Aihe: SG:hen TOM:in tilalle tremolo?
1
Jannipaali
07.06.2006 14:20:25
Mulla on nurkissa pyörinyt jo jonkun aikaa tuollainen Epiphone SG:n runko ja nyt sain tässä sellaisen idean, että pistäisin siihen tallaksi Gotohin täysteräs tremolon, mutta sitten tulikin stoppi.

Rungon paksuus on 36,5mm ja tremolohan vaatii yleensä sellaisen 45mm paksun rungon?

Haulla löysin sellaista juttua, että sitä tremolon blokkia voisi lyhentää.

Mittailin tässä tuosta minun LTD tremolon blokin pituuden ja se oli 40,5mm, eli blokista pitäisi ottaa pois sellaiset 7-10mm.

Onko tuossa mitään järkeä, vaikka haluaisn sg:stäni kammellisen?

Neuvoja ja kommentteja voi kertoa ja katotaan, että mitä siitä syntyy.
"Paskan möivät"
fox
07.06.2006 14:27:05

Pist Bigsby tai LesTrem..tai sitte Kahleri..
Jos sä lyhennät sitä inertiablokkia, niin vipuvoimat muuttuu.. siit voi tulla aika kammettava. Toki jousia säätämällä...
Mutta tarvitsemme urheita kavereita menemään sinne, mihin ei ole aiemmin menty.. ;)
Sitten se on sielt yläpuolelta helpoin lyhentää, suoraan suosittelen tekemään leikkauksen.. ei tarvi kuin kolme reikää porata ja kierteittää..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Jannipaali
07.06.2006 14:34:02 (muokattu 07.06.2006 14:36:31)
Pist Bigsby tai LesTrem..tai sitte Kahleri..

Tuota Kahleria olen ettimässäkin (torilta), mutta minkäslainen tuo LesTrem on?

Edit. Tuollainen?

http://www.thomann.de/thoiw3_goeldo … sn=a1f188d82123a5b057d6df20ae53b3ce
"Paskan möivät"
mindsnare
07.06.2006 14:40:39
Mulla on nurkissa pyörinyt jo jonkun aikaa tuollainen Epiphone SG:n runko ja nyt sain tässä sellaisen idean, että pistäisin siihen tallaksi Gotohin täysteräs tremolon, mutta sitten tulikin stoppi.

Rungon paksuus on 36,5mm ja tremolohan vaatii yleensä sellaisen 45mm paksun rungon?

Haulla löysin sellaista juttua, että sitä tremolon blokkia voisi lyhentää.

Mittailin tässä tuosta minun LTD tremolon blokin pituuden ja se oli 40,5mm, eli blokista pitäisi ottaa pois sellaiset 7-10mm.

Itse pitäisin SG:n kiinteätallaisena, jos sulla kerran sellainen jo LTD:stä löytyy.
Jos nyt kuitenkin haluat tehdä tuollaisen virityksen niin leikkaa reikä siihen sg:hen ja uusi talla vaan siihen. Mitä siitä jos blokki tuleekin vähän yli, eipähän tule ainakaan heti toista samanlaista vastaan..
Jannipaali
07.06.2006 15:37:44
Itse pitäisin SG:n kiinteätallaisena, jos sulla kerran sellainen jo LTD:stä löytyy.
Jos nyt kuitenkin haluat tehdä tuollaisen virityksen niin leikkaa reikä siihen sg:hen ja uusi talla vaan siihen. Mitä siitä jos blokki tuleekin vähän yli, eipähän tule ainakaan heti toista samanlaista vastaan..

Se LTD on iha cacca.

Tämä Göldo näyttää aika lupaavalta, kun ei tarvi mitään suuria modauksiakaan tehdä. Herrasmies(rock)vibra.

http://www.thomann.de/thoiw3_goeldo … sn=204637d73abb36f9fd6ad9831668cee1

Voiko tuolla kammeta ylöspäin?
"Paskan möivät"
fox
07.06.2006 16:18:18

Voiko tuolla kammeta ylöspäin?

Ei se oo kelluva.. :( Toki ihan minimaalisesti. Tuohon edelliseen neuvoon sanoisin, että kovin järkevää ei olis sitä blokkia jättää pohjasta ulos.. Jokainen saa ihan keskenänsä miettiä miksi. 8)
Juzzu
07.06.2006 17:26:36
Edit. Tuollainen?
http://www.thomann.de/thoiw3_goeldo … sn=a1f188d82123a5b057d6df20ae53b3ce

Muistaakseni joku joskus äm.netissä valitti, että tuo on vähä gaggabögäle yli 9-setin kielillä. Mutta saatan muistaa väärin. Ja ei kaik netissä kirjuutettu välttämättä aina vaktaa ole.
Jannipaali
07.06.2006 18:10:55
Muistaakseni joku joskus äm.netissä valitti, että tuo on vähä gaggabögäle yli 9-setin kielillä. Mutta saatan muistaa väärin. Ja ei kaik netissä kirjuutettu välttämättä aina vaktaa ole.

Se oli se toinen, eli Schallerin LP Tremolo.
"Paskan möivät"
fox
07.06.2006 19:13:32

Mitä, käyttääkö joku lankkukitarassa yli 9:n settiä?? ;) Tulee varmasti munakkaat bluus-soundit sitten..
Asiaan, köh... Kyllä se saattaa olla, että tuo kierrejousi ei oikeen kovin paksuilla seteillä jaksa vörkkiä, ja jos vaihtaa jäykemmän jousen, saattaa joku muu paikka sitte brakata, vallankin Bigsbyistä.
SG:hen omiaan tietysti olis Maestro Vibrola, mutta tyyris teräspelti on se, eikä silläkään mitään vibraveivitaidetta tehdä, herrasmies-vibra sekin.
mindsnare
07.06.2006 19:16:16
Ei se oo kelluva.. :( Toki ihan minimaalisesti. Tuohon edelliseen neuvoon sanoisin, että kovin järkevää ei olis sitä blokkia jättää pohjasta ulos.. Jokainen saa ihan keskenänsä miettiä miksi. 8)

Saahan stratollakin ne minimaaliset vedettyä ylöspäin. Ja tiedän, ettei siinä paljon järkeä ole, jos blokki tulee pohjasta ulos, mutta eipä ole siinäkään, että laittaa sg:hen floikan. Ja muistuttaisihan se mukavalla napanipistyksellä siitä, että ei ollut järkeä tehdä tätä ratkaisua. =)
Jannipaali
07.06.2006 19:55:17
Sääh, luovuin tästä ideasta ja laitoin rungon myyntiin (kts. tori).
"Paskan möivät"
fox
07.06.2006 20:33:45

Saahan stratollakin ne minimaaliset vedettyä ylöspäin. Ja tiedän, ettei siinä paljon järkeä ole, jos blokki tulee pohjasta ulos, mutta eipä ole siinäkään, että laittaa sg:hen floikan. Ja muistuttaisihan se mukavalla napanipistyksellä siitä, että ei ollut järkeä tehdä tätä ratkaisua. =)

Juu, lähinnäpä itte huvittuneis-mielisesti tuon tuomitsin.. 8) Kas kun kerran oon todistanu kovin hyllyvämahaisen sedän soittoa Stratolla, jossa oli jousimontun kansi auki eli pleksit poistettu.. Tuli samoja visioita mieleen..
Jannipaali
07.06.2006 22:48:45
Vähän ot:ta nyt, eli minulla on tuosa LTD:ssä tuollainen halpis cacca talla, ja haluaisin vaihtaa sen tuohon Gotohin vintage tremolo täysterästallaan.

Tarkistin LTD:n tallan mitat, jossa noiden 6:n kiinnitysruuvien reiät osui kohdilleen Gotohin kanssa, mutta kielten väli ei (gotoh 56,5mm - ltd 52,5mm).

Eikai tuosta ole kovin paljon haittaa, vaikka kielten väli on eri, mihin se vaikuttaa?
"Paskan möivät"
Jannipaali
08.06.2006 11:06:43
Kielten väli vaikuttaa vaan näppituntumaan ja mikkien navat ei välttämättä mene kohdilleen. Tuskinpa aiheuttaa sen kummempia nuo mikkivälit ja jos aiheuttaa niin sittenhän sulla on hyvä syy vaihtaa mikitkin sellaisiin väljempinapaisiin.

Aikomus olikin vaihtaa mikit parempiin.

Kannattaa myös chekata, että kielet ei ylitä otelaudan mittoja. Ei meinaan ole kiva bendailla kaulan takaa..

Mulla on tuossa Telen tallassa kielten väli se 56.5mm ja muutenkin samanlaiset mitat koko kepukassaa (kaulan pituus, leveys), niin siitä katsoin, että miten kielet pysyy otelaudalla, niin nehän pysyy, pari milliä on varaa kummallakin e kielellä.
"Paskan möivät"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)