Aihe: Kielien räminä
1 2
Boxeri
09.06.2006 11:48:07
No laitetaanpa lisää vettä pyllyyn.. ja jaetaan kokemuksia.. Parisenviikkoa sitten oltiin nauhottelemassa ja siinä yhteydessä vaihdoin samalla kielisatsin 105 sarjasta 115:siin. Olin mennäviikolla säätänyt tallaa ja kaulaa 105 kielten mukaan kun en ollut 100 varma vaihdanko uusiin vai soitanko vanhoilla kielillä. Okei 115 sarjalaisilla kielet nousivat ylemmäs joten päätin alkaa laskemaan tallaa... Aloin löysäämään kieliä ja kääntelemään tallapaloja "ylösalaisin" kun äänittäjä toteaa: "Eikö sitä palan korkeutta voi säätää kuusiokolo avaimella?" Johon totesin suupielet kuolaavaluen kivenkovaan "Eikäit näissä nyt mitään kuusioita ole.." Noh kaveri haki helevetin pienen kuusiokoloavaiman ja pyysi kokeilemaan... Helevetti että huvitti kun tallapalan pystyi säätämään kätevästi kielten ollessa paikoillaan.... Meikäläinen on melekeen 20 vuotta säätäny talla perse eellä puuhun meinigillä...... Olen bastiti enkä miksikään muutu...

Noh toisen kolleegan suusta kuultua on seuraava kommentti kun basso lainassa ja piti hieman löysätä kaularautaa.. "Ei siinä mitään kaularautaa ole se on umpipuuta... runko ja kaula on saamaa puuta....Ei siellä mitään rautaa ole" Silloin myös hieman huvitti...

ja nämä tarinat ovat toisia... Janottaa.....
"Mä en tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.."
ContWiz
09.06.2006 14:52:14
Ite alotin vähä aika sit bassonsoiton ja nyt ku vaihoin bassoon kielet (se oli käytetty basso ja kielet OLI tehdaskieliä, ei enää) niin huomasin et ne vähä rämisee (siis tosi vähän) ni tuli vaa mieleen et haittaaks se jotenki et ne rämisee? Siis et meneeks se basso siit jotenki hitaasti hajalle vai haittaaks se räminä vaa soittamista?
Ei basistit oo tyhmiä, ne vaa on tottunu kuulee nii matalia ääniä nii ne ei saa selvää puheest...
balzary
09.06.2006 14:57:16

Ite alotin vähä aika sit bassonsoiton ja nyt ku vaihoin bassoon kielet (se oli käytetty basso ja kielet OLI tehdaskieliä, ei enää) niin huomasin et ne vähä rämisee (siis tosi vähän) ni tuli vaa mieleen et haittaaks se jotenki et ne rämisee? Siis et meneeks se basso siit jotenki hitaasti hajalle vai haittaaks se räminä vaa soittamista?

Ei mene hajalle. Jos itteesi ei häiritse niin rock on.
J.Hollström
09.06.2006 15:31:57
Joo, tänne varmaan voi sitten tunnustella omia mokia.

Viimeinen oli tältä viikolta, kun kuvittelin Les Paulini kaularaudan säätöruuviin katkenneen 6-kolo avaimen sisään, kun mutterin päähän ei saanutkaan avainta survottua. Olin jo hädissäni soittelemessa asiasta tietäville, kunnes tsekkasin kitaran laukun josta löytyi oikea avain kaularaudan säätöön.

Se on erilainen mitä yleensä, eli säätöruuvin pää on itsessään 6-kulmainen, ja avaimessa on siihen käyvä kolo. Kitara on ollut mulla vissiin jo pari vuotta ja nyt vasta hokasin ton.

Kyllä hävetti. Onneksi täällä on tämä ketju johon voi avautua.

Sitä edellinen oli semmonen juttu joskus vuosia sitten kun oltiin treenikaljoilla ja söin pistaasipähkinöitä kuorineen. Ihmettelin soittokavereille ääneen että onpas kovat kuoret näissä. Pojat vähän siinä tirskuivat kun huomasivat että vetelin niitä pähkinöitä kuorineen. Kai tämäkin bassonsoittoon liittyy, kun kerran reenireissulla oltiin.
Thunderthumb
09.06.2006 19:12:50
mä vetelin kovana ozzyn believeriä levyn mukana päivän basson omistaneena eri vireessä ku se tulee levyltä. aattelin vaan että kuullostaapa tyhmältä.
sunder
09.06.2006 20:23:00
Pari vuotta sitten, aivan soittoharrastuksen alussa mulla oli kova halu näperrellä jotain, ja päätin sitten vilkaista mitä lainabasson kaulalevyn alta paljastuu. Bassossa oli kielet paikoillaan, arvannettekin loput... Basistiainesta jo tuolloin.
Thunderthumb
10.06.2006 00:11:32
nyt rupee ehkä jotenki ymmärtää basistivitsejä...

eikä siinä mitään.. alottelevien / jokseenkin kauan soittaneitten kitaristien jutut o melkeen yht pahoja ellei pahempiiki.
Nieby
10.06.2006 00:15:16
mä en tuu ikinä tajuumaa noita basistivitsejä.. siis basso ei oo mitenkään helpompi soitin kuin kitara tai rummut tai kiipparit...

mä en vaa tajuu.. mut tymiähän me toki kaikki ollaan.
DVD
10.06.2006 00:20:28
mä en tuu ikinä tajuumaa noita basistivitsejä.. siis basso ei oo mitenkään helpompi soitin kuin kitara tai rummut tai kiipparit...

Ei niin, eikä rumpali ole välttämättä basistia yhtään fiksumpi. Rumpalilla vain saattaa toimia sellainen filosofia että "laitetaan kalvot sopivan kireälle ja ruvetaan soittamaan", basistilla ei.
Anarkiapurilainen
10.06.2006 12:05:06

Olen aikanaan ekoja omia nauhotuksia tehdessä laittanut piuhan Bassmanin kaiutinlähdöstä suoraan äänikorttiin. Ihme juttu ettei kumpikaan hajonnut.
FoolOnTheHill
10.06.2006 12:28:09
Huhhuh mitä tarinaa. Eihän tässä edes tarvitse keksiä mitään basistivitsejä, ne tekevät sen itse.

mä en vaa tajuu.. mut tymiähän me toki kaikki ollaan.

Minäkö tyhmä? En ymmärrä.
pardy
10.06.2006 14:54:54 (muokattu 10.06.2006 14:55:18)

Mä luulin vähän aikaa sitten että bassostani oli kaularauta mennyt paskaksi.

Sellasella T-avaimella käänsin, ja koska tuntui että pyörii vaan tyhjää, niin säikähdin pahanpäiväisesti. Myöhemmin vasta huomasin että se poikkipätkä siinä säätöavaimessa pyöri sen toisen ympärillä.

E: Kerkesin silloin jo täälläkin asiasta avautua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)