lethus1 06.06.2006 08:55:42 | |
---|
Onko kenenkään muun mielestä Symphony X:n Pharaoh -biisin kertosäkeessä jotain outoa? Tässäkään ei ole soittomokasta kyse, joten hieman ohi aiheen mennään ja siitä anteeksipyynnöt, mutta kuitenkin. Ettei tässä olisi sitä leikkaa/liitä -toimintaa...? Ja jälleen kerran, ei sillä että asiassa olisi mitään pahaa, mutta ainakin minun korvaani tuo pistää häiritsevästi. Kuunnelkaahan. Kaveri taannoin kuunteli paljon (liikaa) symphony X:ää ja itteäni pänni ihan törkeästi siltä, vissiin samalta levyltä löytyvästä pitkästä (!) biisistä löytyvä vastaavanlainen kämmi. Tai jos nyt sama asia on kyseessä, tuo nyt on enemmänkin miksausmoga. Siinä helvetin pitkässä biisissä oli ihan samanlainen (en tuota faaraota muista), selkeä luuppaus sellainen kikkarytmisen komppikitaran kanssa väsätty. Eikä siinä mitään, antaa mennä, mutta kunhan sitä ei HUOMAA. Silloin se jo häiritsee. |
Thule 06.06.2006 10:22:37 | |
---|
...selkeä luuppaus sellainen kikkarytmisen komppikitaran kanssa väsätty. Eikä siinä mitään, antaa mennä, mutta kunhan sitä ei HUOMAA. Silloin se jo häiritsee. Juurikin näin. 13 |
geeza 06.06.2006 19:28:59 | |
---|
Stonen Escapessa herra rumpali ottaa alun fillien jälkeen basaarit hiukka liian ajoissa. 00:04 biisistä kulunut. Tokkopa ollut tarkoituksellista. |
Veco 06.06.2006 20:29:51 | |
---|
Ei nyt levyllä, mutta ku nauhotettiin kasetille omia soittoja, niin kappaletta kulunu joku 5 sek ja rumpali huutaa "oho basarit jäi" naurattaa aina ku kuulee sen kasetilta. :D Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
Moimies 06.06.2006 21:06:57 | |
---|
Ei nyt levyllä, mutta ku nauhotettiin kasetille omia soittoja, niin kappaletta kulunu joku 5 sek ja rumpali huutaa "oho basarit jäi" naurattaa aina ku kuulee sen kasetilta. :D Tämä olis kyllä hauska kuulla :D Paskan möivät. |
Veco 06.06.2006 21:30:14 | |
---|
Tämä olis kyllä hauska kuulla :D Varsinkin ku pitäis alkaa suoraan tuplilla. Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
re infecta 06.06.2006 23:39:30 (muokattu 06.06.2006 23:40:21) | |
---|
mindsnare: Silloin, kun on räkää mukana... jne. jne. Hyvin sanottu ja samaa mieltä itsekin. + |
WinterMad 07.06.2006 00:47:05 (muokattu 07.06.2006 00:54:22) | |
---|
Taas näitä. vetää todella hiljaiseksi. No voi vittu...kai se Laiho _hankalia_ kohtia jauhaa edestakaisin kymmeniä kertoja, mutta kun vertaa useimpiin muihin suomimetalli-kitaristeihin, niin kyllä Laiho varmaan nopeammin vetää biisit purkkiin kuin he. Ja kyllä minä tiedän että Pleasure To Kill on melkoista röytämistä, jätkät oli nuoria ja vetivät varmaan yli kykyjensä studiossa. Mutta ku Pleasure to Kill on vittu old-school thrashia, ei sen kuulu olla mitään täydellistä steriiliä thrashia. EDIT: Voi vetää fiiliksellä, MUTTA ei se meinaa sitä että biisit soitetaan väärin/röytäen. Voi soittaa fiiliksellä ja oikein. Tottakai levyllä saa pieniä virheitä olla tyyliin joku nuotti ei soi kunnolla yms. Mielestäni on tyhmää hakea fiilistä ihan hakemalla siihen soittoon. Eräs tuttu oli soittanut tahalleen epätarkasti ja huonolla tatsilla että soitto kuullostaa UG:mmalta, kyseessä oli siis BM-bändi. "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! -Vasara |
jjylli 07.06.2006 05:57:45 | |
---|
hei mitä jos ruvettais antamaan levyille miinuspisteitä sen mukaan kuinka paljon niistä löytyy virheitä? eks ois vähä jänskää. jotku levyt niinku jatsi ja tolleen niin voi olla aika pahoi, ku ei yhtään tiiä, että koska ne soittaa oikeen ja koska väärin. ja ne voi soittaa väärin vaik se kuulostais ihan hyvältäki! |
Boyakasha 07.06.2006 09:23:09 | |
---|
Eivät ne ole soittomokia, ne ovat taiteellista ilmaisuvapautta. http://www.monsrecors.tk/ |
Marwel 07.06.2006 10:07:12 | |
---|
No voi vittu...kai se Laiho _hankalia_ kohtia jauhaa edestakaisin kymmeniä kertoja, mutta kun vertaa useimpiin muihin suomimetalli-kitaristeihin, niin kyllä Laiho varmaan nopeammin vetää biisit purkkiin kuin he. En todellakaan ymmärrä mitä niin ihmeellistä siinä ihq Alexis on.. Jostain koreasta löytyy varmaan tuhat teknisesti parempaa kitaristia ku tämä kaikkien teinien idoli. Onhan hän hyvä ei siinä mitään mutta biisien tekijänä arvostan häntä kuitenkin enemmän kuin teknisesti soittajana. Ja tuohon studiotyöskentelyyn niin saa unohtaa sen clamourin siitä että kaikki kaikki ekalla nauhalle.. Soundien hakeminen, biisien viilaaminen viimeiseen muotoonsa, Pikku mokat. Aika monesti ne jutut vain saa soittaa ennenku biisi on lopullisesti purkissa. Mistähän moinen fakta tieto on sinne kiirinyt että laiho ois niin ylivertainen verrattuna muihin suomi metalli kitaristeihin? |
luopio 07.06.2006 10:57:20 (muokattu 07.06.2006 12:03:36) | |
---|
En todellakaan ymmärrä mitä niin ihmeellistä siinä ihq Alexis on.. Jostain koreasta löytyy varmaan tuhat teknisesti parempaa kitaristia ku tämä kaikkien teinien idoli. Onhan hän hyvä ei siinä mitään mutta biisien tekijänä arvostan häntä kuitenkin enemmän kuin teknisesti soittajana. Ja tuohon studiotyöskentelyyn niin saa unohtaa sen clamourin siitä että kaikki kaikki ekalla nauhalle.. Soundien hakeminen, biisien viilaaminen viimeiseen muotoonsa, Pikku mokat. Aika monesti ne jutut vain saa soittaa ennenku biisi on lopullisesti purkissa. Mistähän moinen fakta tieto on sinne kiirinyt että laiho ois niin ylivertainen verrattuna muihin suomi metalli kitaristeihin? Samaa oon miettiny itekkin. Nää pojat luulee ett se Laiho on jotenki kaikkien suomalaisten metallikitaristien ylä puolella, mutta uskaltaisin väittää että saman alan osaajista esimerkiksi Jari Mäenpää on suunnilleen samalla viivalla. (Ja onhan niitä muitakin...) Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
WinterMad 07.06.2006 16:48:10 (muokattu 07.06.2006 16:49:15) | |
---|
Tottakai on Laihoa parempia soittajia täällä ja maailmalla. Laiho ei todellakaan kuulu kitaristit top.5 ainakaan minun mielestäni, ei välttämättä suomenkaan top.5 "menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! -Vasara |
Piepe 07.06.2006 18:36:39 (muokattu 07.06.2006 18:39:17) | |
---|
Hohoh, niitä biisejä saa kyllä hakemalla hakea, joissa Benante soittaa tuplabasarit täydellisesti.. Mutta hei, Chiefin rumpuja ei sentään trigata tms pelleilyä. Mutta eihän siinä, ihan kingi rumpali ja -äijä. Niin siis taisin vastata vähän hätäisesti. Viittasin siis tuohon Charlie Benante -juttuun muutama sivu aiemmin. gocreatethenextcraze |
myrtonen 07.06.2006 23:43:20 | |
---|
Stam1nan Tuomittu, syyllinen -biisissä lähtee komppi kiilaamaan kohdassa 1:03 just ennen kertsiä. Onko se sitten tarkoituksellista, en tiedä, mutta omaan korvaan ottaa joka kerta. "Mietiskeltiin tossa bänditreenien jälkeen ja tultiin siihen tulokseen, että kuules jätkä, sä oot täydellinen mies. -Leper Messiah |
rUSTED 08.06.2006 00:18:11 | |
---|
nyt ku sanoit ja kuuntelin tarkemmin niin huomasin saman, jos kuuntelee muita kohtia niin kyllä se vähän turhan nopeeta tais lähteä. 1:49 samanlainen kohta, mutta pysyy tahdissa. Näin mielestäni. |
Jane 08.06.2006 11:11:26 | |
---|
Kun kuuntelee Led Zeppelinin levyjä, niin tietyllä tavalla ajatellen Jimmy Page soittaa monissa sooloissa "väärin". Tällä tarkoitan esim. sitä, että jotkut nuotit eivät soi kunnolla, mukaan tarttuu ylimääräisiä nuotteja sekä taimi on välillä aika suttuinen. Tämä ei kuitenkaan haittaa minua pätkääkään. Page on suuri esikuvani ja suosikkimuusikkojani, ja tietyllä tavalla edellä mainitut "virheet" saavat soiton kuulostamaan jopa paremmalta. Siinä soitossa on kuitenkin ihan uskomatonta tatsia ja fiilistä, johon harva ns. "taitavampi" muusikko pystyy. |
jjylli 08.06.2006 18:10:05 | |
---|
joo ihan paska se jimmy page. menee tolleen mogaileen. |
Samaa oon miettiny itekkin. Nää pojat luulee ett se Laiho on jotenki kaikkien suomalaisten metallikitaristien ylä puolella. Juu, eihän toi pidä paikkaansa. Pelkästään jo Suomessa istuu makuuhuoneessaan useita teknisesti parempia soittajia. Itsekin tunnen muutaman sellaisen virtuoosin, että jää joka kerta suu ammottamaan kun ne vetelee. Ei vaan ole panostaneet muusikon uraan ja säveltämiseen. Laiholle nostan hattua siitä, että sillä on soitossaan asennetta ja itsevarmuutta, jota ei todella kaikilta löydy ja onnistunut löytämään oman tyylin ja säveltää biisit itse. Tällä mittarilla hän on Suomen top 5 kitaristeja. Teknisesti ja pelkästään kitarataitoja katsoen ei. Sinäänsä sääli, että Laiho jattää ehkä varjoonsa toisen aivan mielettömän soittajan, eli Latvalan Roopen, joka veti ihan hulluna jo silloin ku Laiho oli vasta isin palleissa..melkein ainakin. Saddamize! |
jjylli 08.06.2006 19:03:08 | |
---|
Sinäänsä sääli, että Laiho jattää ehkä varjoonsa toisen aivan mielettömän soittajan, eli Latvalan Roopen, joka veti ihan hulluna jo silloin ku Laiho oli vasta isin palleissa..melkein ainakin. roope tekee mitä haluu. jos se on varjossa niin se on, koska sitä huvittaa olla. on se semmonen.. vieläköhän sillä on se datsun? |