Aihe: korvamonitorit??
1 2 3
south_of_heaven
09.06.2006 16:40:30
hei tota ... tietääkö joku jotain paikkaa missä saa teetettyä oman korvan mukaan muotoillut napit....

Kalliita pelejä, kalliita pelejä...
itki south_of_heaven
passe
09.06.2006 18:18:34 (muokattu 09.06.2006 18:29:11)
Kalliita pelejä, kalliita pelejä...

Opiskelija alennuksella sain vajaalla 200Ensiolla. Olikohan max 350E ovh. Aivan loistavat pelit!

Tuossa nyt ainakin yksi linkki, joka löytyi pika googletuksella:

http://www.platinum.ac/phpbb/archiv … php/o_t__t_390__start_0__index.html

Halpojahan nämä ovat!
"Good is in the details..."
passe
09.06.2006 21:23:26
noh, jos ehdit 17.5.2002 mennessä tilaamaan nuo valetut tulpat, niin aika hyvin vedät. :)

ellei tämä siis ollut vain esimerkki valetuista tulpista. sitten pyydän anteeksi rölöilyäni.

Kuten sanottu, pika googlella tuo bongattiin... Tarkoituksena vain kaivaa esille hintatasoa ja mahd. toimittajia.
"Good is in the details..."
Katiska
09.06.2006 22:16:26 (muokattu 09.06.2006 22:16:57)
www.finfonic.fi
Valettujen tulppien kotimainen valmistaja. Tuolta saa myös tulppiin sopivia kuulokkeita.
Peltor
23.05.2007 21:28:35
Olen noita Finfoniceja hankkimassa, ja parin päivän päästä menen valut ottamaan, unohtu vain kysyä että jos haluan korvamonitorin niin mitä siinä pitää mainita/tai lisätä tilauksen yhteydessä.

Olen hankkimassa 25db vaimentavat suojat, ja haluaisin että voisi sitten pistää vaikka metronomin tulevaan monitorinkautta, ja saada metronomin tai vaikka biisin levyltä soimaan puhtaana korvaan, ja myöhemmin myös rummut mikserin kautta kenties.
Finfonicilla oli sivuillaan noita eri monitori vaihtoehtoja, mutta ei minun silmiini sattunut suoraa vastausta kysymykseeni.

a) Onko tämä mahdollista
b) Suojaako kuulokkeet yhtä paljon ulkopuoliselta melulta jos lisänä on korvamonitori mahdollisuus
c) Paljonko maksaa

Kysyn toki nämä paikanpäällä vielä, mutta olisi mukava saada alustavaa tietoa, niin tietää sitten mitä kysyä/pyytää mukaan.
Progressor
23.05.2007 21:42:00
Olen hankkimassa 25db vaimentavat suojat, ja haluaisin että voisi sitten pistää vaikka metronomin tulevaan monitorinkautta, ja saada metronomin tai vaikka biisin levyltä soimaan puhtaana korvaan, ja myöhemmin myös rummut mikserin kautta kenties.
Finfonicilla oli sivuillaan noita eri monitori vaihtoehtoja, mutta ei minun silmiini sattunut suoraa vastausta kysymykseeni.

Kyllä ne tiedot sieltä sivuilta löytyvät, mutta ne ovat vähän piilossa jostain syystä. Klikkaa vasemmalta Yksilölliset kuulokkeet ja sitten yläreunasta Fonic-standard.

a) Onko tämä mahdollista
b) Suojaako kuulokkeet yhtä paljon ulkopuoliselta melulta jos lisänä on korvamonitori mahdollisuus
c) Paljonko maksaa

Onnistuu kyllä. Vaimennus on sivujen mukaan kuulokkeiden kanssa 25-30 dB. Hintaa tuolle ratkaisulle tulee jonkin verran, eli tulppien lisäksi 148 tai 158 e. Olen itse harkinnut noiden monitorien hankkimista omiin Fonic-tulppiini, mutta hinta pistää toistaiseksi vähän vastaan. Ehkä myöhemmin...
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Myys
23.05.2007 22:37:00
Jostain syystä Westone on täällä euroopassa täysin tuntematon merkki.
Kannattaa vilkaista http://www.westone.com/music/
Ostin UM2 pari vuotta sitten. Mainiot.
Peltor
23.05.2007 23:25:22
Olen itse harkinnut noiden monitorien hankkimista omiin Fonic-tulppiini, mutta hinta pistää toistaiseksi vähän vastaan. Ehkä myöhemmin...

Jaa, eli ne voi jälkeenkinpäin hankkia?
Meinasin jos tulpantekovaiheessa olisi jo pitänyt tietää että valmistaja jättää jotain koloja tms.
Jaska
23.05.2007 23:56:33
Jaa, eli ne voi jälkeenkinpäin hankkia?
Meinasin jos tulpantekovaiheessa olisi jo pitänyt tietää että valmistaja jättää jotain koloja tms.

Se monitori vaan vaihdetaan suodattimen tilalle.
Peltor
24.05.2007 00:09:33
öö, eikös se suodatin kumminkin ole se tärkein osa koko kuulokkeessa, joka suodattaa äänet.
Vai onko se niin että noissa monitoreissa on kanssa esim 25db suodatin+itse monitori.

Onkos noissa monitoreissa ihan normaali 3.5m plugi, minkä voi tökkää mp3 soittimeen etc ?
Vai jotain adaptereita pitää lisänä hankkia?
Paas
24.05.2007 00:42:54
Laitoin nyt sit nämä tilaukseen:

http://www.thomann.de/fi/hearsafe_hs_15_4_transparent.htm

Pikkasen jännittää kyllä kun en noista pahemmin ole kuullut/lukenut mitään kommentteja. Ainoa mitä löysin on tämä valmistajan sivu:

http://www.meineohren.de/artikel/artikel_1462.html

Ellen aivan väärin tuota saksaa tulkitse(ei ole se kieli hallussa) niin soveltuvat ilmeisesti erityisen hyvin rumpaleille, synisteille ja basisteille. Voisiko joku saksaa ymmärtävä vahvistaa/oikaista?
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Ou Zei
24.05.2007 02:58:50

Vai onko se niin että noissa monitoreissa on kanssa esim 25db suodatin+itse monitori
"Käytettäessä Standard kuuloketta suojainrungon kanssa vaimennusteho on noin 25-30dB, eli samaa luokkaa kuin käytettäessä ns. umpitulppaa. Standard kuulokemalli sijoitetaan suojainrungossa suodatinelementin tilalle."

Onkos noissa monitoreissa ihan normaali 3.5m plugi, minkä voi tökkää mp3 soittimeen etc ?
On.

Tuota kannattaa hyödyntää, jos kerran meinaat kuulokkeet hommata:
"Yksilöllisten Fonic-kuulonsuojainten omistajilla on mahdollisuus saada Standard-kuulokkeet koekäyttöön 30 päivän ajaksi, jolloin kuulokevaihtoehtoja voidaan kokeilla rauhassa omassa kuuntelu- ja laiteympäristössä."

Ja jos ne kuulokkeet hommaat, niin kannattaako sitten vaimennuskapseliksi ottaa sitä 25dB:ä, kun nuo kuulokkeet jo ajavat sen asian. Rumpuja soittaessa pidät niitä ja sitten muuten (konserteissa ym.) vaikkapa 15dB:n kapseleita?
Jaska
24.05.2007 09:53:38
Rumpuja soittaessa pidät niitä ja sitten muuten (konserteissa ym.) vaikkapa 15dB:n kapseleita?

Mulla tuntuu tuo 25 olevan liikaa paitsi yksin soittaessa ja tuon punk-bändin kanssa. Täytynee hommata ne 15.
Pieni rumpalipoika
25.05.2007 11:29:52

Ja jos ne kuulokkeet hommaat, niin kannattaako sitten vaimennuskapseliksi ottaa sitä 25dB:ä, kun nuo kuulokkeet jo ajavat sen asian. Rumpuja soittaessa pidät niitä ja sitten muuten (konserteissa ym.) vaikkapa 15dB:n kapseleita?

Kuulokkeiden kanssa soundi menee tosin todella huonoksi. Ne ei siis korvaa mitenkään 25db:n vaimenninta.

Ja sellainen juttu vielä, että nuo finfonicin kuulokkeet ei oikein musan kuunteluun sovellu. Ne on suunniteltu monitorointikäyttöön ja saundi on sen mukanen. Eli musan kuunteluun jotkin muut vehkeet. Liitin on 3,5mm plugi.
Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)