin niukasti, saatiin semmoinen idea, että ostettaisiin lisäkaappeja vahvareihimme.
Nyt siis täytyisi Crate GX15R:ään kytkeä jonkinmoinen lisäkaappi, jotta mökää riittäisi bändisoittoihin. Onko tässä mitään järkeä vai säästänkö suoraan isompaan comboon ja pistetään bändi siksi aikaa telakalle?..mikä ei oikeastaan ole edes vaihtoehto tässä tilanteessa.
Elämä ei aina ole schöniä
Antti1
08.05.2006 19:32:27 (muokattu 08.05.2006 19:35:10)
Idea!

Asetelkaa kamat mahdollisimman hyvin, soittakaa hiljempaa ja tehkää kaikki tehtävissä olevat budjettiakustoinnit sinne autotalliin. Kyllä se 15W trankku kuuluu, siitä ei ole kiinni. Soundi on vain ruma, mutta minkä teet.

Säästä siihen isompaan myllyyn suoraan, ei väliratkaisuja, ne on vain rahanmenoa.

EDIT: Älkää unohtako myös eq:n ihmeellistä voimaa! Kitaroista middlet täysille ja bassot pienelle. Oikeastaan bassostakin voi sen suurimman huminan leikata, kirkkaimman kilinänkin myös. Keskiääniä ei kuitenkaan tarvinne hirveästi buustata. Rumpalille riisikepit käteen, virppaan sisälle jotain täytettä ja peltien päälle kevyet dempit.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
kiitäjä
08.06.2006 13:43:21
no jos jotai heviä/rockkia soitatte nii osta Engl thunder reverb 50w putkicombo, ja kyllä lähtee!!! BTW:voi myös liittää myöhemmin
kaapin!!
Zealot
08.06.2006 14:38:03
no jos jotai heviä/rockkia soitatte nii osta Engl thunder reverb 50w putkicombo, ja kyllä lähtee!!! BTW:voi myös liittää myöhemmin
kaapin!!

Eikös tässä nyt ollut ideana ettei ole varaa ostaa mitään 50W putkivaffareita?

Kyllä se 15W piisaa, itsekin olen bändin kanssa soitellut pian puoli vuotta 15W trankulla kun isompi Ibanezini otti ja hajosi. Ei se oikeastaan muuta vaadi kuin rumpalilta vähän malttia peltien rikkomissa.

Ja jos päätät sen lisäkaapin hankkia niin tee itse jos suinkin pystyt, tulee halvemmaksi. Itse tein vanhoista autokaiuttimista komian lisäkaapin viime kuussa. Hyvin toimii.
They let it rock, I let it roll!
Bändin kotisivut
LaXu
08.06.2006 14:41:20
Ei ne kaapitkaan mitään ilmaisia ole, ja 15W transistorivahvistin on 15W transistorivahvistin vaikka minkä hurjan kaapin tunkisi alle. Säästä vain suoraan isompaan comboon.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
superfly
08.06.2006 14:45:47 (muokattu 08.06.2006 14:46:32)
Ja jos päätät sen lisäkaapin hankkia niin tee itse jos suinkin pystyt, tulee halvemmaksi. Itse tein vanhoista autokaiuttimista komian lisäkaapin viime kuussa. Hyvin toimii.

Ei se kyllä oikein tänä päivänä enää tule edes halvemmaksi jos käytetään kunnon elementtejä. Vanhat autokajarit kitarakäytössä eivät taida olla ihan järkevä idea....
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
JuSu
08.06.2006 15:08:16
Ei ne kaapitkaan mitään ilmaisia ole, ja 15W transistorivahvistin on 15W transistorivahvistin vaikka minkä hurjan kaapin tunkisi alle. Säästä vain suoraan isompaan comboon.

No näin. Melkein kaappi kuin kaappi kustantaa kuitenkin sen 100-150 euroa helposti. Jonkin aikaa sitten tarvitsin itse mahd. äänekkään ja halvan vehkeen, löytyi 150 W Peaveyn trankkucombo, josta taisin maksaa satasen.

Eli jos watteja halvalla pitää saada, niin toria kyttäämään vaan.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Jouni Antero
08.06.2006 15:12:01 (muokattu 08.06.2006 15:12:23)
Mökää euroa kohden haettaessa, huomauttaisin Soitin Huttusella olevista Acousticin comboista...4 x 10" combo 250 euroa...ostaisi heti jos tarvitsisin. Ja ovat muutenkin vähän muuta kuin kiinassa kasattuja lastulevyhärpättimiä.

Edit: linkki

http://www.soitin-huttunen.com/kitvah.php
Swan
08.06.2006 15:25:45
Tuo Crate on ainakin meikäläisen Engl-kaapin läpi hiton tummasaundinen jopa treblet täysillä. Ei kuulosta siltä, että sitä bändin läpi saa erottumaan millään. Isompaa ja parempaa vaan hankintaan.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
Montte
09.06.2006 21:41:27
Juu no nyt on töitäkin niin aion n.400 € sijoittaa uuteen vahvariin. Käytettynä tietenkin. Ehdotuksia otetaan vastaan. Torilla ainakin on marsun valvestate hintaan 300 eur. Eikä tarvitse olla välttämättä täysputkivahvari jos semmoinen edes löytyy tohon hintaan.
Sir Jöpötin
09.06.2006 23:11:38
Juu no nyt on töitäkin niin aion n.400 € sijoittaa uuteen vahvariin. Käytettynä tietenkin. Ehdotuksia otetaan vastaan. Torilla ainakin on marsun valvestate hintaan 300 eur. Eikä tarvitse olla välttämättä täysputkivahvari jos semmoinen edes löytyy tohon hintaan.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=33112623

Tuon linkin pöllin tuosta yhdestä toisesta triidistä. Vai olikos sulla niitä rahoja vielä? :E
Meikä musiikkikaupassa: Mää otan nuita Ernie Ballin Power Slinkyjä. Myyjä: Mikä se on näistä? Meikä: Se violetti paketti. Myyjä: Mää oon muuten värisokea. Meikä: No sehän on hyvä homma! Kuolemattomia lausahduksia...
tommiot
09.06.2006 23:15:01 (muokattu 09.06.2006 23:15:18)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=33112623

Tuon linkin pöllin tuosta yhdestä toisesta triidistä. Vai olikos sulla niitä rahoja vielä? :E

Toi hinta muuten nousee tuosta ja takuulla. Tuo on sentään 5 päivää auki vielä tuo huutokauppa.
cruel_destiny
10.06.2006 12:49:12
Nohhh joo, mutta ei se silti välttämättä pilviin nouse.

kyllä se saattaa vielä aika pahasti rykästä, ku tuo ei ole edes ehtinyt ekoille sivulle...
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
Montte
10.06.2006 17:33:01
Ja jokatapauksessa combo on nyt hakusessa eikä nuppi + kaappi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)