Parantava_Suru 06.06.2006 00:04:04 | |
---|
Miten olis combo? Saat kunnon elementitkin mukana ja hintaa n.1150e Jotenkin en vaan ole combomiehiä. Nuppi+kaappi-yhdistelmä kiinnostaa ihan senkin vuoksi, että tulen tarvitsemaan itselleni 6505 : lle varasysteemin, joka vaatii kaapin. Ei siinä mitään vikaa oo. Soot vaan niin noloo! Härmästä päivää . |
Guitaristi 06.06.2006 17:28:19 | |
---|
Mulla on 6505:sen kanssa Marshallin 1922 sarjan 2*12 kaappi. Mielestäni on toiminut ihan hyvin ton nupin kanssa ei ainakaan toistaiseksi ole kaapin hankintaa tiedossa, tosin olen vähän jäävi kommentoimaan koko kaappi asiaa kun en omaa nuppia edes ole muulla kaapilla päässyt kokeilemaan. Kyllä 1400€ saa nupin ja kaapin, omasta nupista maksoin 1150€. Torilla on ainakin noita ko.sarjan kaappeja näyttänyt pyörivän noin 200-250€. Jooh... Tässä nyt puntaroin vain vaihtoehtoja, tällä hetkellä näyttäisi siltä että Englin Blackmore-mallin hankin jossain vaiheessa, mutta pitääpi testata kyllä tätä 6505:stakin... Lähinnä tuossa se Clean-kanava ja pikkurosot epäilyttää, kun kuitenkin soitan muutakin kuin tuomionpäivämetallia. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
maggot 06.06.2006 19:55:14 | |
---|
Jooh... Tässä nyt puntaroin vain vaihtoehtoja, tällä hetkellä näyttäisi siltä että Englin Blackmore-mallin hankin jossain vaiheessa, mutta pitääpi testata kyllä tätä 6505:stakin... Lähinnä tuossa se Clean-kanava ja pikkurosot epäilyttää, kun kuitenkin soitan muutakin kuin tuomionpäivämetallia. Hups, en muistanutkaan että testasinhan mä silloin ostohetkellä 6505:sta sen oman 4 * 12 kaapin kanssa. Jytisi kyllä mainiosti.. = ) No, mielestäni tuosta 6505:sesta saa tuolla rhythm kanavalla hyviä rokkisäröjä kun laittaa sieltä sen crunchin päälle. Tosin itse olen käyttänyt sitä tosi vähän, lähinnä kokeilumielessä vain koska suurimmaksi osaksi tulee soiteltua high gain säröä vaativia juttuja. Clean ei ole tosiaan kummoinen, sanotaan näin että kyllä sillä soittelee mutta eipä se tosiaan kovin häävi ole, rupeaa säröytymään melko nopeasti. Mutta itselleni hankin 6505:sen vain säröjen takia, mulle välttää toistaiseksi noi puhtaat mitä vahvistin itsessään tarjoaa. Se on vain niin loistava vahvistin.. Eipä siitä voi muuta sanoa. Tuskin luovun omastani koskaan, oon ajatellu niin että tarvittaessa ostan sitten toisen nupin ton rinnalle jos musamaku kovasti lähtee menemään "hempeempään" suuntaan iän karttuessa. "reality is a very fragile thing after all..." |
Guitaristi 06.06.2006 20:38:22 | |
---|
Hups, en muistanutkaan että testasinhan mä silloin ostohetkellä 6505:sta sen oman 4 * 12 kaapin kanssa. Jytisi kyllä mainiosti.. = ) No, mielestäni tuosta 6505:sesta saa tuolla rhythm kanavalla hyviä rokkisäröjä kun laittaa sieltä sen crunchin päälle. Tosin itse olen käyttänyt sitä tosi vähän, lähinnä kokeilumielessä vain koska suurimmaksi osaksi tulee soiteltua high gain säröä vaativia juttuja. Clean ei ole tosiaan kummoinen, sanotaan näin että kyllä sillä soittelee mutta eipä se tosiaan kovin häävi ole, rupeaa säröytymään melko nopeasti. Mutta itselleni hankin 6505:sen vain säröjen takia, mulle välttää toistaiseksi noi puhtaat mitä vahvistin itsessään tarjoaa. Se on vain niin loistava vahvistin.. Eipä siitä voi muuta sanoa. Tuskin luovun omastani koskaan, oon ajatellu niin että tarvittaessa ostan sitten toisen nupin ton rinnalle jos musamaku kovasti lähtee menemään "hempeempään" suuntaan iän karttuessa. Kiitos, sait plussan. Minulla ei kyllä missään tapauksessa ole varaa 6505:seen ja saman sarjan 4x12 kaappiin, käytettynä ehkä. No joka tapauksessa tämä laite on kyllä saanut niin paljon kehuja että pakko se on testata. Onneksi samasta kaupungista löytyy Englit ja Peaveyt joten ei tarvitse kauas mennä. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Veco 06.06.2006 20:48:08 | |
---|
Nyt on itselläkin nuppin+kaappin hommaaminen aiheellista. Oon myös aatellu, Peaveyn 6505, mutta siten ois Engl:ltä Blackmoore ja fire/powerball mietinnässä. Paha vaan ettei oo mahdollisuutta testa oikeastaan mitään noista. Ja oon aatellu 2x12 kaappia, mutta ei v30 elementeilla jos ne kerran on niin yläkireät, ku mun kitara on myös yläkireä niin ei ehkä hyvä yhdistelmä. Mutta en voi sanoa ku en oo kokeillu. Jotain suosituksia 2x12 kaappiin? Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
DaKiller 06.06.2006 20:55:01 (muokattu 06.06.2006 20:55:11) | |
---|
No, mielestäni tuosta 6505:sesta saa tuolla rhythm kanavalla hyviä rokkisäröjä kun laittaa sieltä sen crunchin päälle. Sieltä saa myös hevanderiin todella jämäkät säröt.
|
maggot 07.06.2006 08:06:55 | |
---|
Minulla ei kyllä missään tapauksessa ole varaa 6505:seen ja saman sarjan 4x12 kaappiin, käytettynä ehkä. No joka tapauksessa tämä laite on kyllä saanut niin paljon kehuja että pakko se on testata. Onneksi samasta kaupungista löytyy Englit ja Peaveyt joten ei tarvitse kauas mennä. Joo se oma kaappi on tosiaan aika hintava, olikohan jotain 800€. Mielestäni Marshallin 2 * 12 käytetty kaappi ajaa asiansa hienosti, joko toi 1922 tai 1936 malli. Tai sitten ne 4 * 12 mallit, 1960 jne. Onhan jotkut käyttäneet Behringerinkin kaappeja 6505:sen kanssa, tosin olen kuullut että ne menisi tukkoon tosi herkästi ko. nupin kanssa. Mutta ton asian olen kuullut joten en siitä sen tarkemmin tiedä. Kannattaa testata. = ) Ei 6505:sta (tai 5150) turhaan hehkuteta. "reality is a very fragile thing after all..." |
maggot 07.06.2006 08:11:58 | |
---|
Sieltä saa myös hevanderiin todella jämäkät säröt. Totta, säröä löytyy siltäkin puolelta melkein lead kanavan verran. Itse asiassa tuossa yksi päivä kun taas katsoin In Flamesin dvd:tä ja sieltä sitä sticky fingersin keikkaa näytti Gelotte käyttävän (5150:lan kanavavaloista päätellen) rhythm kanavaa koko ajan. Näinköhän on että käyttävät sitä kanavaa suurimmaksi osaksi koska sieltäkin sitä säröä tosiaan löytyy. "reality is a very fragile thing after all..." |
Parantava_Suru 07.06.2006 10:17:57 (muokattu 07.06.2006 13:43:12) | |
---|
Nyt on itselläkin nuppin+kaappin hommaaminen aiheellista. Oon myös aatellu, Peaveyn 6505, mutta siten ois Engl:ltä Blackmoore ja fire/powerball mietinnässä. Paha vaan ettei oo mahdollisuutta testa oikeastaan mitään noista. Ja oon aatellu 2x12 kaappia, mutta ei v30 elementeilla jos ne kerran on niin yläkireät, ku mun kitara on myös yläkireä niin ei ehkä hyvä yhdistelmä. Mutta en voi sanoa ku en oo kokeillu. Jotain suosituksia 2x12 kaappiin? Jaa, 2x12 ? Ihan marsusta vois lähteä, MR1936 : http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mr1936_stereo_box_prodinfo.html , Celestionin G12/75 elementit. Peavey 212J: http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_212j_prodinfo.html , Jensenit Mesalta olis kyllä ollu 2x12 kaappeja, mutta niistä lienee hintansa vuoksi turha puhua, vai ? Ja niinkun totesin aiemminkin, saahan ne elementit aina vaihtaa. edit : mokailua Ei siinä mitään vikaa oo. Soot vaan niin noloo! Härmästä päivää . |
Exhausted 07.06.2006 12:57:59 | |
---|
Mesalta olis kyllä ollu 2x12 kaappeja, mutta niistä lienee hintansa vuoksi turha puhua, vai ?
V30:t niissäkin on. |
Parantava_Suru 07.06.2006 13:42:19 | |
---|
V30:t niissäkin on. Jaa, en kattonutkaan tarkemmin, jätin ne pois jo hintojensa vuoksi. Ei siinä mitään vikaa oo. Soot vaan niin noloo! Härmästä päivää . |
Exhausted 07.06.2006 13:56:11 | |
---|
Tuntuu vaan että aina kun katsoo amerikkalaisesta kitaralehdestä jonkun heviäijän setuppia niin aina siellä on Mesan kaappi tai Marsun kaappi V30:silla...tuntuu olevan jonkinlainen standardi. Eivät valita yläkireydestä. |
migreeni 08.06.2006 11:30:45 | |
---|
Onko muuten noista tehdasputkista mihinkään, vai kannattaako vaihtaa? |
Onko muuten noista tehdasputkista mihinkään, vai kannattaako vaihtaa? Ei mun mielestä mitään valittamista. Itse ajattelin vaihtaa ne pois vasta sitten kun on tarvis. Sitä paitsi oman käsityksen mukaan samoja putkia noissa on sisällä tehtaalta lähtiessä kuin mitä myydään musakaupassa. "reality is a very fragile thing after all..." |
Guitaristi 08.06.2006 17:15:49 | |
---|
Jees, nyt tuli käytyä tsekkaamassa paikalliset liikkeet läpi. 6505+:lla vetelin saman sarjan 4x12 kaapin läpi ja voi hellanlettas kun jytisi! Säröt vetivät suoraan kunnolla turpaan ja sitä säröä tosiaan oli aivan saatananmoinen määrä reservissäkin. Itse pidin pre gainia siinä noin vitosen kohdilla ja heviä sillä veivasi loistavasti. Puhtaat nyt olivat suhteellisen huonot, mutta eivät sentään niin huonot kuin mitä täällä yleisesti kerrotaan. Ääntä tuntui lähtevän varsin helvetillinen määrä, ei liikkessä pystynyt post gainin ollessa ykkösellä enää oikeen soittelemaan. Testasin samalla myös sen englin richie blackmore-signature vehkeen. Soittelin jonkun H&K:n 4x12 kaapin läpi (en tiedä mikä malli, luki kuitenkin lapussa että celestionit oli sisässä) ja kyllä peavey hakkasi tämän vehkeen aivan 6-0. Puhtaat olivat ainoa asia mikä oli englissä parempaa, säröt siinä olivat hirveää surinaa ja särinää eikä auttanut vaikka vähän volumeakin käänsi. Kyllä seuravaaksi tähän talouteen tulee Peaveyn 6505 ja saman sarjan 4x12 kaappi. Kunhan vain olisi rahaa... Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Ben_D 08.06.2006 20:45:09 | |
---|
Testasin samalla myös sen englin richie blackmore-signature vehkeen. Soittelin jonkun H&K:n 4x12 kaapin läpi (en tiedä mikä malli, luki kuitenkin lapussa että celestionit oli sisässä) ja kyllä peavey hakkasi tämän vehkeen aivan 6-0. Puhtaat olivat ainoa asia mikä oli englissä parempaa, säröt siinä olivat hirveää surinaa ja särinää eikä auttanut vaikka vähän volumeakin käänsi. Liekö ollut ENGL:ssä jotain vikaa... |
Guitaristi 08.06.2006 21:25:25 (muokattu 08.06.2006 21:27:52) | |
---|
Liekö ollut ENGL:ssä jotain vikaa... Sitä en tiedä. Voi hyvin olla. Tosin tämähän on täysin mielipideasia, ja saattoi johtua kaapistakin tuo huono soundi. Kaikki tällä foorumilla tietävät jo, että pidät Savagea maailman parhaana vahvistimena ja vaikka se varmasti todella hyvä onkin, niin ainakaan tämä sen tekniikkaan perustuva Blackmore-malli ei iskenyt minuun. Varmasti sekin olisi auennut paremmin isommalla volalla. Älä nyt kuitenkaan vedä herneitä tästä. No offence ja silleen. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
koponen 08.06.2006 22:48:20 | |
---|
Onko muuten noista tehdasputkista mihinkään, vai kannattaako vaihtaa? Ne 6505+:t mitä olen hypistellyt on ollut Ruby 6L6GC STR pääteputkilla ja Electro-Harmonix 12AX7EH tai/ja Sovetek 12AX7LPS etusenputkilla. Oikein hyviä putkia ovat ja toimivat tuossa vahvistimessa erittäin hyvin. Ei sytä vaihtaa. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Ben_D 08.06.2006 22:50:25 (muokattu 08.06.2006 22:52:15) | |
---|
Sitä en tiedä. Voi hyvin olla. Tosin tämähän on täysin mielipideasia, ja saattoi johtua kaapistakin tuo huono soundi. Kaikki tällä foorumilla tietävät jo, että pidät Savagea maailman parhaana vahvistimena ja vaikka se varmasti todella hyvä onkin, niin ainakaan tämä sen tekniikkaan perustuva Blackmore-malli ei iskenyt minuun. Varmasti sekin olisi auennut paremmin isommalla volalla. Älä nyt kuitenkaan vedä herneitä tästä. No offence ja silleen. Pitäiskö Blackmore mallin ja Savagen liittyä jotenkin toisiinsa? Valistakaa mua kun ei mitään tietoo.. |
koponen 08.06.2006 22:59:25 | |
---|
Pitäiskö Blackmore mallin ja Savagen liittyä jotenkin toisiinsa? Valistakaa mua kun ei mitään tietoo.. Eikös tuo Blacmore -malli ole pääpiirteittäin vain kyseisen herran mieltymyksiä vastaavaksi modattu Savage. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |