Jakki 09.06.2006 14:08:06 | |
---|
Onko teillä Bigsbyn omistajilla jonkinlaista "jippoa" kielten laitossa. Tuosta kammen päästä kun meinaa kieli pompata pois, ennenkuin ehtii kiristämään kieltä kunnolla. |
Taivuta kielen pää rullalle tai mutkalle (sillai samanlaisella sätelllä kuin minkälaisen mutkan se kieli joutuu tekemään kuitenkin) ennen tappiin pujauttamista. Pidät kielentoisella kädellä kireänä kun samalla toisella kädellä veivaat virittimestä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Jakki 09.06.2006 16:01:49 | |
---|
Joo, noin minä teinkin, mutta silti tuntui, että tarttis kolmatta kättä. Onnistuihan se, mutta huomattavan hankalaa oli. |
Fortune 09.06.2006 16:34:49 | |
---|
Joo, noin minä teinkin, mutta silti tuntui, että tarttis kolmatta kättä. Onnistuihan se, mutta huomattavan hankalaa oli. Minä vedin ihan rohkeasti ylijyrkäksi sen taitoksen. Ei se kieli siitä katkea. Siis ihan selkeä kulma siihen taittettavaan koukkuun -> pysyy. Look behind you, a three-necked guitar! |
Andy J. 09.06.2006 18:50:11 | |
---|
Onko teillä Bigsbyn omistajilla jonkinlaista "jippoa" kielten laitossa. No mulla on, nimenomaan oikea jippo: Mulla on jonkun ständin tai vastaavan päästä kotoisin oleva pieni kumitulppa, jonka saa kiilattua just nätisti kitaran bodyn ja sen ball-endiä pitävän tapin väliin kieltä kiristettäessä. Toimii! Kesken keikka ei kyllä tee hirveästi mieli kieliä vaihdella, osaakohan joku vaihtaa Bigsbyyn kielet nopeasti? |
Pauli 09.06.2006 21:58:00 | |
---|
Onko teillä Bigsbyn omistajilla jonkinlaista "jippoa" kielten laitossa. Tuosta kammen päästä kun meinaa kieli pompata pois, ennenkuin ehtii kiristämään kieltä kunnolla. Mä laitan kielen tappiin kiinni, kieli kireälle, capolla kiinni otelautaan jostain kohtaa kaulaan. Sitten pujottelen kielen viritystappiin, kiristän, capo irti ja vireeseen. Erittäin nopeaa. Myös tuollainen vaahtomuovin pala siihen kannen ja kielenpidikkeen väliin toimii. |
Jakki 09.06.2006 22:25:26 | |
---|
Mä laitan kielen tappiin kiinni, kieli kireälle, capolla kiinni otelautaan jostain kohtaa kaulaan. Sitten pujottelen kielen viritystappiin, kiristän, capo irti ja vireeseen. Erittäin nopeaa. Myös tuollainen vaahtomuovin pala siihen kannen ja kielenpidikkeen väliin toimii. Tuo capo-juttu vaikuttaa tosi hyvältä ! |
Hotlicks 12.06.2006 11:37:18 | |
---|
Tuo capo-juttu vaikuttaa tosi hyvältä ! Ja toimii keikallakin hyvin. Ei kieltä ihan sekunnissa vaihdeta, mutta on se ainakin nopeampaa kuin lukollisilla talloilla. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Jani The Rock 14.06.2006 16:54:07 | |
---|
Mulla on Bigsbyllä varustetussa skebassa lukittavat virittimet. Kieltenvaihto on iisiä, vaikka capo olis himassa tai hukassa. The road never ends for me, kid. |