omitimo 09.10.2003 16:08:46 | |
---|
10 kk soiton jälkeen olen päättänyt hankkia ihka uuden basson tuon vanhan käytetyn epiphonen tilalle ja tehnyt pienen 3 basson listan mistä haluaisin valita. Pulmana on se, että en tiedä paljon mitä eroa on esimerkiksi sillä että onko kaula tehty vaahterapuusta vai ruusupuusta.. Toivoisin että joku lukija voisi arvioida näiden kolmen basson eroja ja hyviä ja huonoja puolia lyhyesti ja ainakin hieman objektiivisesti. Jos mielestänne mikään listalla olevista bassoista ei ole hyvä tai joku muu basso voisi olla parempi aloittelijalle niin kirjoittakaa ihmeessä Lista: (kaikki siis 4 kielisiä) Yamaha RBX-270 Fender Jazz Bass Ibanez SRX300 (Huom! ottakaa huomioon että olen soittanut vasta 10 kk joten ei vielä kannata ruveta ostamaan mitään special edition tavaraa :) |
Basismi 09.10.2003 16:28:22 | |
---|
Fender Jazz Bass
Ilmeisesti made in mexico? Osta silti! Se on SE basso johon kaikkia muita verrataan. Erona noihin vaihtoehtoihin, että tuolla voit vetää niin keikat kuin studiohommat siinä vaiheessa kun olet tunnustettu basistinero :)
It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Karlsson 09.10.2003 16:33:20 | |
---|
Joo, Jazzka Basska olis munkin valinta. "I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla |
Niskamies 09.10.2003 16:41:24 | |
---|
yamaha hintansa puolesta, mutta jazzari laadunsa puolesta. pieksee noi muut mennen tullen. ja kauniimpikin on. kait sunburstin hommaat? "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
omitimo 09.10.2003 17:38:17 (muokattu 09.10.2003 17:40:41) | |
---|
Itseasiassa onpa basso sitten mikä tahansa minkä hommaan niin tarkoitus olisi että koko vehje olisi harmaan musta/musta. musta ei mene koskaan pois tyylistä :). Mikähän se ero siinä on että onko se tehty USA:ssa vai jossain muualla? ilmeisesti jostain eri materiaalista valmistettu? Niin ja mikähän se ERO sitten näitten soittimien välillä on? Parempi äänenlaatu, kevyempi, hyvä ote. Mikä? Omasta mielestäni fenderi näyttä hölmöltä kun se on niin lyhyen näköinen :) |
Incarnation 09.10.2003 19:14:56 | |
---|
Ibanez SRX300 Ibanez-laatuun voit luottaa. Puskaryssä = Pensasneuvostoliittolainen |
Käy testaamassa noita liikkeessä ja päätä sitten mitä itsestä tuntuu. Periaatteessahan mitä ylemmäs hinnassa mennään niin paranevat osien laatu, puun laatu, työn laatu ja laatukontrolli joka sitten vaikuttaa siihen että aina todennäköisemmin saat hyvin soivan ja soitettavan soittimen käpälään. Tosin ihan suoraan ei aina voi hintaa katsoa mikä on laadukkain tietenkään.. Mutta kuten aina soittimen valinnassa on se että miten se sopii siihen omaan käsitykseen hyvästä kepukasta näin äänen ja tuntuman osalta. Hähähä. -Jami |
theelekrep 09.10.2003 21:15:17 (muokattu 09.10.2003 21:18:33) | |
---|
Ilmeisesti nää kaikki on alle 500 euron bassoja? Älä osta uutta jos rahaa ei ole ton enempää. Ainakin omasta mielestäni alle 1000 eurolla ei saa minkäänlaista hyvää uutta bassoa. Eli osta käytetty. Tietysti tommosesta halpabassostakin saa vähän edes järkevän jos vaihtaa vaikka EMG:n elektroniikan. Ostaisin kuitenkin sinuna basson käytettynä. |
isengard 10.10.2003 00:21:39 | |
---|
Itseasiassa onpa basso sitten mikä tahansa minkä hommaan niin tarkoitus olisi että koko vehje olisi harmaan musta/musta. musta ei mene koskaan pois tyylistä :). Mitä sillä on väliä mikä väri on muotia. Osta sen värinen mistä itse tykkäät ja jaksat katsella. Mikähän se ero siinä on että onko se tehty USA:ssa vai jossain muualla? ilmeisesti jostain eri materiaalista valmistettu? Hinta ja status että se on tehty USAssa. USAn ulkopuolella tehdään runsaasti hyvälaatuisia soittimia. Made in USA ei ole välttämättä mikään laadun tae. Oletko valmis maksamaan tuplahinnan siitä että soittimessasi lukee Made in USA vai Made in Mexico? |
absqua 10.10.2003 09:09:33 | |
---|
Ilmeisesti nää kaikki on alle 500 euron bassoja? Älä osta uutta jos rahaa ei ole ton enempää. Ainakin omasta mielestäni alle 1000 eurolla ei saa minkäänlaista hyvää uutta bassoa. Eli osta käytetty. Tietysti tommosesta halpabassostakin saa vähän edes järkevän jos vaihtaa vaikka EMG:n elektroniikan. Ostaisin kuitenkin sinuna basson käytettynä. Minä komppaan tätä ajatusta. Saat 500 eurolla paljon parempilaatuisen soittimen kun ostat käytettynä! Laatusoittimet eivät mene ns. miksikään kovassakaan käytössä. Omat bassoni ja lähes kaikki muutkin kamat ovat käytettyinä ostettuja, eikä ole kertaakaan kaduttanut. Eri asia on sitten jos nimenomaan haluat uuden basson. Mikäpä siinä! Mexicon Fenderit ovat paikoitellen todella hyvääkin kamaa, varsinkin sieltä hintahaitarin yläpäästä - mutta niitä mexicon huippumalleja ei taidakaan taas saada 500 rahalla uutena. :-( Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
omitimo 10.10.2003 10:21:27 | |
---|
Mitä sillä on väliä mikä väri on muotia. Osta sen värinen mistä itse tykkäät ja jaksat katsella. Ei ollut tarkoitus johtaa harhaan, olen itseasiassa täysin samaa mieltä asiasta kanssasi, ja musta sattuu olemaan semmoinen väri minulle. Tuo muoti osio oli hieman hetulan heittoa. Hinta ja status että se on tehty USAssa. USAn ulkopuolella tehdään runsaasti hyvälaatuisia soittimia. Made in USA ei ole välttämättä mikään laadun tae. Oletko valmis maksamaan tuplahinnan siitä että soittimessasi lukee Made in USA vai Made in Mexico? Näin arvelinkin. Kiitos vihjeestä! |
Ulle 11.10.2003 16:47:51 | |
---|
Ilmeisesti nää kaikki on alle 500 euron bassoja? Älä osta uutta jos rahaa ei ole ton enempää. Ainakin omasta mielestäni alle 1000 eurolla ei saa minkäänlaista hyvää uutta bassoa. Eli osta käytetty. Tietysti tommosesta halpabassostakin saa vähän edes järkevän jos vaihtaa vaikka EMG:n elektroniikan. Ostaisin kuitenkin sinuna basson käytettynä. Kyllä alle 1000e saa uutena hyviä bassoja. Ainakin itse sain. Käytetyissä useimmiten kumminkin on parempi hinta/laatusuhde. |
L.Ruoska 12.10.2003 01:11:43 | |
---|
Saat 500 eurolla paljon parempilaatuisen soittimen kun ostat käytettynä! Laatusoittimet eivät mene ns. miksikään kovassakaan käytössä. Esim se sikamakee punanen Ibanezi mikä oli Torilla joku aika sitten, jos on vielä niin kattele sitä! Jos se olis siellä ja mun basso katkeis ni ostaisin sen samantien, näytti mahtavalta ja SoundGearit on sikahyviä soitaa =) Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua! |