Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 512 13 14 15 1637 38 39 40 41
Ben_D
08.06.2006 23:07:15

Eikös tuo Blacmore -malli ole pääpiirteittäin vain kyseisen herran mieltymyksiä vastaavaksi modattu Savage.

Ahaa...no ny selkis..mä kuvittelin, että se on ihan eri laitos kun Savage.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
Ronsto
09.06.2006 14:41:51

Jees, nyt tuli käytyä tsekkaamassa paikalliset liikkeet läpi.

6505+:lla vetelin saman sarjan 4x12 kaapin läpi ja voi hellanlettas kun jytisi! Säröt vetivät suoraan kunnolla turpaan ja sitä säröä tosiaan oli aivan saatananmoinen määrä reservissäkin. Itse pidin pre gainia siinä noin vitosen kohdilla ja heviä sillä veivasi loistavasti. Puhtaat nyt olivat suhteellisen huonot, mutta eivät sentään niin huonot kuin mitä täällä yleisesti kerrotaan. Ääntä tuntui lähtevän varsin helvetillinen määrä, ei liikkessä pystynyt post gainin ollessa ykkösellä enää oikeen soittelemaan.

Testasin samalla myös sen englin richie blackmore-signature vehkeen. Soittelin jonkun H&K:n 4x12 kaapin läpi (en tiedä mikä malli, luki kuitenkin lapussa että celestionit oli sisässä) ja kyllä peavey hakkasi tämän vehkeen aivan 6-0. Puhtaat olivat ainoa asia mikä oli englissä parempaa, säröt siinä olivat hirveää surinaa ja särinää eikä auttanut vaikka vähän volumeakin käänsi.

Kyllä seuravaaksi tähän talouteen tulee Peaveyn 6505 ja saman sarjan 4x12 kaappi. Kunhan vain olisi rahaa...

Missä päin Suomea asut? Ajattelin vain että jos jossain siinä sun asuinpaikkas lähellä olis tuo F-musiikki, niin sieltä saa sellaisen hienon F-luoton. Minä ostin Peaveyn 6505 nupin ja kaapin F-luotolla. 3 vuotta maksuaikaa ja ekat 3kk korotonta maksua.
Ja näin...
Guitaristi
09.06.2006 14:45:31 (muokattu 09.06.2006 14:51:56)

Missä päin Suomea asut? Ajattelin vain että jos jossain siinä sun asuinpaikkas lähellä olis tuo F-musiikki, niin sieltä saa sellaisen hienon F-luoton. Minä ostin Peaveyn 6505 nupin ja kaapin F-luotolla. 3 vuotta maksuaikaa ja ekat 3kk korotonta maksua.

Turun lähistöllä. Turun F-musiikissa juuri tuota settiä testasinkin. En oikein pidä tuosta osamaksuideasta, paljon siinä on korko? Jotenkin vaan olisi miellyttävämpää maksaa kaikki kerralla pois...

Edit: mnet sekoilee
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Juunsku
09.06.2006 15:47:16 (muokattu 09.06.2006 15:49:15)

Itse ostin tuossa vähän aikaa sitten 6505+ ja tykkäsin jopa sen puhtaasta soundista.. Crunch särö oli ( basistimme mukaan ) stabiilimbi kuin tuo kunnon särö, en sitten tiedä mitä tarkoittaa sillä. pirun hyvältä kuulostaa joka tapauksessa.. Nauhotukset ollaan nyt tehty tolla mun vahvarilla ja soundeiltaan saa säädettyä aivan mesan, ehkä karvan verran alle, tasolle.. Miksi tyytyä perkeleen kalliiseen kun voi kalliillakin saada hyvää ;)

Niin tosiaan kaappina mulla on Behringeri BG412 400W rutku, mutta soundit on muuten huiput.. Koitin Marshallin Lead seriesin 1960A kaapin kautta ja muuta eroa en huomannu ku et siitä lähti matalat huommattavan paljon paremmin..

Niin jos joku haluaa kuunnella jotain soundeja siitä niin www.mikseri.net/betrayal ja sieltä ne kolme sneak peekkia.. Kaappina käytettiin kyl 4x10 DAP-audio kaappia ;)
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Ronsto
09.06.2006 17:08:20

Turun lähistöllä. Turun F-musiikissa juuri tuota settiä testasinkin. En oikein pidä tuosta osamaksuideasta, paljon siinä on korko? Jotenkin vaan olisi miellyttävämpää maksaa kaikki kerralla pois...

Edit: mnet sekoilee

Voi hitto, en nyt muista kuinka paljon siinä oli korkoa. Olet ilmeisesti keskustellut äitisi ja isäsi kanssa tästä hankinnasta? Luulenpa että he olisivat kiinnostuneita tästä F-luotosta. Vai aiotko itse maksaa tämän koko lystin?
Ja näin...
Guitaristi
09.06.2006 17:18:05

Voi hitto, en nyt muista kuinka paljon siinä oli korkoa. Olet ilmeisesti keskustellut äitisi ja isäsi kanssa tästä hankinnasta? Luulenpa että he olisivat kiinnostuneita tästä F-luotosta. Vai aiotko itse maksaa tämän koko lystin?

Olen keskustellut, mutta ainakin 1400e tulee omasta pussistani. Loput olen kaavaillut saavani vanhemmiltani ja/tai jos liike tulisi vielä hieman hinnassa vastaan.
kumis
09.06.2006 22:53:54 (muokattu 09.06.2006 22:54:34)
Tässäkin päässä ollaan katsottu tuota 6505 (ku sais jonkun ostaa ;). Hyvältä on kuullostanut. Mietin vaan, että tietäisikö joku, että saako kyseistä nuppia Helsingin F-musiikista ? Huomenna käyn vilkaisemassa, mutta jos joku osaisi jotain aiheeseen sanoa niin ei tarvitse hukkareissua tehdä ;P
re infecta
09.06.2006 22:56:38
Tässäkin päässä ollaan katsottu tuota 6505 (ku sais jonkun ostaa ;). Hyvältä on kuullostanut. Mietin vaan, että tietäisikö joku, että saako kyseistä nuppia Helsingin F-musiikista ? Huomenna käyn vilkaisemassa, mutta jos joku osaisi jotain aiheeseen sanoa niin ei tarvitse hukkareissua tehdä ;P

Oli siellä ainakin vähän aikaan sitten tavallinen 6505. :)
kumis
09.06.2006 23:38:50
Kiva kiva, paljos sil o hintaa ? Voiko siellä paljoa tinkiä ja saako siihen sitä Peaveyn omaa 4x12:ta ?
re infecta
10.06.2006 13:04:33
Kiva kiva, paljos sil o hintaa ? Voiko siellä paljoa tinkiä ja saako siihen sitä Peaveyn omaa 4x12:ta ?

En muista tarkkaa hintaa, mutta fasumaiseen tyyliin ilmava se ainakin oli. Taisi olla H&K:n 412-kaapin päällä...
kumis
10.06.2006 13:21:36
En muista tarkkaa hintaa, mutta fasumaiseen tyyliin ilmava se ainakin oli. Taisi olla H&K:n 412-kaapin päällä...

Jaa jaa. Lisää kysymyksiä: Onko se H&K hyväki tommosen vehkeen kanssa vai pitääkö kysäistä jotain muutta kaappia alle ?
Guitaristi
10.06.2006 13:22:27

En muista tarkkaa hintaa, mutta fasumaiseen tyyliin ilmava se ainakin oli.

Hmm, turun f-musiikissa listahinta nupin standard-mallille oli 1080e. Mahtaakohan siinäkin olla vielä ilmaa välissä? Täytyypä käydä kyselemässä tarjousta. Paljonko muuten näin yleisesti ottaen liikkeet tulee vastaan jos ostaa molemmat, sekä nupin että kaapin samaan syssyyn käteisellä?
re infecta
10.06.2006 13:27:17
Jaa jaa. Lisää kysymyksiä: Onko se H&K hyväki tommosen vehkeen kanssa vai pitääkö kysäistä jotain muutta kaappia alle ?

Itselläni ei ole mitään käsitystä. Kokeile! H&K:n kaappi ei ainakaan ollut kovin kallis.
Ronsto
11.06.2006 19:56:16

Hmm, turun f-musiikissa listahinta nupin standard-mallille oli 1080e. Mahtaakohan siinäkin olla vielä ilmaa välissä? Täytyypä käydä kyselemässä tarjousta. Paljonko muuten näin yleisesti ottaen liikkeet tulee vastaan jos ostaa molemmat, sekä nupin että kaapin samaan syssyyn käteisellä?

No toi nupin 1080 hinta on jo tarjoushinta, että enpä usko alennusta ainakaan tulevan. Jos sitä meinasit siis.
Ja näin...
DaKiller
11.06.2006 20:40:59

No toi nupin 1080 hinta on jo tarjoushinta, että enpä usko alennusta ainakaan tulevan. Jos sitä meinasit siis.

Luulisi irtoavan alle tonnilla. Jos ei, niin kannattaa mainita, että vehjettä myydään kyllä sillä hinnalla.
Guitaristi
11.06.2006 21:22:50

Luulisi irtoavan alle tonnilla. Jos ei, niin kannattaa mainita, että vehjettä myydään kyllä sillä hinnalla.

Joo... Kun itse juuri vähän sen varaan olen laskenut, että jos siitä koko setistä (standard-mallinen nuppi ja 4x12 kaappi) simmoset 100-200e lähtisi pois niin rahat riittäisi... Opiskelijalla on tiukkaa, katsokaas. Noh, voinhan aina yrittää pyytää vanhemmilta vähän avustusta, mutta mutta, katsotaan...
Ronsto
12.06.2006 10:23:55

Joo... Kun itse juuri vähän sen varaan olen laskenut, että jos siitä koko setistä (standard-mallinen nuppi ja 4x12 kaappi) simmoset 100-200e lähtisi pois niin rahat riittäisi... Opiskelijalla on tiukkaa, katsokaas. Noh, voinhan aina yrittää pyytää vanhemmilta vähän avustusta, mutta mutta, katsotaan...

Joo, toi on kyllä kallista puuhaa, mutta saat kyllä loppupeleissä rahoille vastinetta. Mullakin oli kamalasti ongelmia rahoituksen kanssa, mutta sitten äiti ja isä tulivat mukaan ja ostimme koko höskän F-luotolla. Lopullinen hinta oli 1880€.
Ja näin...
Viper51
12.06.2006 12:54:54
Kaveri osti pari kuukautta sitten tuollasen perus 6505 nupin. Se lähti Jyväskylästä uutena 1000eurolla, ilman suurempia tinkimisiä.
Takajeejee
12.06.2006 16:01:35
Mietin että kai tuossa combossakin on ihan tukeva saundi, meinaan kun pysyis paremmin budjetissa ku reilu 1300€ vaan..
Hand in Hand With The Blues
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)