dai 10.06.2006 00:05:32 | |
---|
Voiko teidän mielestänne sähkökitaraa oppia soittamaan kotona ilman kitara tunneille menoa ja olisiko Squier Frontman Pack hyvä alotus paketti |
Kyllä, voi oppia. Ei. Foorumia tutkiskelemalla kyllä löytyy parempia vaihtoehtoja. Farewell happy fields.
Where joy forever dwells. |
Miikathebest 10.06.2006 04:00:26 (muokattu 10.06.2006 04:01:43) | |
---|
Hei sinä! |
Erittäinsusi 10.06.2006 20:36:20 | |
---|
mitenkäs te sitte kotona harjottelette? rupeette vaan rämpyttää? =D |
arvid70 10.06.2006 20:53:14 | |
---|
mitenkäs te sitte kotona harjottelette? rupeette vaan rämpyttää? =D Aivan, mitenkäs muuten? KAUPPIAANPUHETTA!! |
Mirkki 10.06.2006 20:58:17 | |
---|
mitenkäs te sitte kotona harjottelette? rupeette vaan rämpyttää? =D Katselen vaikka sointuja eri biiseihin netistä/kirjoista ja yritän soittaa, jotakin riffejä kehittelen ja teen joitain tekniikkaharjoituksia. Teoriaakin tulee luettua jonkin verran. Ralph Denyer: Suuri kitarakirja opastaa aika hyvin kaikessa mahdollisessa, tosin löytyy tuota tietoa hyvin netistäkin. Sitten kun on perusasiat kunnossa, kannattaa varmaan yrittää korvakuulolta soittelua. Kitarat ovat koko ajan esillä, niin niihin tulee tartuttuakin usein. Lähinnä tosin akustista soittelen, kun harvemmin jaksan ruveta sähkäriä vahvistimeen kytkemään ja säätämään. |
Erittäinsusi 10.06.2006 21:23:27 | |
---|
No googlettamaan sitten vaan =) Löytyy tuo Guitar pro nelonenkin mutta siitä en oikeen saa mittään selvää :/ |
hevimusamies 13.06.2006 10:02:24 | |
---|
Suurta Kitarakirjaa ja omaa intoa hyväksikäyttäen pääsee vaikka kuuhun, niin miksei sit vaikka keikkailevaan bändiin? Tahtoa vaan niin onnistuu. Jos ei tunnu luonnistuvan niin sit kannattaa harkita opettajan opastusta, tai ainakin kokeneempien kavereiden / tuttujen vinkkejä ja neuvoja. |
pimp my ibanez 15.06.2006 20:09:14 | |
---|
ilman tunteja... varmasti monelta löytyy kaveripiiristä joku jo hetken aikaa soitellu. tai sit joku kaverin kaveri, joka varmaan näyttää perusaioita. ja kirjastoistä / netistä , esim google video, opetusfilmejä. |
T.N.T 16.06.2006 20:46:57 | |
---|
mitenkäs te sitte kotona harjottelette? rupeette vaan rämpyttää? =D Mä ainakin opin himassa kun faija opetti . Sarvekas |
Stratocaster_90 16.06.2006 21:05:02 | |
---|
Youtubesta kannattaaa katsoa videoita |
HungryFD 17.06.2006 00:51:41 | |
---|
"And did we tell you the name of the game, boy,
We call it Riding the Gravy Train." THV-klubi #51 |
gorgonoidi 18.06.2006 22:50:02 | |
---|
No googlettamaan sitten vaan =) Löytyy tuo Guitar pro nelonenkin mutta siitä en oikeen saa mittään selvää :/ Ikävä kyllä Guitar Prolla ei enää tee mitään. Paitsi niitä vanhempia tabeja tulee soitettua mitä silloin kerkesi vielä imuttamaan. |
papitsu 18.06.2006 22:53:06 | |
---|
Ikävä kyllä Guitar Prolla ei enää tee mitään. Paitsi niitä vanhempia tabeja tulee soitettua mitä silloin kerkesi vielä imuttamaan. Tuolta ainakin löytyy nykyäänkin GPlle tabeja. http://ultimate-guitar.com/tabs/ PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
saha 18.06.2006 22:54:02 | |
---|
Puhun taas äärimmäisellä tieteellisellä tarkkuudella ja saattaa tietysti olla, että puhun silkkaa paskaa. - Zpochen |
gorgonoidi 18.06.2006 22:56:03 | |
---|
|
ANtTIKRISTUS 19.06.2006 09:49:43 | |
---|
Nii... jotain tabeja... Guitar Pro on ihan ässä ohjelma, vaikka siihen ei saisi enää ikinä yhtään tabia ladattua. Siihen on kätevä laittaa esim. omat biisit muistiin. nuottejakin voi tutkiskella samalla, itse olen oppinut nuottien lukua juurikin GPn avulla. Sitäkin ole paljon harrastellut, että olen plokkaillut biisejä siihen muistiin, eli olen joka soittimen väsännyt siihen mitä kappaleessa on (rummut, kiipparit jne.). Sitten olen laittanut kitarat mutelle ja soittanut itse siihen päälle. Hauskaa ja takuulla hyödyllistä soiton kehittymisen kannalta. Sitten samalla soittaessa voi tutkailla tabeja/nuotteja/sointuja ruudulta jos meinaa kappaleen aikana mennä sekaisin tai unohtaa joitain kohtia. Näitä muistiinpanoja voi myös yrittää hieman soveltaa soittaessaan haluamallaan tavalla. Niin, ja olenhan mä omiin kappaleisiin tehnyt myös pelkkien kitaroiden lisäksi kaikki soittimet GP-muodossa ja soitellut niitä edellämainitulla tavalla. Midi-äänet kuulostavat yleensä sellaisinaan todella vaisuilta, mutta äänikortin asetuksista niitä voi muuttaa huomattavasti paremmaksi ja midi-ääneen pystyy laittamaan jopa kaikua, ainakin mun äänikortilla. Eli kyllä sillä ohjelmalla nykyäänkin jotain tekee, vaikka MSB kaatuikin :) EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Mr T 20.06.2006 12:27:39 | |
---|
Pistän kysymyksen nyt tähän koska en viitti aloittaa uutta ketjua (enkä selata haulla vanhoja). Eli mitäs eroja Guitar Pro ja Power Tab ohjelmilla käytännössä on? Guitar Pro taitaa maksaa jotain kun taas Power Tabin saa ilmatteeksi. Onko GP:ssä sitten jotain hienouksia, mistä kannattaa maksaa? Itse olen hyödyntänyt tuota Power Tabbia ja kyllä se tuntuu tarkoituksensa ajavan. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
Ritsie 20.06.2006 15:26:08 | |
---|
Ei ole mikään mielipidekysymys... oikeasti voi. Mallivastaus. Käytetään tätä jatkossa. Nyt karkasi neste päähän, joku lainasi minua. Vau. Musta Michael Jackson on paras. Ostan Straton tallahumpparin. |
Benizakura 20.06.2006 18:59:14 | |
---|
GP tabeja voi imautella oikeista paikoista sen 4 miljoonan tabin kokoelman kerralla. Edelleen. |