Aihe: PirateBay on loppu!
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18 19
isojussi
08.06.2006 10:36:43
Elämä on p*****stä.

Mitään et saa ilman eikä kukaan auta. Kaikki pitää itse tehdä.

Ja kaikesta pitää vielä maksaakin.

Epä oikeudenmukaista.

Kyllä olis kunnon kommunismilla töitä.
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
leka
08.06.2006 10:36:43
Onko kaikki muut, paitsi bonecrusher, oikeasti sitä mieltä, että kannattaa vaan jatkaa tappelua nettipiratismia vastaan tekemällä ratsioita ja pistämällä porukalle sakkoja/ehdollista?

Taistelua on jatkettava. Jos jollain on parempi keino, niin ehdottakoon. Jos laittomuuksista ei sakoteta, niin mitäs sitten?

Ainoa ratkaisuhan olisi, että ihmisillä kehittyisi moraali.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus!
Thomy
08.06.2006 10:47:09
Kyllä olis kunnon kommunismilla töitä.

Sitähän nuo monet tekijänoikeuden vastustajat tuntuvat haikailevan...
Fuzzy Boner
08.06.2006 10:48:29
Sitähän nuo monet tekijänoikeuden vastustajat tuntuvat haikailevan...

Mä lähen palaveriin Nokialle ja sit keikalle. Täysi elämä jatkuu. Taidanpa käydä levykaupassa ostamassa kassillisen hyvää musaa! ehkä 70-luku tänään kohteena.
MÖLLISTY
isojussi
08.06.2006 10:48:59
...Ainoa ratkaisuhan olisi, että ihmisillä kehittyisi moraali.

Murrosiästä lähtien olen seurannut moraalini kehittymistä ja toivonut, että se olisi kehittynyt enemmän.
isojussi
08.06.2006 10:49:29
Mä lähen palaveriin Nokialle ja sit keikalle. Täysi elämä jatkuu. Taidanpa käydä levykaupassa ostamassa kassillisen hyvää musaa! ehkä 70-luku tänään kohteena.

Lapa pystyyn tällä kohdalla!
Thomy
08.06.2006 10:51:52
Täysi elämä jatkuu. Taidanpa käydä levykaupassa ostamassa kassillisen hyvää musaa! ehkä 70-luku tänään kohteena.

Repikää siitä inisijät. Jollain on vielä elämää netin ulkopuolellakin !
isojussi
08.06.2006 10:52:54 (muokattu 08.06.2006 10:53:20)
Repikää siitä inisijät. Jollain on vielä elämää netin ulkopuolellakin !

Välillä liikaakin - stna. (en tarkota sua)
Fuzzy Boner
08.06.2006 10:56:14
Välillä liikaakin - stna. (en tarkota sua)

mut mua?

Jaahas. EWF:ää vois olla hankitalistan kärjessä tänään.
MÖLLISTY
isojussi
08.06.2006 11:09:34
mut mua?

Varmaan suakin ehkä välillä. Pääkohde näytti kyllä väsyneeltä tänä aamuna meidän vessan peilissä.

Jaahas. EWF:ää vois olla hankitalistan kärjessä tänään.

Ei huono.
McNulty
08.06.2006 11:24:03
PirateBay on loppu! ...vai onko?

Täällä taas puhutaan kommunismista ihan mitä sattuu. Ilmeisesti porukka ei edes tiedä mitä kommunismi todellisuudessa tarkoittaa. Ottakaa selvää ennenkö kirjoitatte.

Mielestäni siitä on kommunismi kaukana jos joku artisti haluaa tarjota kuluttajille omaa hengentuotetta edullisempaan (ts. kilpailukykyisempään) hintaan. Tuohan on ihan vain tervettä bisnesajattelua eikä mitään muuta. Johan tätä sovelsi Apulanta aikanaan perustamalla muiden samanhenkisten artistien kanssa levy-yhtiön nimeltä Levy-Yhtiö. Siinä missä normilevyt maksoivat 100-120mk niin Apulannan tai Tehosekoittimen levyn sai 60-80mk. Varsin hyvin se lähti Apulanta myymään ja menestymään.

Ja nyt kaikki meidän kommunismia vastustavat "tietäjät". Selvittäkää mitä eroa on valtiososialismilla ja kommunismilla. Neuvostoliitto oli tunnetuin maa missä harrastettiin valtiososialismia. Ihmiset eivät omistaneet tuotantokoneita, valtio omisti ne. Siinä on aika suuri ero kommunismin ja valtiososialismin välillä.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
varakeef
08.06.2006 11:27:45
Ottakaa selvää ennenkö kirjoitatte.

... sanoo mies, joka väittää tekijänoikeusrikoksista tuomittavan ankarampia rangaistuksia kuin raiskauksista.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
McNulty
08.06.2006 11:30:16 (muokattu 08.06.2006 11:30:57)
... sanoo mies, joka väittää tekijänoikeusrikoksista tuomittavan ankarampia rangaistuksia kuin raiskauksista.

Kyllä. On tapauksia missä raiskaaja on päässyt sakoilla. Ruotsissa homma on jopa sillä asteella että jos nainen on pukeutunut seksikkäästi ja mies raiskaa hänet, tuomitaan se naisen syyksi. Tämä asia herätti suurta keskustelua muutama vuosi sitten. On mielestäni huvittavaa jos raiskaaja selviää 2000e sakoilla ja joku naapurin marko saa mp3-tiedostoista 10000e korvausvaatimuksen ja vielä ehdollisen kakun.

varakeef: pistä seuraavalla kerralla pikaviestiä jos haluat jostain avautua ja lässyttää.
Feggy
08.06.2006 11:34:57

joku naapurin marko saa mp3-tiedostoista 10000e korvausvaatimuksen ja vielä ehdollisen kakun.

Kerropas tästä tarkemmin. Tietääkseni tuomioita on tullut tähän saakka suurimittaisesta levittämisestä. Lässyttäminen on ah, niin kivaa!
Fuzzy Boner
08.06.2006 11:38:31
Kyllä. On tapauksia missä raiskaaja on päässyt sakoilla. Ruotsissa homma on jopa sillä asteella että jos nainen on pukeutunut seksikkäästi ja mies raiskaa hänet, tuomitaan se naisen syyksi. Tämä asia herätti suurta keskustelua muutama vuosi sitten. On mielestäni huvittavaa jos raiskaaja selviää 2000e sakoilla ja joku naapurin marko saa mp3-tiedostoista 10000e korvausvaatimuksen ja vielä ehdollisen kakun.

varakeef: pistä seuraavalla kerralla pikaviestiä jos haluat jostain avautua ja lässyttää.

Mitä mieltä sä oot BC keikkaliksoista muusikoille Suomessa? Onko kohillaan?
MÖLLISTY
McNulty
08.06.2006 11:47:05
Kerropas tästä tarkemmin. Tietääkseni tuomioita on tullut tähän saakka suurimittaisesta levittämisestä. Lässyttäminen on ah, niin kivaa!

FinReactorin tapauksessa tuotteita taisi olla KRP:n mukaan yli 6000 ja päätekijöitä 4, muita suurempia tekijöitä n. 30-60. Kyseessähän oli vastaavanlainen tapaus kuin piratebay, eli tiedostoja ei jaettu suoraan, ainoastaan linkkejä ed2k-tiedostoihin.

Tuosta taitaa syksyllä tulla tuomioita, mutta jos nyt ajatellaan että joutuvat maksamaan tekijänoikeusrikoksista korvauksia vaikka 100000e ja siihen päälle sitten mahdolliset muut rikosoikeudelliset sakot ja oikeudenkäyntikulut niin kyllä mielestäni puhutaan suurista summista. Kyseessä on kuitenkin vain rahallinen tappio, yhtäkään ihmistä ei ole fyysisesti vahingoitettu kuten esim. raiskaustapauksissa. Olikohan se Itä-Suomessa missä joku yrityspomo selvisi raiskaussyytteestä sakoilla ja syyksi riitti se että hän on tunnollisesti töitä tekevä ihminen. Reilukerho?

Totuus on se, että raiskauksen uhri ei välttämättä parane koskaan vammoistaan (olivat ne sitten henkisiä tai fyysisiä). Rahalliset menetykset ovat mielestäni (minun moraali) huomattavasti vähäpätöisempi asia kuin toisen fyysinen ja henkinen terveys.
Zammy
08.06.2006 11:51:58
Mitäs tekemistä sillä on tekijänoikeusasioiden kanssa jos joku raiskausoikeudenkäynti on tuottanut sun mielestä heikon lopputuloksen? (Itse en viitsi kommentoida lopputuloksia tuommosen "mun muistaakseni" pohjalta ja sen enempää muutenkaan tapauksista tietämättä) Onks ne raiskaustuomiot suhteessa parempia, jos nyt ei ketään sakotettais tekijänoikeusrikkomuksista?
Susikoira Roi Orbison
Feggy
08.06.2006 11:54:19

FinReactorin tapauksessa tuotteita taisi olla KRP:n mukaan yli 6000 ja päätekijöitä 4, muita suurempia tekijöitä n. 30-60. Kyseessähän oli vastaavanlainen tapaus kuin piratebay, eli tiedostoja ei jaettu suoraan, ainoastaan linkkejä ed2k-tiedostoihin.

Tuosta taitaa syksyllä tulla tuomioita, mutta jos nyt ajatellaan että joutuvat maksamaan tekijänoikeusrikoksista korvauksia vaikka 100000e ja siihen päälle sitten mahdolliset muut rikosoikeudelliset sakot ja oikeudenkäyntikulut niin kyllä mielestäni puhutaan suurista summista. Kyseessä on kuitenkin vain rahallinen tappio, yhtäkään ihmistä ei ole fyysisesti vahingoitettu kuten esim. raiskaustapauksissa. Olikohan se Itä-Suomessa missä joku yrityspomo selvisi raiskaussyytteestä sakoilla ja syyksi riitti se että hän on tunnollisesti töitä tekevä ihminen. Reilukerho?

Jos jutellaan tästä tarkemmin sitten kun tuomiot on julistettu. Sitäpaitsi nuo tyypit ovat pikemminkin levittäjiä (linkkisivuston ylläpitäjinä) kuin naapurin Markoja, jotka lataavat muutaman levyn verkosta.
Fuzzy Boner
08.06.2006 11:55:40
Se tässä maassa onkin omituista että monelle tuo keikkailu on käytännössä se ainoa tulonlähde, kun taas amerikassa levymyynti on se primäärinen tulonlähde ja keikat toimivat enempi "promootiona".

Täällä se on niin että levy on ns.käyntikortti, joka tuo lisää keikkoja. Mun päätulonlähde esim on erinäköiset keikat.
MÖLLISTY
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)